Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Hatt det i ca 3 år. Det blir bare verre og verre. Nå er det så ille at jeg gruer meg til å stå opp om morningen. Det ser helt greit ut når jeg akuratt har stått opp. Men når jeg har vært oppe en stund begynner blodet og sirkulere mer, så ansiktet blir dekket av rødhet.. HELE ansiktet. pluss øyelokk ,nesa . Er ikke et eneste sted i ansiktet jeg ikke er rød. Kan ikke bøye meg ned eller noe, da kjenner jeg blodet sirkulerer rundt, så jeg blir illrød. samme når jeg ler. Har null selvtillitt igjen. sliter med å vise meg blandt folk. jeg føler meg forferdelig stygg. Går til privat hudlege. har ikke vært der på flere mnd. nå. Skal dit igjen til uka. Har også fått forferdelige øyeplager også. ( noe som mest sansynlig skyldes rosaceaen). Og de har blitt ILLE nå. Øyet danner masse hvitt slim som renner ned i øyet. Det er oppi øyelokka, må gni litt på øyelokket for å få det ut. (renner også ned av seg selv ). Våkner hver morgen opp med gjenklistrete øyne. Og masse hvitt belegg. må bruke lang tid på morgenen for å fjerne det, øyet er da kjempebløtt. kjenner ut som om øyelokket klistrer seg i det. Får ikke dekket til rosacean med sminke heller, bruker foundation hver dag, for nekter å gå ut uten det når jeg ser så jævlig ut.. ser ikke bra ut med sminke heller, for har sååå fet og oljete hud, at det blir ikke bra. Hele ansiktet ser helt betent ut. Holder snart ikke ut mer :/ Måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: 7fb3b...3b0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Det hørtes ikke noe bra ut. Jeg har en svak grad av det, så føler meg ikke vel uten sminke. Jeg snakket med en som også har det, hun gikk på en antibiotika som hun tar en tablett hver dag. Og klarer å holde det under kontroll på den måten. Veldig svar dose da, men hun regnet med å ta det resten av livet. Du kunne jo kanskje nevnt det for hudlegen din....? Stor klem fra meg Anonymous poster hash: 003ca...0c9
Ronja80.mor til 2 Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Det har kommet en ny krem, Mirvaso. Jeg har ikke prøvd den, men har hørt mye skryt om den.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Har ingen erfaring eller råd til deg. Vil bare gi deg en klem! Dette hørtes fryktelig vondt og ubehagelig ut på flere plan. Håper du får hjelp! Anonymous poster hash: a4b37...143
Oktavia Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Vet ikke hvor i landet du befinner deg men søke på nett etter nærmeste hudpleie skole. Offentlige og private. Skriv en mail til dem som er nærmest. Send bilder. Du er jo et fantastisk prosjekt for dem!! Det er billigere og de går sikkert med på en deal hvor du kommer ofte og roer ned med behandlinger og deres elever lærer. Ta også kontakt med de største hudpleie merkene, feks Dermamor. De er store. Si du trenger hjelp og sliter! Send blider! Si du sliter med alt, øyne, selvtillit etc. Spør rett ut om de ikke kan ta deg med i et prosjekt for å teste resultater på produkter. Si du ikke har ræva full av penger. De er et godt og stabilt firma med hudpleiere over hele landet. Tror begge deler vil gi deg et ja svar og all hjelpen du trenger. Hudpleier selv men lagt opp.
amandine Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Ikke begynn hos en hudpleier, du trenger ikke kremer men medisinsk hjelp. Du trenger skikkelig behandling og en henvisning til spesialist hvor du kan få feks laser for utslett. Ikke til en hudpleiesalong, men til et sykehus. At du har rosacea på øynene gjør bare at di må forte deg! Kom igjen! Fu kan bli bedre, men du må starte prosessen. Gå medisin og finnne ut hva som trigger det hos deg. (Feks visse typer kaffe, vin,øl, sol, krydder etc for min del) Heia heia! Og lykke til! (anbefaler Dr Langeland på Ullevål)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Hva er forsøkt av behandling? Har du gått på antibiotika over tid? Anonymous poster hash: 1bb62...0c5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Jeg har hatt flere antibiotikakurer. Funker ikke mye.. eneste det hjelper på at den brennende følelsen.. men ikke på rødheten. Har hatt noen laserbehandlinger.. uten særlig hell. har nå masse blodkar på øyelokkene. mulig jeg kan prøve laserbehandling på de, for å se om de blir borte. mulig det hjelper. Har prøvd kremer ; rozex, finacea. Har hørt om kremen mirvaso. skal høre med hudlegen om jeg kan få resept på den. Jeg vet jeg blir verre av solen. og alkohol kan jeg ikke drikke. da blusser det opp. Det er ikke direkte utslett. Men tror jeg har veldig høy blodsirkulasjon, og oversensitive blodkar. trur det er blodet som syns utenpå huden liksom.. Hvis jeg legger meg nedpå litt og hviler roer det seg ned igjen, men så fort jeg setter meg opp begynner blodet og sirkulere og jeg får en voldsom rødme. Jeg har vært til behandlig hos oslo hudlegesenter. hi Anonymous poster hash: 7fb3b...3b0
amandine Skrevet 8. mai 2015 #9 Skrevet 8. mai 2015 Hjelper det med antihistaminer? Jeg får lindring av det, nemlig☺ Hvis jeg har fått i meg noe jeg ikke burde, for eksempel... Det gjør man jo fra tid til annen. Jeg ble bekymret da du sa du hadde i øynene. Det er alvorlig, du kan skade hornhinner permanent og det vil du ikke. Fort fort til lege!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Hei! Jeg kjenner ikke til problemet selv, men en blogger jeg vet om har slitt med dette og hun har funnet noe som fungerer for henne. Du kan lese om klinikken og produktene hun bruker på Nina sprell levende. Kanskje dette kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 9a293...7b2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Jeg vet hvordan du har det. Har hatt det slik selv til tider. Jeg har forsøkt en del forskjellig: ulike typer vitamin-tilskudd: jern, sink og b12, kremer, tabeletter, men for meg er det kun antibiotika som tar det når det er som værst. Jeg leter nå etter et sted for å prøve ut LED-lys behandling, noen som mener det hjelper. Men for all del, hold kosmetiske kremer unna huden! Anonymous poster hash: a88f6...395
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #12 Skrevet 9. mai 2015 Antihistamniner har jeg ikke prøvd. Hva skal det hjelpe mot? Skal ta en titt på den bloggen! Har hørt om led-lysbehandling jeg også. Går jo an å prøve det. Men jeg har blitt så innmarri sensitiv for lys. Men kan jo hende det funker. Jeg har så mye blodkar i ansiktet, på øyelokka og sånn. Trur dem MÅ bort med laser for at dette skal roe seg. Har også veldig høy blodsirkulasjon. Er det ikke mulig og roe ned blodsirkulasjonen på noen måte?? hi Anonymous poster hash: 7fb3b...3b0
amandine Skrevet 9. mai 2015 #13 Skrevet 9. mai 2015 Antihistaminer er jo vanlig allergimedisin, det roer ned hos meg, sånn som i går kveld når jeg drakk et glass vin jeg ikke tålte og kokte helt i toppen på er øyeblikk. Jeg tar zyrtec eller cetirizin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå