Roheryn Skrevet 6. mai 2015 #26 Skrevet 6. mai 2015 Sannsynligvis får dere ikke lån til en luksusartikkel når dere allerede har lønnstrekk og dustegjeld etter forrige økonomiske krumspring. Bare det å tenke tanken på å kjøpe hytte når dere ikke har penger til å innfri gammel gjeld vitner om at dere slett ikke har lært noe som helst. Først innfri gjeld. Så spare opp en buffer. Så spare egenkapital og se at budsjettet har rom for å betale på enda et lån, og i tillegg vedlikehold og løpende utgifter. SÅ kan man begynne å kikke på hytter i passende prisklasse. Hytte er et luksusprodukt. Punktum.
Sint naken biltyv Skrevet 6. mai 2015 #27 Skrevet 6. mai 2015 Selvfølgelig får dere ikke lån når dere har betalingsanmerkninger. Det sier seg vel selv?Det er veldig mange med betalingsanmerkninger som får lån, hos helt vanlige banker.Det heter refinansiering. Anonymous poster hash: 5c276...9b6 Ikke med lønnstrekk over mange år, ei heller med inkassosaker. Skal en refiansiere må det gjøres før en kommer så langt. Anonymous poster hash: f121f...a06 Jupp
Sint naken biltyv Skrevet 6. mai 2015 #28 Skrevet 6. mai 2015 Og hvorfor i huleste kjøpe en luksusartikkel med lønnstrekk?! Snakk om ikke å ha lært av egne feil😂
Gjest Skrevet 6. mai 2015 #29 Skrevet 6. mai 2015 Og hvorfor i huleste kjøpe en luksusartikkel med lønnstrekk?! Snakk om ikke å ha lært av egne feil Ring HALLGEIR nå!!
Hønemor30 Skrevet 6. mai 2015 #30 Skrevet 6. mai 2015 Glem hytta. Det er mest sannsynlig det dummeste dere gjør nå. Har dere regnet på hva det koster å sitte med en hytte i året? Det er ikke et engangsbeløp å kjøpe seg eiendom. Hva koster hytta? Hva har dere i inntekt og lån? Om dere skal ha sjans for å låne til hytte må dere være fri for anmerkninger. Og utifra det du skriver her vil mitt råd være at dere legger hyttedrømmen på is en stund. Dere har kort tid igjen av lønnstrekk. Få vekk det i første omgang. Så bruk noen år fremover på å spare egenkapital. De årene brukes og på å få inn gode rutiner og dere kan om noen år vise til god økonomi over tid og da kan dere kanskje realisere drømmen om hytte, om dere har inntekt nok til det Tok dere kontakt med banken da denne vanskelige situasjonen oppstod? Det burde dere ha gjort. For om dere hadde et ryddig forhold til de så hadde mulighetene vært store for at dere hadde fått hjelp der så dere kunne betalt ut kredittene deres.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #31 Skrevet 6. mai 2015 Jeg jobber i bank. Det skal veldig mye til å få lån med betalingsanmerkning og ihvertfall dersom dere har tvangstrekk i lønn. Ville bedt om et møte i banken dere har boliglånet i. Hvis dere har god og lang historikk på betjening av dagens gjeld der kan dere kanskje ha en ørliten sjans. Kommer også an på hva dere tjener, hva huset er verdt og hvor dyr hytte dere skal kjøpe Anonymous poster hash: 67022...6e7
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #32 Skrevet 6. mai 2015 Har selv hatt betalings anmerkninger. Slett ned de først. Spar opp penger og tenk hytte når dere har penger i bakhånd er mitt råd. Jeg fikk lån med betalings anmerkninger. Hadde kausjonist. Men jeg skulle inn på et eksisterende lån og tok også med meg lånene inn på huset så hadde ikke anmerkninger etter jeg kom inn på hus lån. Anonymous poster hash: e7b11...f5c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #33 Skrevet 6. mai 2015 Lønnstrekk er ikke bare litt negativt sett med bankens øyne. Vi har i hvert fall ikke noe aksept for det når vi innvilger lån. Det er veldig lang vei fra å glemme en regning til å ha lønnstrekk. Anonymous poster hash: eb482...9b2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #34 Skrevet 6. mai 2015 Lønnstrekk er ikke bare litt negativt sett med bankens øyne. Vi har i hvert fall ikke noe aksept for det når vi innvilger lån. Det er veldig lang vei fra å glemme en regning til å ha lønnstrekk. Anonymous poster hash: eb482...9b2 Jeg har lønnstrekk nå på en regning og den er ikke glemt engang. Jeg har ikke fått den regningen. Problemer er at de kan vise meg brevet de har sendt nå etter jeg fant det ut. Men jeg har ikke fått fra namsmannen fra vanlige selskapet eller inkasso selskapet. Det er opprinnelig en regning på 700 kr som har blitt til 4200kr. Har betalt den nå..men fant det faktisk ikke ut før jeg så lønnsslippen min. Har prøvd å si det til de at jeg ikke hr fått noen regning men siden de sier de har sendt er dems oppgave overstått. Men merkelig å ikke fått noe fra noen steder til og med mtp på det har vært i forliksrådet. Anonymous poster hash: 0969d...76a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå