Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Del Skrevet 9. mai 2015 Vi kikket litt på barnevogner i dag for første gang og ble litt overveldet av alle valgmulighetene. Må nesten innrømme at jeg nok har trodd at det var bare å gå inn og kjøpe første og beste vogn. Men her skal det velges 3 hjul eller 4 hjul, låst eller fleksi, lufthjul eller harde hjul, kombi eller duo, merke, farge, fremovervendt, bakovervendt osv osv.... Og så barnesete til bilen som gjerne passer på basen. Til dere som har litt erfaring med utstyr, hva har dere valgt og ville dere valgt dette på nytt eller ikke? Anonymous poster hash: e3b90...60d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144214150-barnevogn-og-annet-utstyr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #2 Del Skrevet 9. mai 2015 Jeg er helt enig med deg. Det er faktisk en jungel av barnevognen der ut. Vi hadde noen kriterier før vi begynte og kikke, å da kikket vi utelukkende på de vogne som oppfylte de fleste av dem. For oss var det viktig at vogna var nogenlunde lett. At bagen lett kunne knipses av, gjerne med håndtak i kalesjen (bor i 2. etg. greit å kunne bære en sovende baby uforstyrrende opp), at sportsdelen kunne brukes begge veier, ville ikke ha noen kjøpesentervogn da vi går mye ute i all slags terreng,) og at vogna hadde lufthjul. Gjerne svingbare, men lufthjul. Hørte så mye bra om det. Men ingen vogn hadde jo alt dette. Eller den kunne hatt, men vi fikk ikke lov til å velge akkurat det understellet med store svingbare hjul med luft til bagen vi ville ha. De to vognene det sto mellom var emmaljunga super viking, fordi den hadde det meste. Men vi likte ikke sportsdelen. Så det ble en emmaljunga city cross på oss. Den har alt vi trenger, foruten de svingbare hjulene. Men vogna er lettere enn andre duovogner, så det går nok fint. Har bare fått prøvd den her hjemme da baby ikke er født enda. Men så langt er jeg veldig fornøyd med valget, å jeg leser mye positivt om den. Når babyen blir større så vil jeg heller ha en trille liggende i bilen til småturer på senteret/reiser. For nå har vi en god vogn som også vil være en god sovevogn i barnehagen. Så jeg ville først satt meg ned å tenkt gjennom deres kritereier for vogna, så kan dere luke ut alle de andre. Vi kjøpte forresten vogna vår i Sverige, sparte noen tusen på det. Verdt og sjekke ut om dere bor i nærheten. Lykke til! Anonymous poster hash: 42be6...579 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144214150-barnevogn-og-annet-utstyr/#findComment-147187570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Del Skrevet 10. mai 2015 Vi har Emmaljunga City Cross, Babyjogger City Mini og Mountain Buggy Urban Jungle (2015). Emmaljungaen er fin til terreng, snø og kulde. Lun bagdel, lett å sette sammen, virker som god kvalitet liker at hjulene er punkteringsfrie. God plass til ting under vogna, kjekke lommer på kalesjen. Liker ikke at trekket ikke kan tas av og vaskes. Liker integrert insektsnett og solskjerming. 4 hjul gjør den stabil, og kan derfor brukes som sovevogn i barnehagen. Myk og god sittedel. Kan anbefales! Men den er tung... Og må løftes hver gang man skal svinge. Babyjogger City Mini er fin til de som ikke er aller minst, som sommervogn/reisetrille. Måtte ha den i tillegg til Emmaljungaen, den er mye enklere å manøvrere i butikker (særlig apoteket). Mountain Buggy er jo trehjuls, men den er lett og enkel å manøvrere. Har ikke så mye erfaring med denne enda, men har hørt mye bra om den. Anonymous poster hash: 3a3e4...243 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144214150-barnevogn-og-annet-utstyr/#findComment-147189536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2015 #4 Del Skrevet 14. mai 2015 Jeg har utelukkende valgt svingbare hjul. De gangene jeg har prøvd eller lånt noe annet har jeg takket meg grundig for at det ikke er min vogn. Dette spesielt pga mine leddproblemer, men min store sterke mann er ikke uenig. Selv i ulent terreng trives jeg best med svingbare. Har vært mye på tur i all slags vær og går i bratt terreng hver dag. Nå har jeg en Babyjogger city elite. Hadde den med hardbag når minste var baby . Vognen er veldig lett og lett å slå sammen, tar liten plass i bil. Lett å svinge vognen til deg . Bor i en bratt bakke og noen ganger er det trangt og glatt og det er veldig greit med Før hadde jeg en vogn fra TFK som ikke lenger er i salg. Den var vendbar i sitte delen, noe som var viktig for meg før jeg fikk barn, men som ikke har betydd noe når jeg har hatt barn oppi. Jeg husker jeg måtte snu den for å få mini til å sove. Har hatt en Phil & Teds også, helt grei vogn, men litt enkel. Det er nok kun en sportsvogn som man ev kjøper ved behov etter dypbagperioden og jeg hadde den fordi jeg hadde to relativt tette Nå er det to tette igjen og jeg har bugaboo donkey som søskenvogn Den har jeg ikke brukt. Syns det virker ok, men er mer glad i City eliten inntil videre Anonymous poster hash: 98cde...418 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144214150-barnevogn-og-annet-utstyr/#findComment-147198339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå