Gå til innhold

svart rundt "hull" på UL, hva er det?

Anbefalte innlegg

Var på UL tidligere og jeg klarer ikke slutte å tenke på dette, men hvordan ser en ugravid livmor ut kontra en gravid? Skal ha mens om en uke ca og på ultralyden så viste livmoren seg som ett svart rundt "hull" med en hvis hinne rundt. jeg leser rundt at noen kaller dette fostersekk, men gyn sa ingenting om dette til meg.. Ser en ugravid livmor også ut som enn rundt svart hull bare uten embryo inni?

Anonymous poster hash: 675f6...9c0

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg er gravid eller ikke og gynekolog sa det var for tidlig å se, men overalt jeg har googlet og sett så finner jeg kun disse svarte hullene på gravide, jeg finner ikke så mange bilder av ubefruktede livmorer, men de ser ut som en tynn pølse omtrent.

hva tenker du?

Anonymous poster hash: 3f32d...d1c

Tror nok legen ville sagt det hvis det var en fosterskader der. Hvis du googler bilder av ul livmor eller fosterskader så får du sikkert svar. Hvis det er et foster vil du se en svart flekk eller hulrom.

Anonymous poster hash: 3f32d...d1c

Annonse

Et hulrom vil det være uansett, livmoren er som en ballong (en ballong er jo hul inni) som blåses opp ved graviditet/fostervekst. 

Hos personer som har vært gravide før, vil livmoren generelt være større enn hos ei som aldri har vært gravid. Men hulrom er det uansett. Det er prikken i hulrommet som vil være av betydning ved eventuell graviditet... Og hos mange (om ikke de aller fleste) synes ikke denne prikken før tidligst uke 5 (3 uker siden eggløsning). Noen ganger må man vente så lenge som til uke 7 før man ser noen prikk og eventuelt hjerteaktivitet.

Anonymous poster hash: 8d50d...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...