Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #51 Skrevet 9. mai 2015 Ang brød spiser ikke ungen her annet enn kneip. Og havre polarbrød. Jeg har kjøpt slke andre typet, og jeg har bakr selv, med og uten uten frø, men nei. Bakt polarbrød også, og det kom ut igjen....ææææææsj........ Så enorme mengder rødt kjøtt er drt no ikje da. Akkurat denne uka blur det lapskaus, derfor grutekjøtt, og så blir det wok med storfe kjøtt. Det er vanligvis med svin, men forandring fryder innimellom. Risgrøt 1 gang i uka, fiskekake, og laks har vi, og laks har jeg aldrig rensket selv, er praktisk å kjøpe ferdig. Wokmix er pgså praktisk. Jeg begynner inbse at prisen ikke er ille. Men jeg skjønner ikke at mange synes dette er usunt. dette er da normale mengder snop for tre 10 åringer?? Anonymous poster hash: 8c680...acd
**Cayenne** Skrevet 9. mai 2015 #52 Skrevet 9. mai 2015 Tror ikke det er så mange som mente at det var så fryktelig usunt, men det hørtes ut på overskriften som at dette skulle være spesielt sunt. Dette godteriet kunne mine barn og et par venner fint trykket i seg på en lørdag, selv om det vanligvis blir mindre. Men brus i tillegg får de ikke hver uke.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2015 #53 Skrevet 9. mai 2015 Heilt sprøtt. Kjøpte ikke mye utenom mat, en oppvaskkost til 8 kr, lørdagssnop 2 ruller melkerull, to smarties, 2 kinderegg, en pose popps. 1 pose potetgull. Ellers 2 4pk brus. Så var det mat da, løk, paprika, selleri, purreløk, agurk, potet, søtpotet, kålrabi, gulrot, tomat, blomkål, kinakål, råkostmix, minimais, pålegg:kokt skinke, nakrell i tomat, philadelphia hvitløk, go og mager leverpostei, krydderskinke, fårepølse, 1 pk wokmix, 1 pk selskapsblanding, 1 pk fullkornspasta, 1 pk grønne epler, 2 beger jordbær, 1 beger mager cc, 1 beger mager vaniljekesam, 1 l laktosefri melk, 1.5 liter ekstra lett melk, 1glass tomatpurre. 1 4pk skin benfri laks, 1 pk grytekjøtt, 1 pk 1kg kyllingfilet, 1 pk indrefilet av svin, 1 pk 350 gr storfekjøtt. 2 pk svinekjøttdeig, 1 pk go og mager kjøttpølse. 3 pk havrepolarbrød, 3 grove brød....... husker ikke mer i farta, men...huff....1 barn og 2 voksene....1880 på 1 uke..... Anonymous poster hash: 8c680...acd Det er jo dine valg av varer som er dyre, da. Om de er så sunne lurer jeg også på. Jeg kjøper aldri de varene her: 2 ruller melkerull, to smarties, 2 kinderegg, en pose popps. 1 pose potetgull. Ellers 2 4pk brus - vi har 3 barn, og dette er lørdagssnop nok til flere uker for oss! Kjøper heller ikke wokmix (overprisede grønnsaker, bruk heller de vanlige) 2 beger jordbær (utenfor sesong er de svindyre, vent til juni!) 1 4pk skin benfri laks - kjøp heller fisken rund og rens den selv 1kg kyllingfilet - et ikke-produkt i min handlekurv 1 pk indrefilet av svin, 2 pk svinekjøttdeig, 1 pk go og mager kjøttpølse- dette også, for meg er det overpriset søppelmat 3 pk havrepolarbrød, 3 grove brød - bak selv og du vil spare tusener av kroner i året. Det skinner igjennom at dere ikke lager så mye mat selv. Ikke ordentlig lager den, selv om dere steker og koker den selv. Å kjøpe ferdigrensede fileter av både fisk, kylling og svin er et dårlig økonomisk valg.Anonymous poster hash: 39efc...4db Mener du man skal ha ett lite gårdsbruk i hagen slik at man kan avle opp kylling og gris slik at vi kan slakte og rense vår egen mat, istedenfor for og kjøpe den ferdig renset? Og hva er det med kylling og svin som er søppel? MRSA, narasin og andre bivirkninger av industrielt dyrehold er med på å gjøre dette kjøttet til søppel. Man trenger ikke eget gårdsbruk for å kjøpe andre deler av dyret enn fileter og biffer. Slakteren kan slakte den, men det fins altså mer på dyret enn en bestemt ryggmuskel, og det kan man utnytte. Å kjøpe fisken rund betyr at den er sprettet opp og sløyd, dvs innvollene er ute, men å flekke skinnet av, fjerne hodet og om nødvendig filetere selv er barnelærdom. Anonymous poster hash: 39efc...4db
Mamma_til_2 Skrevet 10. mai 2015 #54 Skrevet 10. mai 2015 Heilt sprøtt. Kjøpte ikke mye utenom mat, en oppvaskkost til 8 kr, lørdagssnop 2 ruller melkerull, to smarties, 2 kinderegg, en pose popps. 1 pose potetgull. Ellers 2 4pk brus. Så var det mat da, løk, paprika, selleri, purreløk, agurk, potet, søtpotet, kålrabi, gulrot, tomat, blomkål, kinakål, råkostmix, minimais, pålegg:kokt skinke, nakrell i tomat, philadelphia hvitløk, go og mager leverpostei, krydderskinke, fårepølse, 1 pk wokmix, 1 pk selskapsblanding, 1 pk fullkornspasta, 1 pk grønne epler, 2 beger jordbær, 1 beger mager cc, 1 beger mager vaniljekesam, 1 l laktosefri melk, 1.5 liter ekstra lett melk, 1glass tomatpurre. 1 4pk skin benfri laks, 1 pk grytekjøtt, 1 pk 1kg kyllingfilet, 1 pk indrefilet av svin, 1 pk 350 gr storfekjøtt. 2 pk svinekjøttdeig, 1 pk go og mager kjøttpølse. 3 pk havrepolarbrød, 3 grove brød....... husker ikke mer i farta, men...huff....1 barn og 2 voksene....1880 på 1 uke..... Anonymous poster hash: 8c680...acd Det er jo dine valg av varer som er dyre, da. Om de er så sunne lurer jeg også på. Jeg kjøper aldri de varene her:2 ruller melkerull, to smarties, 2 kinderegg, en pose popps. 1 pose potetgull. Ellers 2 4pk brus - vi har 3 barn, og dette er lørdagssnop nok til flere uker for oss! Kjøper heller ikke wokmix (overprisede grønnsaker, bruk heller de vanlige) 2 beger jordbær (utenfor sesong er de svindyre, vent til juni!) 1 4pk skin benfri laks - kjøp heller fisken rund og rens den selv 1kg kyllingfilet - et ikke-produkt i min handlekurv 1 pk indrefilet av svin, 2 pk svinekjøttdeig, 1 pk go og mager kjøttpølse- dette også, for meg er det overpriset søppelmat 3 pk havrepolarbrød, 3 grove brød - bak selv og du vil spare tusener av kroner i året. Det skinner igjennom at dere ikke lager så mye mat selv. Ikke ordentlig lager den, selv om dere steker og koker den selv. Å kjøpe ferdigrensede fileter av både fisk, kylling og svin er et dårlig økonomisk valg.Anonymous poster hash: 39efc...4db Mener du man skal ha ett lite gårdsbruk i hagen slik at man kan avle opp kylling og gris slik at vi kan slakte og rense vår egen mat, istedenfor for og kjøpe den ferdig renset? Og hva er det med kylling og svin som er søppel? MRSA, narasin og andre bivirkninger av industrielt dyrehold er med på å gjøre dette kjøttet til søppel. Man trenger ikke eget gårdsbruk for å kjøpe andre deler av dyret enn fileter og biffer. Slakteren kan slakte den, men det fins altså mer på dyret enn en bestemt ryggmuskel, og det kan man utnytte. Å kjøpe fisken rund betyr at den er sprettet opp og sløyd, dvs innvollene er ute, men å flekke skinnet av, fjerne hodet og om nødvendig filetere selv er barnelærdom. Anonymous poster hash: 39efc...4db Greit nok jeg kan gå til slakteren for og få svinekjøtt, men nå liker jeg kun indrefileten så derfor kjøper jeg den i butikk ferdig renset, på kyllingen spiser jeg kun bryst filetene så da er det greit og kjøpe de ferdig, gidder ikke kjøpe en hel kylling hos en slakter for dette. Og fisk det kan jeg, lager all fiskemat fra bunnen av, pappa fisker og jeg gjør resten.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #55 Skrevet 10. mai 2015 Synes ikke 1800 i en uke var så galt. Tipper vi ligger på ca det samme. Vi handler minst to ganger i uka, men i vår handlevogn ligger det veldig mye mer melk. Her går det minst en liter om dagen. Anonymous poster hash: 4e779...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå