Gå til innhold

Gravid og den nesesprayen som funker mot tett og rennende nese. Kan jeg bruke den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11 uker på vei og forkjølet. Sliter sånn med nesa. Det renner non-stop fra det ene og er pottetett i det andre

Anonymous poster hash: 43efc...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en laaaang dusj og sjekke felleskatalogen.no :-) De fleste medisiner må brukes med omhu, det er mange stoffer vi "vanlig dødelige" ikke kjenner virkningen til på med fosteret, spesielt når du er så tidlig i svangerskapet.

Har ringt legevakt for spørsmål også! Kan godt hende du får et brukbart svar der! Ville vært forsiktig.. Fordelene bør absolutt veie opp for risikoen du tar..

Anonymous poster hash: 86e6a...732
Skrevet

Sliter forsåvidt med en helvetes bihulebetennelse selv.. Drikke te, dusje og å bevege meg litt hjelper meg. Har så vondt i bihulene at det kjennes ut som at tennene skal sprette ut. Eneste jeg tar er paracet mot feber så ikke babyen tar skade (27+1) men ellers lider jeg meg bare igjennom det med kleenex!

Anonymous poster hash: 86e6a...732
Skrevet

Har du prøvd saltvannsspray?

Anonymous poster hash: 7d5d8...db9

Skrevet

Jeg tror bare du kan bruke saltvannspray når du er gravid. Det er det jeg får beskjed om på apoteket hver gang jeg ber om anbefalinger til ny nesespray... Jeg synes nemlig ikke saltvannsspray er så effektivt. Jeg kjøpte nettopp en saltvannsspray med aloe vera, jeg håper den kan fungere bedre. Nå er ikke jeg forkjølet lenger (var det tidligere i vår, og hadde det som deg. Jeg måtte bare leve med det... Var jeg hjemme, kunne jeg finne på å bare stikke papir i neseboret som rant, for jeg ble så sår av å tørke det bort hele tiden), men jeg er pottetett (er 36 uker, det føles som om neseborene har grodd igjen). Det hjelper noe med saltvannsspray, men det kunne absolutt vært bedre. 

Anonymous poster hash: ace2f...68a
Skrevet

Jeg var avhengig av otrevin fra uke 8 til uke 20. Fikk tilsutt bihulebetennelse og ørebetennelse og klarte ihvertfall ikke å slutte da. Konferere det med fostermedisiner og fastlegen, og de ba meg selvfølgelig å slutte (men mest pga jeg ødela slimhinnene i nesen min), fikk en steroide nesespray og brukte nesehorn i en ukes tid,så tok det to uker med pottetett nese hver natt før det løsnet. Nå er jeg i uke 37 og har ikke brukt nesespray siden uke 20. Anbefaler alle gravide å bruke saltvannspray eller neseskyller, så man ikke blir avhengig av otrevin slik som meg :(

Anonymous poster hash: dfabb...76a

Skrevet

Det finnes en nesespray som er "godkjent" for gravide OG som funker, spør på apoteket (husker ikke navnet på den). Jeg synes saltvannsspray hjelper veldig lite.

Skrevet

Nei den skal du ikke bruke som gravid, sjekket opp i det selv.

Anonymous poster hash: 9bb95...bdd

Skrevet

Apoteket prøvde å nekte meg nesespray fordi bla bla bla. Så jeg gikk til legen min, som sa det var null problem og ga meg respet på nesespray så jeg skulle være garantert å få kjøpe det ;)

Anonymous poster hash: 45717...ca3
Skrevet

Det finnes en nesespray som er "godkjent" for gravide OG som funker, spør på apoteket (husker ikke navnet på den). Jeg synes saltvannsspray hjelper veldig lite.

Rhinox

Anonymous poster hash: 0d1a2...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...