Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Har vært øvingslærer for første gang. Pr tlf og i papir står d at for to studenter i seks uker skal 6150kr til øvingslærer, som selvf skal skattes av. Så kan en få refusjon på 45t, altså at vi kunne bruke så mange timer m vikar når jeg var m høyskolen osv. Der stod d igjen noen timer og de fikk jeg utbetalt. Men ikke noe mer, knappe 1600kr for alt d arbeidet! Hva med de andre kr eller var det de timene vi fikk til refusjon for vikar ?? Anonymous poster hash: 4dd80...e49
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Refusjonen er vel til skolen, når de setter inn vikar utløser jo det en kostnad. Anonymous poster hash: 7ca6f...401
LivetErEnLek Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Hvis du har brukt 45 timer i den ordinære arbeidstiden din til studenter slik at bhg/skolen har satt inn vikarer, så stemmer dette. Da har du i så fall heller ikke hatt så mye merarbeid, heller disponert arbeidstiden din annerledes denne perioden. Har du gjort arbeidet ditt med studentene utenom ordinær arbeidstid, så skal du ha hele beløpet. De fleste øvingslærer jeg kjenner, meg selv inkludert, gjør noe av arbeidet i arbeidstiden (møter på høyskolen, veiledning osv) og noe utenom (forberedelser til veiledningstimer, evalueringer, lese seg opp på aktuelle områder osv). Min erfaring er desverre at mange bhg prøver seg, trekker max med timer og legger de i vikarpotten og lar øvingslærer jobbe for lønn i himmelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå