Gå til innhold

Konfirmasjon hvor middagen starter 12:30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at en konfirmasjon som starter så tidlig varer sånn ca? Erfaringer?

Anonymous poster hash: dd686...daf
Skrevet

Da blir det sikkert kaffe rundt kl 15? Også sikkert et par-tre timer utover, så til kl 17-18 kan jeg se for meg. Vertfall her vi bor 😊

Anonymous poster hash: d4a0f...54c

Skrevet

Kommer veldig ann på familie til familie.

Hos mine kusiner vi har vært hos har det holdt på til seint. Restene kom frem på kjøkkenet på kvelden da folk var sultene en stund etter kakene. Vi sov i samme hus så for oss var det naturlig at vi var der, og ikke så mye plass å trekke seg tilbake. Ikke like kult å sitte på ett annens soverom med småbarn. Veldig koselig, men hadde ikke orket å vært så lenge om vi skulle hjem. Resten dro sldri liksom..

Da vi hadde så var vi ferdig ryddet der vi var til klokka seks.

Anonymous poster hash: 596a7...3d1

Skrevet

Ok, når svarte jeg utifra at det er middag kl 12.30, men det er kanskje i kirken da?

Skrevet

Høyres litt optimistisk ut, dersom preika byrjar kl 11:00 som er vanleg.  Ofte synes eg konfirmasjonar, dåpar ol går mot avslutning i 18 tida.  Nokon går gjerne litt før dersom dei har lang reiseveg.

Skrevet

Ok, når svarte jeg utifra at det er middag kl 12.30, men det er kanskje i kirken da?

Nei, middag. Sermonien starer 10:30

Skrevet

Kommer veldig ann på familie til familie.

Hos mine kusiner vi har vært hos har det holdt på til seint. Restene kom frem på kjøkkenet på kvelden da folk var sultene en stund etter kakene. Vi sov i samme hus så for oss var det naturlig at vi var der, og ikke så mye plass å trekke seg tilbake. Ikke like kult å sitte på ett annens soverom med småbarn. Veldig koselig, men hadde ikke orket å vært så lenge om vi skulle hjem. Resten dro sldri liksom..

Da vi hadde så var vi ferdig ryddet der vi var til klokka seks.

Anonymous poster hash: 596a7...3d1

Ja, ser for meg det lett kan bli litt sent dersom man har det hjemme hos noen, men her skal de ha det i lokale. Blir kanskje avsluttet litt tidligere da? Ikke at jeg på død og liv må gå tidlig eller noe, jeg bare lurte på hva jeg kunne regne med ;) Sønsdags kveld er som regel litt travel med alt som gjøres klart til dagen etterpå, så greit å være forberedt ;)

Skrevet

Ville tippe det var slutt ca kl. 18.00 om dere ikke er en familie som liker å bruke mest mulig tid sammen. Er det det ville jeg gjettet på ca 22.00, men da med et ekstra enkelt måltid på kvelden og jevnlig småspising av kakene.

Anonymous poster hash: 5233d...c08
Skrevet

Vi skal i konfirmasjon til lørdag. Det starter kl 12 (selskapet altså). Mamma (samboer med barnets far) regnet med at det var ferdig i 17 tiden. Men som nevnt over her, det kommer jo veldig an på familiene :)

Anonymous poster hash: 1db99...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...