Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 P-piller er et prevensjonsmiddel Primolut brukes hovedsaklig til utsette mens, men kan også brukes i behandling av andre tilstander. Anonymous poster hash: 2bcb9...806
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 P-piller er et prevensjonsmiddel Primolut brukes hovedsaklig til utsette mens, men kan også brukes i behandling av andre tilstander. Anonymous poster hash: 2bcb9...806 Glemte å ta med: Og evt sette igang manglende mens Anonymous poster hash: 2bcb9...806
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Takk for svar Anonymous poster hash: a6943...000
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 Dytter denne opp da jeg lurer på det samme, hva er forskjellen i inneholdet i pillene? Anonymkode: e4704...a03
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 Er det ikke mye mer hormoner i primolut? Mye mer bivirkninger ihvertfall, blir helt ute å kjøre hormonelt. Humør og kropp som ti ganger premenstruell. Anonymkode: d4ffb...991
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #7 Skrevet 8. juli 2017 P-piller er kombinasjonspiller. De inneholder altså både østregen og et gestagen/progesteron. Primolut inneholder bare progesteron i høy dose. Samme typen kan man finne i andre p-piller eller -plaster, men da i mye lavere styrke. Anonymkode: 6ef82...bf5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 Tusen takk for svar Om en tar Primolut i fire dager (3 tabletter om dagen), når er da alle virkestoffene ute av kroppen? Noen som vet? Ser ut til at det inneholder hele 5 mg Noretisteron per tablett. Og hva er etinyløstradiol? Hentet fra legemiddelhandboka: "Det er usikkert om noretisteron er risikofritt å bruke av kvinner med øket tromboserisiko da det delvis nedbrytes til etinyløstradio"l. Anonymkode: e4704...a03
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar Om en tar Primolut i fire dager (3 tabletter om dagen), når er da alle virkestoffene ute av kroppen? Noen som vet? Ser ut til at det inneholder hele 5 mg Noretisteron per tablett. Og hva er etinyløstradiol? Hentet fra legemiddelhandboka: "Det er usikkert om noretisteron er risikofritt å bruke av kvinner med øket tromboserisiko da det delvis nedbrytes til etinyløstradio"l. Anonymkode: e4704...a03 I følge legen min skal alle hormoner vøre ute av kroppen etter tre uker. Men jeg var i ubalanse lenger enn det. Tok et par måneder før mensen var regelmessig igjen, jeg følte meg oppblåst, premenstruell og utafor Kommer aldri til å ta de tablettene igjen Anonymkode: d4ffb...991
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar Om en tar Primolut i fire dager (3 tabletter om dagen), når er da alle virkestoffene ute av kroppen? Noen som vet? Ser ut til at det inneholder hele 5 mg Noretisteron per tablett. Og hva er etinyløstradiol? Hentet fra legemiddelhandboka: "Det er usikkert om noretisteron er risikofritt å bruke av kvinner med øket tromboserisiko da det delvis nedbrytes til etinyløstradio"l. Anonymkode: e4704...a03 Etinyløstradiol er østrogen. Anonymkode: 6ef82...bf5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #11 Skrevet 9. juli 2017 Henger meg på her... Blir såå sur av Primolut at det nesten ikke er verdt å utsette mensen. Har lurt på om det finnes noe som kan fremskynde mensen en uke eller to? og hva skjer med syklusen om man tar en angrepille? ikke som prevensjon men sånn ellers, kommer det da en menstruasjon? Anonymkode: c90d8...185
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Henger meg på her... Blir såå sur av Primolut at det nesten ikke er verdt å utsette mensen. Har lurt på om det finnes noe som kan fremskynde mensen en uke eller to? og hva skjer med syklusen om man tar en angrepille? ikke som prevensjon men sånn ellers, kommer det da en menstruasjon? Anonymkode: c90d8...185 Det er ikke noe mindre hormoner i en angrepille, den også fucker opp syklusen din noe veldig. Kan ta flere måneder før du er i normal gjenge igjen Anonymkode: d4ffb...991
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #13 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Etinyløstradiol er østrogen. Anonymkode: 6ef82...bf5 Det hørtes skummelt ut Så noretisteronet blir omgjort til østrogen? Anonymkode: e4704...a03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå