Gå til innhold

Kreta med baby i juli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer? Blir fra ca midt i og to uker fram i tid. Lille vil da være 5-6mnd gammel. Ser at snittemperatur dagtid er rett i underkant av 30gr c.

Anonymous poster hash: 4c35b...3cc

Skrevet

Aldri vært der med barn. Men har en ting å si: Det er jævli varmt på den tida! Har bodd i Hellas og feriert i tillegg. Juli er topp-punktet på varmeskalaen der nede. Hadde senga midt i rommet. En vifte på hver side og foran og bak senga! Likevel våknet jeg på natta og var så svett at du skulle tro jeg hadde løpt maraton! Våknet av svette som rant både her og der. Ville aldri tatt med en baby om det var min!

Anonymous poster hash: e2e90...754

Skrevet

Det frarådes å ta babyer til sydligere strøk. Bakteriefloraen er annerledes og hvert år blir babyer på ferie alvorlig syke.

Babyer har ikke noe behov for sydenturer.

Anonymous poster hash: 00e03...569

Skrevet

Var du på Kreta ca på det tidspunktet da? I følge en nettside så blir det ikke like varmt der pga det er en øy, men hetebølger kan jo forekomme...

Skrevet

Det får jo bli opp til enhver å se an - du kjenner din baby best. Jeg kunne aldri tatt med datteren min dit på den alderen - varmen tærte veldig på henne, i Norge. Det er også ugunstig med tanke på at så små barn ikke skal oppholde seg i sola. Det vil bli kronglete, du må hele tiden beskytte barnet fra topp til tå, hver minste del av det... 

Anonymous poster hash: 201a3...d59
Skrevet

Var du på Kreta ca på det tidspunktet da? I følge en nettside så blir det ikke like varmt der pga det er en øy, men hetebølger kan jo forekomme...

Det blir VARMT der, i alle fall på den tiden. De gangene jeg har vært der har det vært kjempevarmt, har badet hele tiden og kjørt mc for å få litt luft :) Beskytt henne godt mot solen, ta gode pauser inne med aircondition....

Anonymous poster hash: ce2f6...87b

Skrevet

Det er fryktelig varmt der på den tiden.

Og myggen er utrolig intens. Om din lille er allergisk mot mygg (noe min toåring viste seg å være) vil oppholdet bli et HELVETE!

Anonymous poster hash: 38a87...1d8

Skrevet

Veldig varmt! Selvfølgelig kjenner du barnet ditt best, men er et pes mtp. sol, væske osv. Var der i september i fjor, da med en på 10 mnd, var fortsatt varmt, men ikke drepende lenger!

Anonymous poster hash: cab09...55e
Skrevet

har en toåring også, vet ikke om de er allergiske mot mygg, men jeg reagerer selv på myggstikk(ikke anafylaksi, men hovner opp rundt stikket).

Jeg vet rett og slett ikke. Har lyst til å reise da for da kan vi reise med andre i familien som skal dra akkurat da, planen deres er å starte dagen tidlig for å ta "siesta" når solen er på det sterkeste. Er redd for at det blir mer styr enn koselig tur...

Skrevet

Kreta midt i juli er veldig varmt og jeg ville ikke tatt med ett så lite barn dit på den tiden. 30 grader er det kanskje ofte i skyggen, men det kan fort være mye varmere i sola. Aircondition er ett must uansett, men lett å bli syk av det også. Jeg bruker reise til hellas i slutten av august  og da er temperaturen fortsatt god og varm (og jeg liker det skikkelig varmt). Ville nok ventet til minste var iallefall 2-3 år før jeg hadde tatt de med til syden på den tiden. Kreta er ei svær øy, så det er ikke spesielt kjøligere der enn på fastlandet. 

Anonymous poster hash: 1ab4e...db7
Skrevet

Erfaringer? Blir fra ca midt i og to uker fram i tid. Lille vil da være 5-6mnd gammel. Ser at snittemperatur dagtid er rett i underkant av 30gr c.

Jeg har vært på Kreta med baby. De har barn på Kreta også ;) H*n var 2 mnd i midten av juli. Ja det er varmt, og du burde nok ikke være hele dagen på stranden med baby. Å trekke inn når solen er varmest er nok en god ide, myggnett er også et must.

La bayen være i skyggen, ha på en tynn body! Jeg brukte ikke solkrem på min baby, de skal jo ikke ha det heller, h*n var ikke brent. Vi bodde der på den tiden, så mulig jeg ikke syns det var så ille å ha baby der. Jeg hadde ikke vært redd for å reise med baby, lille kan jo også få lufte seg litt på solseng under parasoll og dyppe tottene i sjøen. Dere burde også ha aircondition, men pass på at dere ikke blir forkjøla. Jeg satt den på i et rom, og hadde baby i det andre rommet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...