Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Det er en selvfølge at hundeeiere plukker opp etterlatenskapene etter dyret sitt, og de får kommentarer og stygge blikk om de ikke gjøre det. Men her omkring er det noen staller, og fjortisjentene synes det er strålende å ta en ridetur langs gang og sykkelveiene. Problemet er jo bare at disse hestene driter, og da ligger det svære ruker igjen midt på fortauet. Dette blir aldri tatt opp. Utrolig irriterende. Flere som må hoppe over hestemøkk når dere er på trilletur? Anonymous poster hash: 9940b...17e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Hestebæsj er ikke i nærheten av så ekkelt som hundedritt synes jeg. Tråkker du på dem så ser du at det er stort sett gress. Anonymous poster hash: 7ead2...404
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Hestebæsj er ikke i nærheten av så ekkelt som hundedritt synes jeg. Tråkker du på dem så ser du at det er stort sett gress. Anonymous poster hash: 7ead2...404 Forsåvidt enig i at hundebæsj er eklere. Men problemet med hestedritt er mengdene ! Det ligger jo svære hauger... Anonymous poster hash: 9940b...17e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Herregud for ei nepe du er! Hestebæsj er så og si reint høy/gress. Du får trå utenom. Glad jeg ikke er ei surmegga kjerring som deg. Ikke rir jeg hest, men å irritere seg over noe sånt er bare tåpelig! Anonymous poster hash: 0979c...76f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Hundeeier selv, irriterer meg over andre som ikke plukker opp etter hunden. Men hestebæsj?? Tror jeg aldri jeg har sett noen plukke opp. Har ikke tenkt tanken engang. Anonymous poster hash: c3d3d...6fe
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 For det er jo det samme...... NOT! Anonymous poster hash: 91746...eab
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Så lenge de på død og liv skal ri på asfaltert fortau i bynære strøk (med høy tetthet av fotgjengere) så ser jeg på det som en selvfølge at de plukker opp dritten som ligger i hauger. Det er tilrettelagte stier for hest rundt stallene, men dette er tydeligvis ikke nok. HI Anonymous poster hash: 9940b...17e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Med spade og svart søppelsekk da eller? Haha, nei her er du alene HI! Anonymous poster hash: 277b7...08a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Folk kan se hva de vil om at hestebæsj kun er høy. Da jeg gikk på skolen lå det en lang periode en bæsj utover veien så man måtte gå i grøfta for å komme utenom. Upraktisk og ekkelt på Vestlandet hvor det regner mye. Valget sto mellom å tråkke i bæsjen eller uti gjørma. Anonymous poster hash: 1249c...ae4
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Hos oss er det vanlig å gå av hesten for å sparke bæsjen ut i grøfta. Det er ikke praktisk mulig å få bæsjen med seg når man rir. Anonymous poster hash: ad9ca...008
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har drevet med hest i mange år og skjønner problemet. Det kan bli mye møkk om de rir der hver dag! Vi hadde regel om å skufle møkka ut i siden eller i rennesteinen der det ikke var i veien for andre. De som ikke fulgte reglene mistet stallplassen. Anonymous poster hash: 66b9c...0b5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Med spade og svart søppelsekk da eller? Haha, nei her er du alene HI! Anonymous poster hash: 277b7...08a Poenget mitt er vel mest at de kan holde seg på steder hvor det er ment at hestene skal være. I utmark og på stiene rundt stallen som er laget for dette. De har ikke noe på gangveien å gjøre, men om de velger å ri der så bør de også plukke opp. Mener jeg. HI Anonymous poster hash: 9940b...17e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Bæsj. *bæsjelyd* Anonymous poster hash: 122bf...afa
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Hos oss er det vanlig å gå av hesten for å sparke bæsjen ut i grøfta. Det er ikke praktisk mulig å få bæsjen med seg når man rir. Anonymous poster hash: ad9ca...008 Det hadde jo hjulpet veldig faktisk. Men de gjør ikke det her, bare lar det ligge midt på gangveien. Anonymous poster hash: 9940b...17e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Med spade og svart søppelsekk da eller? Haha, nei her er du alene HI! Anonymous poster hash: 277b7...08a Poenget mitt er vel mest at de kan holde seg på steder hvor det er ment at hestene skal være. I utmark og på stiene rundt stallen som er laget for dette. De har ikke noe på gangveien å gjøre, men om de velger å ri der så bør de også plukke opp. Mener jeg. HI Anonymous poster hash: 9940b...17e Jamen hvordan vil du plukke opp en hestebæsj? 😝 Anonymous poster hash: 277b7...08a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er enig med deg, Hi. Bæsjer hesten ubemerket for rytter, så ok, la gå. Men stort sett er det ikke vanskelig å vite når hesten gjør fra seg... De kunne skuffet den ut i grøfta. Bæsj er bæsj, høy eller hundefor og middagsrester. Selvfølgelig er hundedritt eklere, men hestebæsj er også ekkelt. Og unødvendig å la ligge igjen overalt. Anonymous poster hash: acfb5...36a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Med spade og svart søppelsekk da eller? Haha, nei her er du alene HI! Anonymous poster hash: 277b7...08a Poenget mitt er vel mest at de kan holde seg på steder hvor det er ment at hestene skal være. I utmark og på stiene rundt stallen som er laget for dette. De har ikke noe på gangveien å gjøre, men om de velger å ri der så bør de også plukke opp. Mener jeg. HI Anonymous poster hash: 9940b...17e Jamen hvordan vil du plukke opp en hestebæsj? 😝 Anonymous poster hash: 277b7...08a Det finnes faktisk bæsjepose/ bleie til hester, tro det eller ei. Anonymous poster hash: 66b9c...0b5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Med spade og svart søppelsekk da eller? Haha, nei her er du alene HI! Anonymous poster hash: 277b7...08a Poenget mitt er vel mest at de kan holde seg på steder hvor det er ment at hestene skal være. I utmark og på stiene rundt stallen som er laget for dette.De har ikke noe på gangveien å gjøre, men om de velger å ri der så bør de også plukke opp. Mener jeg. HI Anonymous poster hash: 9940b...17e Jamen hvordan vil du plukke opp en hestebæsj? Anonymous poster hash: 277b7...08a Med spade og trillebår, haha! Det kan henge på salen, slik som saltasker gjør. Må ha trillebår med lokk, selvfølgelig, så ikke bæsjen triller avgårde under ridning. Anonymous poster hash: acfb5...36a
kristinehufine Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Med spade og svart søppelsekk da eller? Haha, nei her er du alene HI! Anonymous poster hash: 277b7...08a Poenget mitt er vel mest at de kan holde seg på steder hvor det er ment at hestene skal være. I utmark og på stiene rundt stallen som er laget for dette. De har ikke noe på gangveien å gjøre, men om de velger å ri der så bør de også plukke opp. Mener jeg. HI Anonymous poster hash: 9940b...17e Bæsj er bæsj. Enig med deg HI.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Jeg hadde hest i mine yngre dager. Fikk streng beskjed av mamma om å sparke dritten ut i kanten eller ned i grøfta. Fungerte veldig fint det. når man rir så har man somregel på seg skotøy som tåler å bli brukt. Alle burde gjøre det. Anonymous poster hash: 74d76...aef
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #21 Skrevet 7. mai 2015 Med spade og svart søppelsekk da eller? Haha, nei her er du alene HI! Anonymous poster hash: 277b7...08a Poenget mitt er vel mest at de kan holde seg på steder hvor det er ment at hestene skal være. I utmark og på stiene rundt stallen som er laget for dette.De har ikke noe på gangveien å gjøre, men om de velger å ri der så bør de også plukke opp. Mener jeg. HI Anonymous poster hash: 9940b...17e Jamen hvordan vil du plukke opp en hestebæsj? Anonymous poster hash: 277b7...08a Det finnes faktisk bæsjepose/ bleie til hester, tro det eller ei. Anonymous poster hash: 66b9c...0b5 Det finnes utstyr til å samle opp bæsj fra hest i vogn (en slags pose). Dette brukes gjerne på hestedrosjer i byer. Men det kan ikke brukes på en hest som ris, da det må festes i sjekene på vogna. Bleie til hest har jeg aldri hørt om,og jeg tviler på at det er mulig å lage en bleie som vil kunne fungere på en ridehest. Anonymous poster hash: ad9ca...008
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #22 Skrevet 7. mai 2015 Med spade og svart søppelsekk da eller? Haha, nei her er du alene HI! Anonymous poster hash: 277b7...08a Poenget mitt er vel mest at de kan holde seg på steder hvor det er ment at hestene skal være. I utmark og på stiene rundt stallen som er laget for dette.De har ikke noe på gangveien å gjøre, men om de velger å ri der så bør de også plukke opp. Mener jeg. HI Anonymous poster hash: 9940b...17e Jamen hvordan vil du plukke opp en hestebæsj? Anonymous poster hash: 277b7...08a Det finnes faktisk bæsjepose/ bleie til hester, tro det eller ei. Anonymous poster hash: 66b9c...0b5 Det finnes utstyr til å samle opp bæsj fra hest i vogn (en slags pose). Dette brukes gjerne på hestedrosjer i byer. Men det kan ikke brukes på en hest som ris, da det må festes i sjekene på vogna. Bleie til hest har jeg aldri hørt om,og jeg tviler på at det er mulig å lage en bleie som vil kunne fungere på en ridehest. Anonymous poster hash: ad9ca...008 Hest med bleiebadonkadonk! Jeg synes jeg ser det:-) Anonymous poster hash: 74d76...aef
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #23 Skrevet 7. mai 2015 Syns de kan stoppe, gå av hesten, og sparke møkka uti veikanten!! Liker heller ikke hestemøkk på gangveier!! Anonymous poster hash: db1af...d31
Pengetreet Skrevet 7. mai 2015 #24 Skrevet 7. mai 2015 Plukke opp møkka gjør jeg ikke, men jeg hopper av og dytter den ut i grøfta.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #25 Skrevet 7. mai 2015 I vår stall må alle som skal ut på tur med hestene blant folk ta med seg spade. Vi har kjøpt inn en haug spader i noe lett aluminium(?) som egentlig er beregnet å ha med på fjelltur for å grave seg ned ved snø. De er korte og lette, og festes lett på salen. Har man dyr med seg ut der andre ferdes så tar man ansvar for å rydde møkka! Anonymous poster hash: 82766...150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå