Gå til innhold

Dyrlege/Vet. Her? Katten har fått blodøre fra helvete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har klødd på et sår bak øret som vi har renset og hatt Bacymicin på (eller hva det heter) Nå er såret mye bedre men hun har tidenes blodøre. Har prøvd å tømme det et par ganger men kommer tilbake. Blir det dyrlege over helga blir det vel for avliving. Hun er 17 år så... Men hun har det så vondt stakkar, bør vi tømme øret igjen eller bør vi ikke? Det fyller seg igjen ila. dagen... :(

Anonymous poster hash: 54587...37b

Fortsetter under...

Skrevet

Og du skal vente til mandag fordi...?

Ring dyrlegen om du mener katten din har vondt! De har faktisk døgnvakt.

Tåpe!

Anonymous poster hash: eb799...08d

Skrevet

Siden katten har det så vondt, så tar du kontakt med dyrlegevakta og får hjulpet dette stakkars dyret asap. Tenk om det hadde vært du som hadde store smerter og mannen din hadde sagt at han ville vente til fastlegekontoret åpnet på mandag. Jada, et dyr er et dyr, og et menneske et menneske, men uansett - det er til en viss grad sammenlignbart. 

Anonymous poster hash: 0d708...803
Skrevet

Nå er det slik at ikke alle bor med døgnvakt på dyrlege innen 10 minutter. Jeg ringer ikke dyrlegen nå, lørdag kl 2330 for å få avlivet en katt pga blodøre og i tillegg betaler 1000- vis for å få gjort det på helg. Hagla er uansett lada til i morgen tidlig...

Spørsmålet var om jeg burde tømme øret eller ikke, det greide du tydeligvis ikke svare på....

Skrevet

Nå er det slik at ikke alle bor med døgnvakt på dyrlege innen 10 minutter. Jeg ringer ikke dyrlegen nå, lørdag kl 2330 for å få avlivet en katt pga blodøre og i tillegg betaler 1000- vis for å få gjort det på helg. Hagla er uansett lada til i morgen tidlig...

Spørsmålet var om jeg burde tømme øret eller ikke, det greide du tydeligvis ikke svare på....Anonymous poster hash: 54587...37b

Hvordan vet du at katten trengs å avlives? Har du kompetanse til å vurdere det? Kanskje blir det bra igjen etter f.eks antibiotika. Jeg håper forresten at du tuller angående haglen!!

Anonymous poster hash: e2246...d08

Skrevet

Hun er 17 år. Hun skal avlives. Gammel og skral. Hva er galt med å skyte katten? Man skyter jo rådyr, hjort og gås?

Annonse

Skrevet

Hvis det hjelper på smerten katten har, så er jeg for å tømme.

Om du er helt imot å kontakte dyrlegevakt i helgen, så gir du katten den beste smertelindring du kan frem til mandag morgen!

Desinfiser, og smør! Stell så godt du kan.

Anonymous poster hash: 0af38...3b3
Skrevet

Hun er 17 år. Hun skal avlives. Gammel og skral. Hva er galt med å skyte katten? Man skyter jo rådyr, hjort og gås?

Jaja,hvorfor vente da?..Om den lider mener jeg? Men jeg må si jeg syns det er helt forferdelig å skulle skyte sin egen katt!!Dere har hatt den i 17 år,også skal dere bare skyte den? Hvordan blir det da?Katten deres blir klint utover, også soper dere den sammen og gravlegger den?..

Anonymous poster hash: ceb2f...db9

Skrevet

Om du er helt imot å kontakte dyrlegevakt i helgen, så gir du katten den beste smertelindring du kan frem til mandag morgen!

Vet ikke om det er noen vits i, det er jo et helvete for katten selve tømminga og så kommer det tilbake like galt til i morgen og da må hun gjennom det igjen. Nermeste dyrlege vakt er ti mil unna så det er utelukket. Vi kommer nok til å avlive henne selv i morgen.

Skrevet

Hun er 17 år. Hun skal avlives. Gammel og skral. Hva er galt med å skyte katten? Man skyter jo rådyr, hjort og gås?Anonymous poster hash: 54587...37b

Hadde du foretrukket å bli skutt, hvor skuddet gjerne ikke traff blink slik at du enten måtte tatt imot flere skudd eller ventet redselfull i store smerter til du blødde ihjel (selv bare noen minutter vil føles som en pinefull evighet), eller ville du valgt å sovne stille inn ved hjelp av en sprøyte? Haglen er billigst måte for dere, men ikke den verdigste og humane måten for katten deres.

Skrevet

Jaja,hvorfor vente da?..Om den lider mener jeg? Men jeg må si jeg syns det er helt forferdelig å skulle skyte sin egen katt!!Dere har hatt den i 17 år,også skal dere bare skyte den? Hvordan blir det da?Katten deres blir klint utover, også soper dere den sammen og gravlegger den?..

For all del JEG skal ikke skyte den! Det får gubben gjøre.... Vi skal vel ikke akkurat skyte henne på terrassen heller...

Skrevet

Vet ikke om det er noen vits i, det er jo et helvete for katten selve tømminga og så kommer det tilbake like galt til i morgen og da må hun gjennom det igjen. Nermeste dyrlege vakt er ti mil unna så det er utelukket. Vi kommer nok til å avlive henne selv i morgen.

Ok, men da virker det jo som om du egentlig har bestemt deg allerede, så hvorfor spør om råd?

Skrevet

Hun er 17 år. Hun skal avlives. Gammel og skral. Hva er galt med å skyte katten? Man skyter jo rådyr, hjort og gås?Anonymous poster hash: 54587...37b

Hadde du foretrukket å bli skutt, hvor skuddet gjerne ikke traff blink slik at du enten måtte tatt imot flere skudd eller ventet redselfull i store smerter til du blødde ihjel (selv bare noen minutter vil føles som en pinefull evighet), eller ville du valgt å sovne stille inn ved hjelp av en sprøyte? Haglen er billigst måte for dere, men ikke den verdigste og humane måten for katten deres.

Sant det, men da må vi evt vente til mandag. Betaler i allefall ikke 2000 kr for å få henne avlivet på helg. Mannen min er en habil skytter da....

Annonse

Skrevet

Ok, men da virker det jo som om du egentlig har bestemt deg allerede, så hvorfor spør om råd?

Nei har jo ikke det, derfor jeg håpte en vet. kunne svart

Skrevet

Jeg håper virkelig dette er en trolletråd. Kjenner jeg blir fysisk dårlig av dette.

Ingen avliver vel en katt pga alder eller sår på øret? Har dere dyr så har dere et ansvar. Har du ikke råd til det så skal dere heller ikke ha dyr! 17 år er ikke høy alder på en katt, og katten trenger medisinsk behandling.

Anonymous poster hash: caf1f...ff3
Skrevet

Hei!

Støtter deg i hagla. Vi har skutt mange kjæledyr på gården med hagle og salonggevær. Trist når dyrene må tas, men heller det enn sprøyte hos vet.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1b961...8cf

Skrevet

Hei!

Støtter deg i hagla. Vi har skutt mange kjæledyr på gården med hagle og salonggevær. Trist når dyrene må tas, men heller det enn sprøyte hos vet.

Lykke til!Anonymous poster hash: 1b961...8cf

Heller der fordi? Fordi det er billigere for dere? Fordi der er enklere for dere? Slipper å kjøre helt til dyrlegen? For katten er det absolutt ikke best å bli skutt.

Skrevet

Hi, er katten syk ellers? Hvis den bare er gammel og ellers frisk (utenom et lite øresår) så ser jeg ikke vitsen å avlive bare for å avlive. Man avliver ikke katter bare fordi de er gamle. Er den derimot mye syk og har lite livskvalitet, kan man heller vurdere hva som er best for katten.

Skrevet

Det er noe alvorlig galt med folk som skyter sine egne kjæledyr! Det kan ikke sammenlignes med jakt - du har ikke hatt hjorten i sofaen i 17 år! Og en katt blir ille tilredt av hagla..la oss smøre hjernen til pusen vår utover trestammen, hun hadde jo et sår på øret?! 😠 Vær så snill og ikke skaff dere flere dyr!!

Skrevet

Jeg mener hvis man har dyr,bør dyret få en verdi avslutting på livet, hun er 17 år og levd fint, hadde heller gitt henne en sprøyte enn og skyte henne,brått må dere skyte henne flere ganger,og da lider hun. Stakkars pus

Skrevet

Hei, hi her. Hun sluttet å gå ut på do for flere mnd siden. Brukte Kattesand, eller pisset gjerne i klesskapet, i senga vår, i ungenes seng. Hun har også pisset i og ødelagt møbler. Så dette er jo også en av grunnene til av hun måtte avlives. Når hun i tillegg nå var syk var det beø rette anledningen. Mannen tok henne med i buret og fyrte av et skudd som traff fint men hun satt i buret. Vi bor på gård og er vel da mer vanlig å avlive dyr på denne måten.

Vil ikke se på meg som noen dyremishandler for at vi valgte å gjøre det slik, katten har hatt et godt liv med sei og tunfisk til middag hver dag. Hun har fått gå fritt på gården og fått herja som hun ville. Da vil jeg heller si at de som holder kattene sine inne hele livet er større dyremishandlere enda de spanderer på katten massevis av dyrlegetimer og gir ei sprøyte når den skal dø.. Er lei meg, hun var en snill pus...

Skrevet

Jeg bor på landet, og er oppvokst med att farmin skaut katter 😊 ser ikke problemet i grunn 😊 setter katta på marka, og katta går og lusker rundt om, vips så er den i himmelen 😃 kommer til å gjøre det samme med mine når dei er eldre 👍

Anonymous poster hash: b9484...cac

Skrevet

Hei!

Lykke til!Anonymous poster hash: 1b961...8cf

Heller der fordi? Fordi det er billigere for dere? Fordi der er enklere for dere? Slipper å kjøre helt til dyrlegen? For katten er det absolutt ikke best å bli skutt.

Fordi det er det beste for katten selvfølgelig. Har skutt hest også på gårdsplassen, aldri i verden om jeg sender en av hestene mine til slakt.

Anonymous poster hash: 1b961...8cf

Skrevet

Hei, hi her. Hun sluttet å gå ut på do for flere mnd siden. Brukte Kattesand, eller pisset gjerne i klesskapet, i senga vår, i ungenes seng. Hun har også pisset i og ødelagt møbler. Så dette er jo også en av grunnene til av hun måtte avlives. Når hun i tillegg nå var syk var det beø rette anledningen. Mannen tok henne med i buret og fyrte av et skudd som traff fint men hun satt i buret. Vi bor på gård og er vel da mer vanlig å avlive dyr på denne måten.

Vil ikke se på meg som noen dyremishandler for at vi valgte å gjøre det slik, katten har hatt et godt liv med sei og tunfisk til middag hver dag. Hun har fått gå fritt på gården og fått herja som hun ville. Da vil jeg heller si at de som holder kattene sine inne hele livet er større dyremishandlere enda de spanderer på katten massevis av dyrlegetimer og gir ei sprøyte når den skal dø.. Er lei meg, hun var en snill pus...

Om katten gikk på do andre steder enn kassen sin så var hun nok syk. Helt utrolig å la katten gå slik i flere måneder.

Katter skal forøvrig ikke ha hverken sei eller tunfisk hver dag. (Aller minst tunfisk som er skadelig i store mengder) 

Ikke kom med pekefingeren på dem som holder kattene inne som dyremishandlere. De jeg kjenner med innekatter har i alle fall vett nok til å ta katten til veterinær når det trengs og vet hva man skal gi og ikke gi til katter.

Vi avlivet katten vår hjemme, betalte en tusenlapp ekstra for å få veterinæren hit. Det var en fredelig og verdig død for et høyt elsket familiemedlem. Hadde jeg tatt katten i et bur og skutt den hadde jeg ikke klart å leve med meg selv i ettertid. Motbydelig, rett og slett.

Skrevet

Om katten gikk på do andre steder enn kassen sin så var hun nok syk. Helt utrolig å la katten gå slik i flere måneder.

Katter skal forøvrig ikke ha hverken sei eller tunfisk hver dag. (Aller minst tunfisk som er skadelig i store mengder)

Ikke kom med pekefingeren på dem som holder kattene inne som dyremishandlere. De jeg kjenner med innekatter har i alle fall vett nok til å ta katten til veterinær når det trengs og vet hva man skal gi og ikke gi til katter.

Vi avlivet katten vår hjemme, betalte en tusenlapp ekstra for å få veterinæren hit. Det var en fredelig og verdig død for et høyt elsket familiemedlem. Hadde jeg tatt katten i et bur og skutt den hadde jeg ikke klart å leve med meg selv i ettertid. Motbydelig, rett og slett.

Er det i det hele tatt lov? Jeg får helt vondt i magen av å tenke på at folk faktisk gjør slikt..Ser på katten min nå,og aldri i verden at jeg kunne puttet han i et bur og skutt han??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...