Gå til innhold

Hadetbra, svigers!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har fått nok sjanser, sønnen deres har fått nok av dem og jeg sier meg enig. Han tror det faktisk har klikket for moren sin, hun beskylder alle for å være ute etter henne og ville henne vondt. Svært paranoid. Har ingen problemer med å komme med stygge antakelser om alle og enhver, inkludert oss. Så jeg er redd hun vil snakke stygt om oss til våre barn, hvis hun får sjansen. Jeg er liksom fienden hennes av en eller annen grunn, og det eskalerte etter at hennes andre sønn (min svoger) brøt med sin kjæreste i fjor på denne tiden. De brukte hans kjæresre som hakkekylling, men nå er det meg det går hardt utover.

Blir beskyldt for å stjele penger fra samboeren min, at jeg aldri gjør noe hjemme, at jeg hater svigermor, at jeg lyver om at jeg er allergisk, og samboeren min får gjennomgå han også. Hvis han ikke spiser mer enn 2 store stykker bløtkake med krem når vi er på besøk, kommer gnålinga om at han ikke synes maten hennes er bra nok. Samme med middagen. Alt vris og vendes om til at alle haaater henne. Hun er NØYAKTIG som moren i Alle elsker Raymond, om noen har sett den TV-serien? ;) det er så mye som skjer, hele tiden. Hun elsker drama og intriger, og gjør om én fjær til ti høns ved hver minste lille anledning. Som f.eks da vi kom til å forsnakke oss om at vi er allergiske mot en hund de i ny og ne har passet, etter vi måtte sove i hundesenga (gjestesenga og sengetøyet hadde sikkert 1000 hundehår på seg, og vi lå og klødde og nøs hele natta). Da mente vi hunden måtte drepes, at hun var en ekkel og skitten person og at vi hater henne osv. Jauda, alt en kan innbille seg. Det er en veldig lang historie om en dårlig oppvekst for samboeren min også, alt baller bare på seg.

Så vi tror det aller beste er å ha en meget overfladisk kontakt; kun invitere til obl. ting som barnas bursdager, julegavebytting osv. Det blir jo uvant og litt rart å kutte ned kontakten på den måten, men jeg tror det blir veldig befriende også? Å ikke gå rundt og være redd for at telefonen skal ringe, få hjertebank og angst. Bare bli kvitt en veldig negativ person i livet, jeg håper det blir fint.

Noen som har vært i litt samme situasjon som vil fortelle hvordan det gikk?

Anonymous poster hash: 16296...e85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, hørtes utrolig slitsomt ut.

Kan ikke være lett

Anonymous poster hash: 3485f...067

Skrevet

Har en lik svigermor og blir ikke kvitt henne. Skulle ønske jeg kunne. Så forstår deg godt og om dere kan, dump søpla!

Anonymous poster hash: dd162...d69

Skrevet

Har en slektning som er slik, kunne nesten vært henne du beskrev HI.

Anonymous poster hash: 8763e...90e

Skrevet

Du gjør det riktige. Ikke la negative mennesker forpeste livet ditt.

Anonymous poster hash: 872fe...e4c

Skrevet

Kan hun være dement? Demente personer er ofte paranoid. . Eller en psykisk sykdom? Evnt personlighetsforsturrelse? Det høres i alle fall ikke normalt ut...

Anonymous poster hash: c1434...5b3

Skrevet

Kan hun være dement? Demente personer er ofte paranoid. . Eller en psykisk sykdom? Evnt personlighetsforsturrelse? Det høres i alle fall ikke normalt ut...

Anonymous poster hash: c1434...5b3

Nei, hun har vært sånn hele livet, men blitt verre. Hun har nok paranoid personlighetsforstyrrelse. Så nå får de finne noen andre å hakke på.

Skrevet

Uff, hørtes utrolig slitsomt ut.

Kan ikke være lettAnonymous poster hash: 3485f...067

Har en lik svigermor og blir ikke kvitt henne. Skulle ønske jeg kunne. Så forstår deg godt og om dere kan, dump søpla!Anonymous poster hash: dd162...d69

Har en slektning som er slik, kunne nesten vært henne du beskrev HI. Anonymous poster hash: 8763e...90e

Du gjør det riktige. Ikke la negative mennesker forpeste livet ditt.Anonymous poster hash: 872fe...e4c

Takk, alle! Godt å se at flere er enige i avgjørelsen vår.

Skrevet

Har en slektning som er slik, kunne nesten vært henne du beskrev HI. Anonymous poster hash: 8763e...90e

Hvordan forholder du deg til vedkommende?

Skrevet

Jeg har/hadde en slik svigermor. Og svigerfar! Samme type adferd som du beskriver, pluss et høyt og noe ukontrollert alkoholinntak. Type rødvinsdrankere. Og ja, den kombinasjonen ble for mye for meg etter vi fikk vårt første barn. Da orket jeg ikke mer. Kuttet all kontakt. Aldri sett meg tilbake. Mannen har kontakt i form av en sms på bursdager, samt en kort besøk på lille julaften. Det er noe han selv har valgt. Jeg har aldri styrt eller bestemt hvor hyppig hans kontakt med foreldrene skal være.

Anonymous poster hash: b65c9...571

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene, men jeg ville ha mistenkt tidlig Alzheimers. Mange likhetstrekk med to jeg har kjent.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har/hadde en slik svigermor. Og svigerfar! Samme type adferd som du beskriver, pluss et høyt og noe ukontrollert alkoholinntak. Type rødvinsdrankere. Og ja, den kombinasjonen ble for mye for meg etter vi fikk vårt første barn. Da orket jeg ikke mer. Kuttet all kontakt. Aldri sett meg tilbake. Mannen har kontakt i form av en sms på bursdager, samt en kort besøk på lille julaften. Det er noe han selv har valgt. Jeg har aldri styrt eller bestemt hvor hyppig hans kontakt med foreldrene skal være. Anonymous poster hash: b65c9...571

Huff, skjønner at du ikke orker det, da. Disse her drikker ingenting. Men jeg synes det er så rart at enkelte mennesker ikke ser at de ødelegger for seg selv?

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene, men jeg ville ha mistenkt tidlig Alzheimers. Mange likhetstrekk med to jeg har kjent.

Ja, men hun har vært sånn hele livet, eneste som har blitt enda verre iflg samboeren min er paranoiaen. Da jeg ble sammen med samboeren min for mange år siden, turte hun ikke å være like "ille", men når hun blir husvarm blir det stygge episoder. Tidligere har vi overnattet der innimellom, og hvis vi da overnattet mer enn 1-2 dager, ble hun fæl å ha med og gjøre. Skulte på deg, kom med stygge bemerkninger, kjeftet, osv. Hvis vi var der fredag-søndag, var søndagen helt forferdelig, fordi hun ble husvarm. Er nok ganske store psykiske problemer der i gården, men vi klarer ikke å omgås dem lenger... Nå har ikke samboeren min orket å snakke med dem på en god stund, og hun tror visst det er fordi han er så travel. Ikke det verste å tro da ;) ! Så det er jo bra, ikke noe bråk foreløbig, virker som planen fungerer godt og det er vi jo fornøyde med :)

Skrevet

Hehe, før jeg hadde brutt med dem (virker som om det har pågått ei stund her hos dere), så hadde jeg faktisk vært så lei at jeg hadde sagt at "ja, kaka smakte dritt" "jeg hater deg, svigermor, du har helt rett" osv... 

Skjønner dere vil bryte. Jeg hadde gjort det samme.

Anonymous poster hash: 7317c...7a7
Skrevet

Hehe, før jeg hadde brutt med dem (virker som om det har pågått ei stund her hos dere), så hadde jeg faktisk vært så lei at jeg hadde sagt at "ja, kaka smakte dritt" "jeg hater deg, svigermor, du har helt rett" osv... Skjønner dere vil bryte. Jeg hadde gjort det samme. Anonymous poster hash: 7317c...7a7

Ja, det er noen år.. Haha, jeg holder meg i skinnet for samboeren min sin skyld :) føler det gir meg noe å ikke synke til hennes nivå, for å si det sånn, men det er ganske fristende å svare med noe noen ganger. Stort sett blir jeg også så sjokkert at jeg mister munn og mæle, og tenker i etterkant "det skulle jeg sagt".

Jaja, de får surre med sitt eget liv. Så får vi kose oss med vårt liv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...