Gå til innhold

Når er man syk nok til sykemelding?

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med mitt tredje barn. Er 9 uker på vei. I mitt første svangerskap var jeg bare trøtt og sliten og kvalm og alt det der frem til 7. måned. Da fikk jeg en del problemer i bekkenet og ble 30% sykemeldt frem til fødsel.

I mitt andre svangerskap kom bekkenplagene i uke 8, jeg hadde hormonell hodepine som slo meg helt ut første månedene og var derfor delvis sykemeldt i begynnelsen av svangerskapet og litt av og på frem til fødsel.

Denne gangen er jeg ikke egentlig kjempedårlig. Jeg er bare trøtt og sliten og kvalm. Blir kvalm og får dårlig mage når jeg har mye å gjøre, men er virkelig ikke sånn lammende dårlig som jeg var sist gang.

Jeg har siste uken imidlertid ikke klartå jobbe fulle dager og bruker de timene jeg har opparbeidet meg av avspasering. Årsaken er bare at jeg er skikkelig sliten og prioriterer å ligge i sengen itl 06.30 når barna står opp og derfor ikke kommer meg til jobb tildig nok itl å hente i barnhagen hvis jeg skal ha full dag.

Jeg skal snart til legen og har egentlig veldig lyst til å bli bittelitt sykemeldt, men føler meg ikke berettiget til det siden jeg tross alt kan gå (siden bekkenet funker), ikke kaster opp hele dagen (bare av og til) og er i fin form.

Kan man si at man føler man trenger sykemelding når man ikke er syk?

Anonymous poster hash: fb8ec...4c3

Fortsetter under...

Man er vel syk nok til sykemelding når man forklarer legen hvordan man har det å legen foreslår sykemelding?

Du må jo bare si til legen hvordan du føler deg. Man skal jo lytte til kroppen sin. Håper dere kan komme frem til en løsning som gjør at du kan holde lengst mulig i jobb, men uten å slite deg helt ut. For det gagner ingen.

Anonymous poster hash: e0c70...d06

Jeg er mye kvalm, trøtt og har endel vondt i hodet. Var ikke vanskelig for meg å få 50 % sykemelding. Var faktisk legen som foreslo det. Jeg hadde rett og slett ikke klart meg om jeg ikke hadde fått det. Hadde vel det - men med så mye stress er jo sjansen for å miste høyere, tror jeg. Og vil ikke risikere det. 

Så jeg er veldig glad for at jeg har det! Har hatt det siden uke 12, og er nå i uke 22. Hadde håpet formen skulle ta seg opp igjen innen nå. Men ser ikke slik ut... :/ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...