Gå til innhold

Blir det litt i overkant frekt eller? (Dåp, tale)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers lagde et forferdelig rabalder sist dåp fordi vi ikke hadde sagt til dem at de måtte lage sanger og tale, og de andre besteforeldrene på eget initiativ hadde laget sanger og tale. Dette er ikke noe vi la oss borti eller hadde noe med, syntes de som ville gjøre ditt og datt skulle få lov. De som ikke ville, slapp. Vi ressigerte ikke annet enn maten, seremonien og pynten :)

Samboeren min fikk høre hvor dårlig sønn han var osv, det ble som sagt mye bråk! Vi har et overfladisk forhold til dem den dag idag pga litt div. psykiske lidelser og sosiale problemer fra svigers side. Men vi syntes det hørtes ut som en morsom idé å i invitasjonen til svigers understreke at vi forventer en LANG og innholdsrik tale, og et visst antall sanger til dåpsbarnet. Det ironiske er jo at de har sosial angst både svigerfar og svigermor, så hvorfor de på død og liv skulle lage så mye bråk fordi de ikke hadde laget tale sist forstår vi ikke. Men er det for frekt av oss? ;) For hvis vi ikke poengterer eller understreker, er det vel gæli' det og..

Anonymous poster hash: 5ab44...4d6

Skrevet

Dette syns jeg er stygt gjort av dere, kan dere ikke bare si at taler, sanger blir mottatt med takk og la det være med det, klart de syns det var sårt sist da de sikkert følte seg mindreverdig siden dine foreldre hadde lagd tale og sang og ikke de ( ikke alle vet at det er ok med slikt uoppfordret)

Jeg har sosial angst, men klarer og tøyle den så lenge jeg ikke blir tatt på sengen av det som trigger den, så forberedelse er tingen.

Skrevet

Skjønner at det kan være fristende, men det bedrer vel ikke akkurat forholdet dere imellom? Fortell dem heller at dersom de ønsker å bidra med tale eller sang så syns dere det er hyggelig, men at ingen blir skuffet om de ikke bidrar☺ Blir muligens litt bedre stemning da;-)

Skrevet

Ja, det er i overkant frekt. Snakk heller med dem.

Skrevet

Det er frekt, barnslig og demonstrativt.

Uaktuelt å svelge noen kameler og diskré fortelle at det er hyggelig om de har lyst til å holde en tale eller lage en sang, men at de ikke behøver å føle seg pressa til det?

Har aldri skjønt hvorfor voksne, oppegående folk må synke på den dårlige parts nivå og slå tilbake med samme mynt..

Anonymous poster hash: 22352...ab6

Skrevet

Dette syns jeg er stygt gjort av dere, kan dere ikke bare si at taler, sanger blir mottatt med takk og la det være med det, klart de syns det var sårt sist da de sikkert følte seg mindreverdig siden dine foreldre hadde lagd tale og sang og ikke de ( ikke alle vet at det er ok med slikt uoppfordret)

Jeg har sosial angst, men klarer og tøyle den så lenge jeg ikke blir tatt på sengen av det som trigger den, så forberedelse er tingen.

Ja, men det FRISTER SÅNN. Særlig mtp at hobbyen deres er å dra i selskaper, og i etterkant baksnakke alle som var der og klage på maten og kakene :P det er bare så mye negativitet, noen ganger frister det å sende litt tilbake og ikke bare leke snille.

Men skjønner det kan bli litt frekt :P

Skrevet

Skjønner at det kan være fristende, men det bedrer vel ikke akkurat forholdet dere imellom? Fortell dem heller at dersom de ønsker å bidra med tale eller sang så syns dere det er hyggelig, men at ingen blir skuffet om de ikke bidrar☺ Blir muligens litt bedre stemning da;-)

Forholdet oss imellom kan ikke bedres, vi har forsøkt i 7 år, og gitt opp fullstendig. Det er en veldig lang historie, men vi er ikke redde for å "tape noe" forholdsmessig. Invitasjonen til dåpen er utelukkende pga plikt, og fordi vi ønsker at de skal få muligheten til å delta i noe så stort og flott :)

Jeg kommer nok uansett ikke til å si det på den måten ;) vi blir jo dritskuffet om de ikke kommer med en svær tale og mange sanger denne gangen, de som lagde så mye bråk fordi de ikke hadde laget noe sist! Klart vi forventer en heidundrande tale nå :D

Skrevet

Ja, det er i overkant frekt. Snakk heller med dem.

Vi snakker ikke noe særlig, det er min samboers valg etter å ha fått nok.

Det er frekt, barnslig og demonstrativt.

Uaktuelt å svelge noen kameler og diskré fortelle at det er hyggelig om de har lyst til å holde en tale eller lage en sang, men at de ikke behøver å føle seg pressa til det?

Har aldri skjønt hvorfor voksne, oppegående folk må synke på den dårlige parts nivå og slå tilbake med samme mynt..Anonymous poster hash: 22352...ab6

Det er jo selvsagt fordi man blir provosert, og fristet til å være litt frekke. Det blir som å være tørst - må bare ha et glass vann. Men vi skal nok beherske oss - litt i allefall.. Men kommer på en eller annen måte å understreke at tale forventes, og minne dem på rabalderet sist og at vi har tolket det som at de har mye på hjertet de gjerne vil fortelle i en tale. Det hadde vært interessant å høre hva de ønsker å si til dåpsbarnet :) !! Hvem vet, kanskje det er noe hyggelig.

Skrevet

Helt enig med Mamma_til_2 her.

Skrevet

Jammen dere vet jo ikke historien rundt, hvor mye vi har måtte tåle ellers. Men når jeg tenker på det, så har dere rett i at vi burde moderere oss! :)

En dåp er lykkens dag! En flott feiring og høytidelige greier. Så får vi heller lukke ørene når svigers finner noe annet å lage rabalder om denne gangen.

(Men kommer fortsatt til å si vi forventer tale, de har jo ytret ønske om å holde tale så de blir vel fornøyde med det)

Skrevet

Er det om å gjøre å skape bråk?

Ja, det er frekt selv om de lagde spetakkel etter forrige dåp. Hev dere over de, vis at dere har bedre folkeskikk enn de.

Skrevet

Jammen dere vet jo ikke historien rundt, hvor mye vi har måtte tåle ellers. Men når jeg tenker på det, så har dere rett i at vi burde moderere oss! :)

En dåp er lykkens dag! En flott feiring og høytidelige greier. Så får vi heller lukke ørene når svigers finner noe annet å lage rabalder om denne gangen.

(Men kommer fortsatt til å si vi forventer tale, de har jo ytret ønske om å holde tale så de blir vel fornøyde med det)

Det er nå greit nok, men som du spør får du svar ;) Jeg syns uansett det du skrev i hi er ganske frekt og helt unødvendig når dere kan være litt mer "storsinnet" her og nevne det på den måten Mamma_til_2 skriver.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du har måttet tåle ellers, men tenker vel at hva som har vært tidligere egentlig ikke er spørsmålet her. Spørsmålet her er hvordan du ønsker at denne dåpen skal være. Hvis du ønsker at dåpen skal være ubehagelig, både for svigers og deg selv, så er det bare å komme med så mange frekke stikk du vil. For du tror vel ikke på noen måte at svigers kommer til å komme med en positiv innstilling, hvis dere er frekke allerede i invitasjonen? Du sier at det ikke er mulig å forbedre forholdet til svigers, det er mye mulig, men det er vel ikke nødvendig å gå inn for å forverre det likevel? 

Hvis du ønsker at dåpen skal være en positiv dag foreslår jeg at du lar vær å være spydig. Hvis du er så "tørst" at du ikke klarer å la vær å være frekk med svigers er det kanskje bedre både for dere, dem og alle andre gjester om dere unnlater å invitere dem?

Anonymous poster hash: f28e0...868

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, men det FRISTER SÅNN. Særlig mtp at hobbyen deres er å dra i selskaper, og i etterkant baksnakke alle som var der og klage på maten og kakene :P det er bare så mye negativitet, noen ganger frister det å sende litt tilbake og ikke bare leke snille.

Men skjønner det kan bli litt frekt :PAnonymous poster hash: 5ab44...4d6

Syns heller dere skal kutte kontakten ned til det nødvendige minimum. Disse folka LETER jo etter feil. At de klandrer dere for noe de andre besteforeldrene gjør, er jo bare sykelig.

Skrevet

Mer barnslig og dumt enn frekt. 

Anonymous poster hash: 39881...d30
Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare gjort det! Siden de skulle klage så sykt i forrige dåp om at de ikke hadde fått "vite" om sånt så bare skriv det til dem du så får jo de selv bestemme om de vil eller ikke, de kan i hvertfall ikke klage at de ikke fikk vite det denne gangen siden du har skrevet det ned på kortet dems  ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...