Gå til innhold

Hva slags type etniske nordmenn velger å bo på Grønland i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 1ca24...990

Skrevet

Alle slags, helt vanlige folk som vil bo sentralt, jeg kjenner både småbarnsfamilier og urbane, single mennesker som bor der. En akademiker og en radiojournalist, bl.a.

Anonymous poster hash: 45fb6...f5e

Skrevet

Kjenner også en radiomann , som i tillegg foreleser, som bor på grønland

Aktså en ekte, oppegående nordmann :)

Anonymous poster hash: 4f429...3ae

Skrevet

Stort sett urbane, høyt utdannede eller studenter. Ofte barnløse eller med forholdsvis små barn.

Anonymous poster hash: dc5c5...1f7
Skrevet

Vi har bodd på Grønland med ett og etterhvert to barn. Har trivdes godt med å bo så sentralt med kort vei til det meste. Grønland og Bjørvika har hatt en stor utvikling de siste årene og med det en enorm prisutvikling.

Anonymous poster hash: f967f...61d

Skrevet

Jeg. Bodde der da jeg var nyutdannet og frem til jeg fikk første barn. Da flyttet jeg til hus med hage ;)

Skrevet

Grønland er litt hipster sted.

Har hatt flere venner og kollegaer som har bodd der.

De fleste har flyttet men det er pga mangel på plass.

Jeg synes stedet er litt hyggelig og jeg synes det er en miniatyr utgave av de forskjellige bydelene i New York.

Anonymous poster hash: 1285d...f77

Skrevet

Helt vanlige folk som alle andre. Min mann bodde der da vi ble sammen. Var mye der jeg også, med etterhvert flyttet han inn i min leilighet på Majorstua. Det var kun av prismessige hensyn, jeg hadde ikke lån på min leilighet det hadde han.

Skrevet

De som for enhver pris skal vise at de elsker et fargerikt multikulturellt felleskap

De flytter etterhvert. Alle som en. Med halen mellom bena, når ungene begynner på skolen, hvor ingen snakker norsk.

Anonymous poster hash: 4c395...230

Skrevet

Akademikere, studenter og hipstere.

Skrevet

De som for enhver pris skal vise at de elsker et fargerikt multikulturellt felleskap

De flytter etterhvert. Alle som en. Med halen mellom bena, når ungene begynner på skolen, hvor ingen snakker norsk.

Eller de blir boende og sender barna i skolen i en annen bydel, men ser man på tallene er det jo helt tydelig at det er få etniske nordmenns barn som går i skole der.

Anonymous poster hash: e4999...d1d

Skrevet

Rasist?

Det er ganske mange som flytter fra Oslo i det store og hele når de får barn. Det er ikke unikt for Grønland.

Skrevet

Homser og pene, single blondiner.

Anonymous poster hash: 00ced...f8e
Skrevet

Sukk....

Skrevet

Sukk....

Ja sukk.

Sånne kommentar kommer når bredbånd når bygda og campingplasser rundt om i Norge.

Skrevet

Rasist?

Det er ganske mange som flytter fra Oslo i det store og hele når de får barn. Det er ikke unikt for Grønland.

Støtter denne - det gjelder spesielt sentrumsnære områder, av helt åpenbare grunner. Grünerløkka, Gamlebyen, Grønland, Sankthanshaugen , Majorstuen er ikke umiddelbart de enkleste stedene å ha barn rett og slett fordi det er by og mange ønsker seg større trygge uteområder.

Anonymous poster hash: 220ee...847

Skrevet

Kjenner et par politifolk som bor der med halvstore unger.

Anonymous poster hash: dc40c...0c8
Skrevet

De flytter etterhvert. Alle som en. Med halen mellom bena, når ungene begynner på skolen, hvor ingen snakker norsk.Anonymous poster hash: 4c395...230

Sukk....

Ja sukk.

Sånne kommentar kommer når bredbånd når bygda og campingplasser rundt om i Norge.Anonymous poster hash: 1285d...f77

Du er visst ikke bedre selv?

Anonymous poster hash: 3e297...1b1

Skrevet

Har bodd der i flere år. Fantastisk plass, kort vei til alt, masse hyggelige mennesker, supre matbutikker osv...

Vi flyttet pga jobb, men flytter vi tilbake til Oslo igjen er høyt oppe på lista 😊

Skrevet

Folk som ser muligheter og ikke alltid bare problemer.

Skrevet

De flytter etterhvert. Alle som en. Med halen mellom bena, når ungene begynner på skolen, hvor ingen snakker norsk.Anonymous poster hash: 4c395...230

Sukk....
Ja sukk.

Sånne kommentar kommer når bredbånd når bygda og campingplasser rundt om i Norge.Anonymous poster hash: 1285d...f77

Du er visst ikke bedre selv?

Anonymous poster hash: 3e297...1b1

Det du sender ut får du tilbake.

Loven om tiltrekning.

Øye for øye.

Skal jeg tegne enda bredere for deg?

Skrevet

De jeg kjenner er høyt utdannede, oppvokst langt fra storbyen. Nå har de små barn, blir spennende å se om de blir boende når barna skal på skolen eller om reality bites og det blir utfordringer knyttet til det at 90 prosent av skoleelevene har innvandrerbakgrunn, mye Somaliere blant annet i området. Skolebarn gjør at man blir mye mer integrert i nærsamfunnet og ting som tidligere var uviktige blir plutselig nødvendig å forholde seg til.

Anonymous poster hash: 89919...b78

Skrevet

Vi bor på Grønland og har gjort det i av og på i ca 15 år. Vi tives med å bø sentralt og vi har veldig gode naboer.

Vi har valgt å sende skolebarnet vårt på en annen skole enn den som er rett borti gata (vahl), men det har også naboene som er 2.generasjons norsk-pakistanere.

Vi er høyt utdannede, har gode inntekter og prioriterer heller å reise enn å bo dyrt og stort. Vi har bodd i byer hele våre liv, har flere år bak oss i større byer enn oslo. Jeg synes Oslo er en oversiktlig middels stor by og at Grønland er mye mindre skummelt og belasta enn det mange tror.

Anonymous poster hash: 6ad28...1b8

Skrevet

Jeg er ikke fan av det "fargerike multikulturelle fellsskapet", men vi bor på Grønland. Det har vært en del ekle opplevelser her som egentlig bare forsterket min aversjon mot enkelte religioner, men ellers trives vi godt her. (Går derimot ikke alene ut sent på kvelden) Men ja, hadde aldri latt barna mine gått på skole her. Det fungerer bare ikke, noe som er trist. 

Anonymous poster hash: 8a278...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...