Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Vi tok vann over hodet når vi pusset opp hus for noen år tilbake og kostnadene ble større en vi så for oss. Vi mistet litt kontroll på regningene. Vi har alltid før hatt kontroll på våre regninger, og har ikke pådratt oss ny gjeld i etter tid. Vi har levd spartansk og tenkte å betale resten av vår hastegjeld til sommeren. Vi bor egentlig veldig billig og har sammenlagt et veldig lite lån. Problemet at vi hadde så mange smålån og kreditter hos byggevarehandler, rørleggere og diverse. Vi har definitivt lært og kommer aldri til å sette oss selv i den fella igjen, at vi skal pusse opp alt på en gang. Siden vi har så lavt huslån, to gode og stabile inntekter har vi drømt om å kjøpe hytte. Nå har vi sett drømmehytta til salgs. Vi er bare millimeter unna å bli gjeldsfri (bortsett fra huslånet), men vi er så redd for at hytta skal bli solgt ganske raskt. Vi får jo ikke noe lån med anmerkning. Men er det noen vet om banken kan godta at vi stiller med kausjonist? Anonymous poster hash: a2252...6a1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Kjøpe hytte uten egenkapital? Det er lurt! Not! Anonymous poster hash: 5c276...9b6
Sint naken biltyv Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Selvfølgelig får dere ikke lån når dere har betalingsanmerkninger. Det sier seg vel selv?
Gjest Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Synes dere skal ordne opp i lånene som dere har histen & pisten, FØRE dere tenker på hytte. Djeeeez... ikke rart Hallgeir gnir seg i hendene og sukker oppgitt over deltakerne på Luxusmellen!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Noen som kan svare seriøst? Sleng gjerne dritt, jeg har vært lenge på dette forumet og vet at det ikke er til å unngå. Men jeg er ute etter et seriøst svar. Som jeg nevnte så er vi ferdig med gjelda vår i juni/juli. Da har vi under 1 million sammenlagt gjeld med nyoppusset hus og bil. Vi er ikke noe luksusdyr utover at vi at vi skulle pusse opp et hus fra 60-tallet. Det var ikke gjort noe med huset siden det ble bygd, det var nødvendig at vi pusset det opp. Det ble mye dyrere enn vi trodde. Vi har ikke unnet oss luksuriøse ferier, kun feriert i lokalområdet eller besøkt familie vi har bodde gratis hos. Vi bryr oss verken om dyre merker eller luksusvarer. Vi kjøpte hus på en billig plass fordi vi ikke vil bruke for mange penger på å bo, men heller kunne unne oss en hytte eller en campingvogn. Ikke noe luksushytte, men et fristed. Anonymous poster hash: a2252...6a1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Men hvis du ikke kan innfri den gamle gjelda øyeblikkelig er det ingen grunn til at du skal få nytt lån. Dere er en risiko. Anonymous poster hash: 94da6...a0f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Ja, er det en risiko hvis man bruker kausjonist som sikkerhet? Vi kan godt bruke kausjonist til å cashe ut siste del av gjelda selvsagt. Den står nå som lønnstrekt og vi blir uansett trekt fra lønn hver måned, det er på en måte garantien for at hastegjelda blir nedbetalt. Jeg har hatt samme arbeidsgiver i 10 år, og hatt stabil 100 % inntekt. Samme har samboer. Anonymous poster hash: a2252...6a1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Hva med å ringe en bank eller to? Tror du får mye bedre svar der enn her. Anonymous poster hash: 12737...490
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Nei, dere får ikke lån med betalingsanmerkninger. Uavhengig av kausjonist. Anonymous poster hash: f121f...a06
Miamimom Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Beklager, men når dere klarte å havne i en slik situasjon viser det svært dårlig økonomistyring. Det vil også banken mene. Når det er sagt er det meste mulig, men det avhenger av inntekt, budsjett, kundeforholdet til banken og rådgiveren o.l.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Dersom dere har då lite gjeld på huset, hvorfor i all verden fikk dere ikke økt huslånet istedenfor å ta små lån over alt? Nei, i vår bank får msn ikke lån med betalingsanmerking selv med kausjonist. Banken ser på historien deres, den er rotete og ikke bra. Nå må dere bevise dere har kontroll før banken vil gi mer lån. Vet du hvilke utgifter det er med en hytte? Det er ikke bare å kjøpe den, siden dere enda ikke har ordnet opp i gjelden bør dere konsentrere dere om det først. Anonymous poster hash: 3bf37...bff
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Hva er vits med å kjøpe noe nytt før kredittgjelda er nedbetalt? Anonymous poster hash: 79c8d...10b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Vi har vist ganske god økonomistyring i ettertid, vi prøver ikke å unnskylde oss. Vi har blemmet. Men vi har jobbet for å få orden på det. Før vi pusset opp huset har vi ingen anmerkninger. Jeg hadde aldri fått et inkassovarsel før den tid. jeg har betalt alle mine regninger i ettertid. Jeg betaler alle regninger så fort lønnen kommer inn på konto. Mannen fikk panikk og åpnet ikke posten, jeg var ikke klar over dette først. Skal ta kontakt med rådgiver i bank også, men utrolig nok kan man få raskere svar her, til og med seriøse svar en gang iblant Anonymous poster hash: a2252...6a1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #14 Skrevet 6. mai 2015 Det er jo egentlig ingen vits, men jeg tenkte at siden gjelda likevel nå blir trekt fra lønn tre ganger til før den er ferdig, så tenkte jeg det kunne stå sånn siden det er så kort tid igjen. Kun derfor. Anonymous poster hash: a2252...6a1
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 Lønnstrekk er ikke god økonomistyring. Tviler også på at dere har så god økonomi som dere vil ha det til, da hadde jo banken hjulpet dere med å ta smålån inn i huslånet for lenge siden. Anonymous poster hash: f121f...a06
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 Hvis det har gått så langt at dere har lønnstrekk, vil dere aldri i verden få lån, selv ikke med kausjonist. Anonymous poster hash: 1c831...357
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #17 Skrevet 6. mai 2015 Dere får dessverre ikke lån når ting er gått til inkasso. Slik er dessverre reglene😕 Anonymous poster hash: 8bb99...527
Sint naken biltyv Skrevet 6. mai 2015 #18 Skrevet 6. mai 2015 Noen som kan svare seriøst? Sleng gjerne dritt, jeg har vært lenge på dette forumet og vet at det ikke er til å unngå. Men jeg er ute etter et seriøst svar. Som jeg nevnte så er vi ferdig med gjelda vår i juni/juli. Da har vi under 1 million sammenlagt gjeld med nyoppusset hus og bil. Vi er ikke noe luksusdyr utover at vi at vi skulle pusse opp et hus fra 60-tallet. Det var ikke gjort noe med huset siden det ble bygd, det var nødvendig at vi pusset det opp. Det ble mye dyrere enn vi trodde. Vi har ikke unnet oss luksuriøse ferier, kun feriert i lokalområdet eller besøkt familie vi har bodde gratis hos. Vi bryr oss verken om dyre merker eller luksusvarer. Vi kjøpte hus på en billig plass fordi vi ikke vil bruke for mange penger på å bo, men heller kunne unne oss en hytte eller en campingvogn. Ikke noe luksushytte, men et fristed. Anonymous poster hash: a2252...6a1 Jeg slang ikke dritt. Svarte helt seriøst. Dere får ikke lån
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #19 Skrevet 6. mai 2015 Selvfølgelig får dere ikke lån når dere har betalingsanmerkninger. Det sier seg vel selv? Det er veldig mange med betalingsanmerkninger som får lån, hos helt vanlige banker. Det heter refinansiering. Anonymous poster hash: 5c276...9b6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #20 Skrevet 6. mai 2015 Selvfølgelig får dere ikke lån når dere har betalingsanmerkninger. Det sier seg vel selv? Det er veldig mange med betalingsanmerkninger som får lån, hos helt vanlige banker. Det heter refinansiering. Anonymous poster hash: 5c276...9b6 Ikke med lønnstrekk over mange år, ei heller med inkassosaker. Skal en refiansiere må det gjøres før en kommer så langt. Anonymous poster hash: f121f...a06
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 6. mai 2015 #21 Skrevet 6. mai 2015 om dere har betalingsanmerkning får dere ikke lån. Når dere har gjort opp for dere og fått slettet anmerkningen derimot, da kan dere søke igjen. Selvfølgelig får dere ikke lån når dere har betalingsanmerkninger. Det sier seg vel selv? Det er veldig mange med betalingsanmerkninger som får lån, hos helt vanlige banker.Det heter refinansiering.Anonymous poster hash: 5c276...9b6 Nei, det er ikke det som er refinansiering
skjotta Skrevet 6. mai 2015 #22 Skrevet 6. mai 2015 Vi har vist ganske god økonomistyring i ettertid, vi prøver ikke å unnskylde oss. Vi har blemmet. Men vi har jobbet for å få orden på det. Før vi pusset opp huset har vi ingen anmerkninger. Jeg hadde aldri fått et inkassovarsel før den tid. jeg har betalt alle mine regninger i ettertid. Jeg betaler alle regninger så fort lønnen kommer inn på konto. Mannen fikk panikk og åpnet ikke posten, jeg var ikke klar over dette først. Skal ta kontakt med rådgiver i bank også, men utrolig nok kan man få raskere svar her, til og med seriøse svar en gang iblant Anonymous poster hash: a2252...6a1 men kan dere betjene det nye lånet de neste tre månedene mens dere har lønnstrekk? Tar dere lån nå må det betales, ellers hoper det seg opp og dere får et nytt problem. ..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #23 Skrevet 6. mai 2015 Hva koster hytta og hvor mye har dere i inntekt? Om dere skal få lån må dere iallefall cashe inn den gamle gjelda først. Anonymous poster hash: 22445...75e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #24 Skrevet 6. mai 2015 om dere har betalingsanmerkning får dere ikke lån. Når dere har gjort opp for dere og fått slettet anmerkningen derimot, da kan dere søke igjen. Selvfølgelig får dere ikke lån når dere har betalingsanmerkninger. Det sier seg vel selv?Det er veldig mange med betalingsanmerkninger som får lån, hos helt vanlige banker.Det heter refinansiering. Anonymous poster hash: 5c276...9b6 Nei, det er ikke det som er refinansiering Jobber med spesial engasjement saker. Jo, det skjer og jo, det heter refinansiering når man baker løsgjeld inn i et nytt lån, som for hi sitt tilfelle sannsynligvis ville være hyttelånet, med side sikkerhet i deres boligeiendom. Forutsetter veldig god likviditet. Når det er sagt synes jeg HI sin ide er en ekstremt dårlig ide. Den vitner om havesyke, og dårlig økonomisk innsikt. Hadde det vært snakk om spesielle situasjoner, som en familiehytte som skal holdes i slekta ville en sett mykere på det. Anonymous poster hash: 5c276...9b6
Gjest Skrevet 6. mai 2015 #25 Skrevet 6. mai 2015 ER da ingen som slenger dritt til deg her!! Vi alle skriver at dere IKKE får noe lån pga betalingsanmerkninger. Hvor vanskelig er det å skjønne? Og jeg skrev heller ikke at du var et luxusdyr, men så lenge dere har trøbla det til med trekk, anmerkinger etc, så det er ingen vits å skape seg eller unnskylde seg? Vent til dere er kvitt drittgjelden og får håpe det kommer en ny likende hytte for salg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå