Gå til innhold

Jeg lurer på om noen her inne vet om noen eller selv har blitt uføretrygda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner en, men han har ikke bare adhd, han sliter med angst og allverdens andre ting i tillegg.

Anonymous poster hash: 40d02...19b

Jeg har ikke noe annet en Adhd men jeg funker ikke i jobb. Vet du hvordan prosessen for å bli uføretrygda er?

Anonymous poster hash: 9233b...18e

Hvilken utprøving har du vært gjennom da? Og hvilken behandling? Jeg jobber i NAV og har ikke sett noen med "bare" adhd få uføretrygd. Å få uføretrygd er en lang prosess med krav til at all behandling og alle hensiktmessige arbeidsrettede tiltak skal være forsøkt.

Anonymous poster hash: a42a9...647

Annonse

Jeg fungerer ikke i jobb pga adhd men ritalin hjelper veldig bra. Om du har prøvd medisiner og det ikke hjalp så skjønner jeg godt st man kan vurdere uføretrygd. Men kan være verd å prøve forskjellige type jobber, jeg ville spurt nav om hjelp til det.

Anonymous poster hash: 7f30d...e21

Har du vært i tiltak gjennom nav?Tilrettelagt jobb feks.? Hvor lenge har du gått i behandling?Går du på AAP nå?

Anonymous poster hash: da82a...7c4

Gikk lenge på aap før jeg kom meg ut i jobb. Det funket ikke:-/ Skal på dagpenger nå men vet det ikke vil funke. Klarer ikke å holde på en jobb desverre. Føles bare forferdelig. Jeg er en taper uten like

Tror uføretrygd ligger lenger frem.Du sier du går på dagpenger.Du burde søke AAP igjen.Hvis du søker uføretrygd uten at Nav saksbehandler er enig ,så vil du få avslag å  havne på sosial stønad.

Tror uføretrygd ligger lenger frem.Du sier du går på dagpenger.Du burde søke AAP igjen.Hvis du søker uføretrygd uten at Nav saksbehandler er enig ,så vil du få avslag å havne på sosial stønad.

Kan jeg bare søke aap?

Annonse

Ja det kan du .Men legen må skrive en vurdering av din helsetilstand.Den må legges ved i søknaden.

Hva gjør jeg når jeg har arbeidsavklaringspenger da? Skal jeg gå på kurs?

Ja det kan du .Men legen må skrive en vurdering av din helsetilstand.Den må legges ved i søknaden.

Hva gjør jeg når jeg har arbeidsavklaringspenger da? Skal jeg gå på kurs?

Arbeidsutprøving, kurs eller behandling. Alt som kan bidta til å få deg tilbake i jobb. I mitt tilfelle virker det som Nav ikke gir meg opp. De skal ha meg tilbake i jobb.

Anonymous poster hash: 0902d...2f4

Å si at man ikke klarer å holde på en jobb pga ADHD er naturligvis ikke nok for å få innvilget uførestønad.

Det må godtgjøres at du har prøvd all tilgjengelig behandling. Å bare si at medisiner ikke fungerer holer ikke. Jeg regner med at du har har forsøkt forskjellig medikamentell behandling samt psykologbehandling. I så tilfelle vil legen din kunne skrive en oppsummering av all behandling du ahr vært igjennom samt redegjøre for videre behandlingsplan, prognose og tidsaspekt.

Du må gjennom arbeidsutprøving. Det kan betyr kurs, funksjonsvurdering, arbeidsutprøving i reell bedrift eller arbeidsutprøving i vernet bedrift. en attføringsveileder skal skrive en rapport etter f.eks arbeidspraksis hvor det fremkommer hvilke arbeidsoppgaver du klarer/ikke klarer, hvorfor ting fungerer/ikke fungerer m.m.

Hvorfor klarer du ikke å holde på en jobb?

Klarer du ikke arbeidsoppgavene?

Klarer du ikke å komme deg på jobb?

Klarer du ikke å være på et sted hele dagen?

klarer du ikke å konsentrere seg om enkle arbeidsprosesser?

Blir du sint, negativ og oppfarende?

Eller blir du nedstemt og "lat"?

er det andre sosiale forhold som påvirker dine muligheter til å være i jobb?

Hvordan fungerer ting hjemme med barn og hus; klarer du å følge opp?

osv osv osv

Anonymous poster hash: d091e...9c3

Det er ikke diagnose alene som avgjør om du får uføretrygd. Det handler om om DU er for syk til å jobbe, ikke om andre med samme diagnose er det. Jeg har en annen diagnose i samme "kategori" og er uføretrygdet, mens andre med samme diagnose som meg kan være i full jobb og vel så det, ofte høyt utdannede og i godt betalte jobber.

Anonymous poster hash: 460ac...b92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...