Gå til innhold

36 ukerskontroll hos jordmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var på kontroll i forrige uke i uke 36,sjekket ikke nedentil. Forrige gang ble jeg aldri sjekket nedentil før fødselen startet. Tror nok ikke det er vanlig hvis man ikke har et ønske om det selv eller kommer inn med premature rier ol.

Anonymous poster hash: 45bc4...133

Har ikke blitt sjekket av jm på kontroll med noen. Med første ble jeg lagt inn med tidlig vannavgang så da ble jeg ikke sjekket før riene var i gang. 

Med nr 2 gikk jeg overtid, men jm sa at de ikke sjekket helst.  Hun ville at det skulle skje på sykehuset eventuelt fordi det kunne sette igang noe. 

Med nr 3 sa JM at hun kunne strippe meg rundt termin, men når vi snakket om det hadde hun ombestemt seg pga styrtfødel. 

Så her blir det med andre ord ikke noe pirking der nede uten at jeg er på sykehuset.

Ble ikke sjekket før på overtidskontrollen med første. 

Er gravid med andremann nå, 37 uker, og er ikke blitt sjekket nedentil. Spurte derimot jordmor om hun strippet (er ikke alle jordmødre som gjør det, blant annet hun jordmoren i første svangerskap). Hun sa ja til å gjøre det på neste kontroll (39 uker), men hun nevnte ikke et ord om det før jeg spurte selv. Så det er nok ikke vanlig prosedyre.

Anonymous poster hash: 13d9e...54b

Annonse

Jeg tror ikke det er så vanlig at JM sjekker nedentil før en ankommer føden for å føde.
MEN du kan be henne om å gjøre det når du er på kontroll, men da skal det være veldig nær termin, eller en veldig god grunn til at du ønsker hun skal gjøre det.

Sist svangerskap ba jeg JM om å sjekke for åpning da jeg var på rutinekontroll på selve termindagen.
Hun poengterte at hun gjorde det kun for at jeg ønsket det, og at de ikke hadde lov til å gjøre det uten at en ba om det selv.
Hun skrev også denne ned på "helsekort for gravide".... "vaginal undersøkelse (eget ønske)".

Endret av Leirha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...