Gå til innhold

Dyrlege/Vet. Her? Katten har fått blodøre fra helvete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja innekattene har sikkert et langt liv de. Men jeg vedder alt jeg har på at katta mi har hatt et LANGT BEDRE liv enn disse. Katta har forresten ellers virket både frisk og fin bortsett fra at hun har pissa steder hun ikke skulle. Hun har fanga mus og kosa seg i gresset hun, noe man ikke kan si om mange innekatter. Hun har fått kost seg med det beste hun vet av mat og drikke, og ikke gått på kjip kattediett. Om jeg var katt, hva ville jeg så valgt? Leve herrens glade dager med frihet og fest og så få ei kule, eller vært innestengt i et hus hele livet med tørrdokk fra dyrlegen og vann og så sovne stille inn... Vel, gi meg ei kule, takk!

Anonymous poster hash: 54587...37b

Fortsetter under...

Skrevet

Om jeg var gammel og syk (jo, 17 år er høy alder for en katt), ville jeg mye heller ha dødd lykkelig uvitende med skoa på beina ( som vi sier her når folk dør brått), enn å bli frakta i en bil jeg var livredd for å sitte i, uten å vite hvor jeg skulle, hva jeg skulle og hvor lenge jeg skulle være her, for så å bøi tvunget inn i et bygg hvor skrekk og frykt sitter i veggene, et ukjent menneske skal deretter grafse på deg, og du kjenner er vondt stikk som det siste.

Så lenge skytteren er dyktig er det den beste måten å forlate verden på spør du meg.

Skrevet

Jøsses, må si jeg blir overrasket over mange rare meninger her!

Hva er det som er så ille med å ta livet av ett kjæledyr ved å skyte det????

Vi har hatt tre hunder og en ilder. Alle sammen har blitt skutt når tiden var inne.

For all del, vi har tatt de til veterinæren når de har hatt behov for det, men når de har hatt best av å slippe, ja da har vi tatt de med på en siste tur. Gått til yndlingsstedet deres i skogen, der har de fått den beste maten de vet og mens de har stått der, lykkelig og spist, har vi skutt dem. Så har vi tatt dem med hjem og hatt begravelse. Hvert dyr har sin grav, med sin lille gravstein på.

De fem dråpene med blod som har kommet har vi tørket bort, ungene har ordnet den til graven, lagt med tegninger, minner, båndet, en leke de var glad i osv.

For meg er det den beste, mest humane og kjærlighetsfylte avslutningen ett kjæledyr og familiemedlem kan få!

Ingen redsel, ingen stress for dyret. Hjerteskjærende for store og små som står igjen med savnet. Men det hører jo med når man mister noen.

Vi går ofte ned til gravstedet vi, legger på blomster, snakker om gode opplevelser vi hadde med hvert dyr, gråter fordi vi savner dem eller forteller dem noe vi har på hjertet, noe vi kansje ikke vil fortelle til andre, akkurat som vi gjorde når de levde.

Jajaja, vi er kansje litt rare, men sånn er vi I hvertfall. ☺

Anonymous poster hash: 24301...c8e

Skrevet

Om jeg var gammel og syk (jo, 17 år er høy alder for en katt), ville jeg mye heller ha dødd lykkelig uvitende med skoa på beina ( som vi sier her når folk dør brått), enn å bli frakta i en bil jeg var livredd for å sitte i, uten å vite hvor jeg skulle, hva jeg skulle og hvor lenge jeg skulle være her, for så å bøi tvunget inn i et bygg hvor skrekk og frykt sitter i veggene, et ukjent menneske skal deretter grafse på deg, og du kjenner er vondt stikk som det siste.

Så lenge skytteren er dyktig er det den beste måten å forlate verden på spør du meg.

Eller man kan gjøre det oppegående dyreeiere gjør: Få veterinæren hjem slik at de kan få dø rolig og fredelig i sin egen seng. For ikke å snakke om verdig. 

Anonymous poster hash: caf1f...ff3

Skrevet

Ja innekattene har sikkert et langt liv de. Men jeg vedder alt jeg har på at katta mi har hatt et LANGT BEDRE liv enn disse. Katta har forresten ellers virket både frisk og fin bortsett fra at hun har pissa steder hun ikke skulle. Hun har fanga mus og kosa seg i gresset hun, noe man ikke kan si om mange innekatter. Hun har fått kost seg med det beste hun vet av mat og drikke, og ikke gått på kjip kattediett. Om jeg var katt, hva ville jeg så valgt? Leve herrens glade dager med frihet og fest og så få ei kule, eller vært innestengt i et hus hele livet med tørrdokk fra dyrlegen og vann og så sovne stille inn... Vel, gi meg ei kule, takk!

Ja, fortsett å si det til deg selv. Du er nok klar over at det er helt feil, ellers hadde du ikke sittet her med alle de dårlige unnskyldningene dine. Heldigvis er folk flest oppegående nok til å sørge for at katten får riktig behandling, riktig mat OG en verdig avslutning når den tiden kommer. Heldigvis finnes det mange grader av kattehold, begge deler du skisserer ser jeg på som dyremishandling.

Skrevet

Forresten merkelig at du sitter her og forsvarer et menneske som har gikk katten dårlig mat og unnlatt å ta den til veterinær når det tydelig var nødvendig (Friske katter urinerer ikke inne).

Sprøyten de får gjør forresten ikke vondt. Den blir satt bak i skinnet. Katten min var ikke engang klar over at den ble satt før hun sovnet rolig og fredelig i armene mine. 

Annonse

Skrevet

Hun er 17 år. Hun skal avlives. Gammel og skral. Hva er galt med å skyte katten? Man skyter jo rådyr, hjort og gås?Anonymous poster hash: 54587...37b

Hadde du foretrukket å bli skutt, hvor skuddet gjerne ikke traff blink slik at du enten måtte tatt imot flere skudd eller ventet redselfull i store smerter til du blødde ihjel (selv bare noen minutter vil føles som en pinefull evighet), eller ville du valgt å sovne stille inn ved hjelp av en sprøyte? Haglen er billigst måte for dere, men ikke den verdigste og humane måten for katten deres.

Anonymous poster hash: e2246...d08

Sant det, men da må vi evt vente til mandag. Betaler i allefall ikke 2000 kr for å få henne avlivet på helg. Mannen min er en habil skytter da....

Vet du hva? De 2000kr syns jeg katten din fortjener!!!

Når man har dyr, har man også et ANSVAR for å behandle det godt og sørge for at dyret får den medisinske hjelpen det trenger NÅR den trenger det! Selv klokka 23.00 på en lørdags kveld!

Shame on you!!

Skrevet

hørses ut som du er glad i katten din, ja. Noen mennesker eier ikke respekt for dyr. Vil fraråde deg til å skaffe deg ny katt.

Anonymous poster hash: 3d4b9...f79

Skrevet

Eller man kan gjøre det oppegående dyreeiere gjør: Få veterinæren hjem slik at de kan få dø rolig og fredelig i sin egen seng. For ikke å snakke om verdig.

Kjære folk! Det er et dyr, ikke bestemor som er syk!

Anonymous poster hash: c15c3...4d4

Skrevet

Kjære folk! Det er et dyr, ikke bestemor som er syk!

Anonymous poster hash: c15c3...4d4

Dyr (Og ja, katter) føler det samme som vi mennesker gjør, om i noe forenklet utgave. Jeg vil hverken gi bestemoren min eller katten min dårlig stell og dårlig mat for deretter å skyte dem i et bur. 

At de ikke er mennesker gir ikke folk frikort til å mishandle dem. Trist at noen har slike holdninger.

Skrevet

Så lenge den som skyter kan sine saker så mener jeg det er mer humant enn å drasse den til veterinæren. Når mine dyr dør engang så tar jeg dem heller med meg ut i skogen med det beste de vet i munnen og *poff* så var de på de evige jaktmarker :) 

Å dra til veterinæren er for å skåne oss mennesker, det ser mye penere ut, men realiteten er at mange dyr pines igjennom hele greia. Ei venninne av meg hadde en hund hun skulle ta til veterinæren og det var et rent helvette. Hunden var superstressa bare for å være der, kasta opp av bedøvelsen og kjempa imot helt til den sovna. 

Jeg har ikke lest alle svarene her, men viss du mener at det er på tide å si farvel så lar du mannen ta katta :)

Anonymous poster hash: 2e198...8cb
Skrevet

Så lenge den som skyter kan sine saker så mener jeg det er mer humant enn å drasse den til veterinæren. Når mine dyr dør engang så tar jeg dem heller med meg ut i skogen med det beste de vet i munnen og *poff* så var de på de evige jaktmarker :)

Å dra til veterinæren er for å skåne oss mennesker, det ser mye penere ut, men realiteten er at mange dyr pines igjennom hele greia. Ei venninne av meg hadde en hund hun skulle ta til veterinæren og det var et rent helvette. Hunden var superstressa bare for å være der, kasta opp av bedøvelsen og kjempa imot helt til den sovna.

Jeg har ikke lest alle svarene her, men viss du mener at det er på tide å si farvel så lar du mannen ta katta :)

Anonymous poster hash: 2e198...8cb

Er så enig med deg. Katta fikk ei kule og døde momentant. Uten 30 min reise i bil (Hun hatet å sitte på i bil. Var livredd tunneler og tunnelen vi må gjennom er laang.)

Vi si det er mer humant å få det overstått på en slik måte enn å stresse katta en time før den avlives... Men katta ser sikkert bedre ut etterpå om man har vært til dyrlegen da. Katta ble skutt og vandrer de evige jaktmarker. Mannen er en habil skytter og vi vil muligens velge samme avlivingsmetode om vi må gjøre det igjen. Drøyt å bli kalt dyremishandler, noen vet tydeligvis ikke hva en dyremishandler er. Anbefaler dere å Google det. HI.

Skrevet

Latterlig tråd. Mener man at katten ikke tåler en biltur så tilbyr de aller fleste veterinærer hjemmeavliving. Det måtte vi dessverre benytte oss av, men er sjeleglad for at vi fikk gjort det på den måten. 
Men selvfølgelig, det koster mer enn en kule.

Det er for øvrig dyremishandling å la katten gå syk uten behandling. Støtter anonyme. Ingen friske katter gjør fra seg innendørs.

(Og nei, katter skal IKKE ha tunfisk!)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...