Gå til innhold

Føden og mindre liv...

Anbefalte innlegg

Har har baby egentlig hele tiden hatt noen aktive dager, for så å roe det ned en dag eller to. De rolige dagene kjenner jeg den jo, men det er ikke ordentlig bevegelse som de aktive dagene.

Men har snakket med føden på tlf. en gang jeg følte det slik. Å de sa at så lenge det var sånn jeg var kjent med den så var et greit.

Men nå er vi inne i en stille periode igjen. Jeg blir jo så bekymret fordet. Hvertfall nå som det begynner og nærme seg slutten. Er i min 36. uke.

Jeg kjenner den jo, men må holde inn på magen eller dytte mye til for å få en liten reaksjon. Søtt reagerer den ikke på, aldri gjort.

Føler det er så vanskelig å snakke med de på føden her. Føler meg bare masete.

Andre som har rolige barn i magen? Klarer dere å la vær å bli bekymret i de litt stille periodene?

Anonymous poster hash: 93912...85c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144214435-f%C3%B8den-og-mindre-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i en helt lik situasjon ang. babys bevegelser. Enkelte dager er det full rulle, andre dager er hun helt rolig. Er 37 uker. Vært på sånn kontroll i forbindelse med lite liv èn gang, i uke 28. Alt var fint da, hun kviknet til og med til underveis i undersøkelsen (som de pleier å gjøre, hehe). 
Jeg har villet ringe føden jevnlig pga dette, men så har jeg sett det an - og neste dag har det vært mye liv igjen. 

Men jeg tenker at om du er bekymret, så ringer du! Du trenger ikke fortelle at du er vant med at den er sånn. Si du har kjent mindre liv så og så lenge (etter å ha prøvet søtt og diverse, som de gjerne vil du skal prøve selv om det ikke har gitt effekt tidligere), og at du gjerne vil tas inn til en sjekk. Fortell at du er bekymret. 

Anonymous poster hash: d59d5...4e7

Har det likt. Har mange dager med rolig baby, og har hatt mange dager som jeg har bekymret meg. Hadde det likt i forrige graviditet. Nå bekymrer jeg meg mindre fordi jeg begynner å kjenne igjen et mønster. Min sitter også i sete, og det er visst ikke uvanlig med litt mindre bevegelser da. Kan tenke litt på det, men som regel så kvikner han til etter jeg har lagt meg om kvelden. Har også vært på Føden en gang pga av det, da var jeg 28 uker. Synes ikke du skal være redd for å ringe, spesielt når du er så nær slutten skal man vel være litt ekstra obs? Synd at du føler det sånn i forhold til Føden, her har de vært helt supre (Riksen). Enig med anonym over, ring og si at du er bekymret, det er ikke masing, de er der for din skyld.

Takk så mye for svarene deres!

Dere har helt rett. Hadde en rolig baby forrige gang også, hvor de tok meg inn til registrering flere ganger. Der så vi baby på skjermen sparke, men jeg kjente det ikke. Hadde da, og har denne gangen morkaka foran. Men føler føden her ikke er like mottakelige.

Men det kan være meg også, at jeg tar det de sier litt feil, fordi jeg føler det som mas.

La meg til å hvile litt i stad, fikk noen bevegelser da. Så har kjent den i dag. Men forsetter det så skal jeg ringe.

Takk igjen! 😀

Anonymous poster hash: 93912...85c

Har hatt det akkurat som deg i dette svangerskapet! Masse liv, og så en dag eller to med helt rolig baby. Disse rolige dagene har bekymret meg hele tiden, skjønner deg veldig godt. Man vil ikke være til bry - men det må du bare legge da deg, er du bekymret så ringer du 😊 På mine rolige dager har jeg drukket et stort glass med iskald, sukkerholdig saft, og så lagt meg rett ut på sofaen. Fikk beskjed sv jordmor at om jeg da ikke kjenner liv i løpet av 30 min skal jeg ringe føden og be om sjekk. Heldigvis har hun våknet til liv hver gang jeg har gjort dette, så det hjalp meg veldig 😃

Anonymous poster hash: 905f2...452

Jeg hadde det slik, men ser nå som snuppa kom at hun hadde det bare ekstremt trangt. ser tegn på dette. Så heldigvis var det ikke noe, men jeg ringte føden alikvel de gangene jeg var usikker. Man vil jo ikke at det skal skje noe. Og man tenker jo at det skjer ikke meg, men det tenkte nok dem som opplevde at ting ikke var helt på stell å📹

Annonse

Jeg fikk vite av jordmor på kurs at hvis du ikke kjenner liv iløpet av en dag skal du ringe til føden. Hvis alt var bra, men du to dager etter kjenner mindre liv igjen, skal du ringe føden igjen. Selv om alt er bra den ene dagen, kan det være noe galt den neste. Som regel er alt i orden, men da har man utelukket at noe er galt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...