Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Eller skriver hjerter og siste hilsener på andres vegg relativt raskt etter dødsfall? Shame on you! Folk må begynne å bruke de hjernecellene de har fått utdelt. Nå er det andre gangen på relativt kort tid at jeg vet om nær familie/omgangskrets som har fått vite om dødsfall gjennom facebook. "Jeg var ikke først" sier du kanskje - men det holder faen meg ikke. Det er faktisk slik at akkurat det du skriver kanskje popper opp hos dine venner, og slike meldinger sprer seg med ekspressfart. Dermed er det kanskje din feil at nære får vite om tragiske hendelser på feil måte. SKJERPINGS!! Visse ting kan man virkelig gjøre på private meldinger med mindre pårørende har opprettet minneprofil. Utrolig at voksne mennesker ikke tenker lenger enn sin egen nesetipp. Anonymous poster hash: 33952...2ab
Serepta Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Nei, det gjør jeg ikke. Ser ikke poenget med å spre hjerter i øst ig vest.
HeltAnonym Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Nope, skriver kun kondolerer på vedkommendes status om de har skrevet om dødsfallet.. Samme med fødsel.
Leirha Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Signerer Heltanonym her.Sender en hilsen om dem har publisert det selv, men aldri før, aldri, det er toppen på frekkhet og mangler totalt sosiale antenner.Får helt uro langt nedi tærne nå jeg ser folk gratulerer med baby eller graviditet på facebook FØR dem det gjelder har nevnt noe som helst.Og dødsfall sier seg vell helt selv, man gjør bare ikke sånn.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Signerer Heltanonym her. Sender en hilsen om dem har publisert det selv, men aldri før, aldri, det er toppen på frekkhet og mangler totalt sosiale antenner. Får helt uro langt nedi tærne nå jeg ser folk gratulerer med baby eller graviditet på facebook FØR dem det gjelder har nevnt noe som helst. Og dødsfall sier seg vell helt selv, man gjør bare ikke sånn. Ja man skulle jo tro at de fleste forstod det, men samtidig ser man jo gjerne 50+ kondolanser bare timer etter et dødsfall - så tydelig at det ikke er tankegangen til alle. Fjernt! Anonymous poster hash: 33952...2ab
Todii Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Aldri. Jeg skriver en privat melding med kondolanse.
Soon to be mum Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Nope, skriver kun kondolerer på vedkommendes status om de har skrevet om dødsfallet.. Samme med fødsel. Dette. Men helst en privat sms dersom det er noen som er nær nok til det, men ikke nær nok til at jeg møter dem IRL og kan gi dem en klem.
QueeenBeee Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Tar det når man møtes. Er ikkke det mulig tar man en telefon eller sender en sms om en vet at vedkommne ikke er tilgjengelig.
MammantilNurket Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Jeg misliker ordet "kondolerer" sterkt. Det får meg til å tenke på kondomer (!). Dersom folk deler det på Facebook skriver jeg "Vår/min dypeste medfølelse til deg/dere, varme hilsener fra (Kjæresten, Nurket og) MTN." Er det noen som står oss nær sender Kjæresten og jeg alltid blomster til familien. Min eks-mann (!) og jeg sendte faktisk blomster sammen for litt siden da en felles venn av oss mistet en forelder. Endret 5. mai 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Jeg misliker ordet "kondolerer" sterkt. Det får meg til å tenke på kondomer (!). Dersom folk deler det på Facebook skriver jeg "Vår/min dypeste medfølelse til deg/dere, varme hilsener fra (Kjæresten, Nurket og) MTN." Er det noen som står oss nær sender vi alltid blomster til familien. Min eks-mann og jeg sendte faktisk blomster sammen for litt siden da en felles venn av oss mistet en forelder. Jeg tror altså ikke hi mente å bruke ordet kondolerer som sådan... Å uttrykke sin medfølelse/sorg/osv ovenfor noen, uansett hva man sier, er å kondolere... Anonymous poster hash: 5741d...402
MammantilNurket Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Jeg misliker ordet "kondolerer" sterkt. Det får meg til å tenke på kondomer (!). Dersom folk deler det på Facebook skriver jeg "Vår/min dypeste medfølelse til deg/dere, varme hilsener fra (Kjæresten, Nurket og) MTN." Er det noen som står oss nær sender vi alltid blomster til familien. Min eks-mann og jeg sendte faktisk blomster sammen for litt siden da en felles venn av oss mistet en forelder. Jeg tror altså ikke hi mente å bruke ordet kondolerer som sådan... Å uttrykke sin medfølelse/sorg/osv ovenfor noen, uansett hva man sier, er å kondolere... Anonymous poster hash: 5741d...402 Skrev meg litt bort her ... Skriver på veggen om de deler på Facebook, men bruker aldri ordet "kondolerer".
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Skriver bestandig R.I.P❤️ .... Eller ikke! Huff huff.. Det et det værste jeg ser.. Anonymous poster hash: 28881...b6b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #14 Skrevet 6. mai 2015 Kondolere Kommer fra Con dolore og betyr "Med smerte" så jeg synes faktisk det er vakkert, men man bør så klart vite hva det betyr for å mene det. Anonymous poster hash: a82dc...0c7
februarprins2013 Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 skriver kun hvis det er en som er nær den som har død som skriver,enten et hjerte eller kondolere med et hjerte
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 Nei, det gjør jeg ikke! Anonymous poster hash: 5ea68...981
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #17 Skrevet 6. mai 2015 Signerer Heltanonym her. Sender en hilsen om dem har publisert det selv, men aldri før, aldri, det er toppen på frekkhet og mangler totalt sosiale antenner. Får helt uro langt nedi tærne nå jeg ser folk gratulerer med baby eller graviditet på facebook FØR dem det gjelder har nevnt noe som helst. Og dødsfall sier seg vell helt selv, man gjør bare ikke sånn. Hvordan kan man publisere eget dødsfall på fb? Anonymous poster hash: e548a...4e6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #18 Skrevet 6. mai 2015 Signerer Heltanonym her. Sender en hilsen om dem har publisert det selv, men aldri før, aldri, det er toppen på frekkhet og mangler totalt sosiale antenner. Får helt uro langt nedi tærne nå jeg ser folk gratulerer med baby eller graviditet på facebook FØR dem det gjelder har nevnt noe som helst. Og dødsfall sier seg vell helt selv, man gjør bare ikke sånn. Hvordan kan man publisere eget dødsfall på fb? Anonymous poster hash: e548a...4e6 Jeg kondolerte en gang da familien hadde annonsert det på personens Facebookside. Ellers mener kanskje noen over her når man skriver på egen side at noen man kjenner har gått bort. Anonymous poster hash: f1cdf...5aa
LME1001 Skrevet 6. mai 2015 #19 Skrevet 6. mai 2015 Jeg kondolerer og gratulerer på personers egne statuser, aldri utenom. Ser støtt og stadig at mine venners venner/bekjente skriver et hjerte på veggen til sine venninner, da tenker jeg alltid at nå er hun gravid. Som oftest stemmer det, eller så gjelder det forlovelse/huskjøp. Angående ordet "kondolerer" så synes jeg at det er et lite personlig ord (vet ikke helt hvorfor), men at det er ganske dekkende. Man trenger liksom ikke si noe annet. Selv hadde jeg ønsket at min umåtelig barnslige 25årige fetter hadde brukt dét ordet da min mormor (ikke hans slekt) døde. Istedet skrev han: "Ja, det var skikkelig kjedelig." Jeg måtte sende ham en pm med én gang og be ham fjerne "kondolansen". Herregud, er det muuulig å være så kort?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #20 Skrevet 6. mai 2015 Ja, det har hent, men ikke før vedkommende har skrevet noe selv. Har mistet nær familie selv, og satte pris på hjertene og private meldinger som jeg fikk. Vet at mange synes det er vanskelig å si noe personlig, så for meg er et hjerte helt greit. Anonymous poster hash: 76950...b45
mamma<3 Skrevet 7. mai 2015 #21 Skrevet 7. mai 2015 Eller skriver hjerter og siste hilsener på andres vegg relativt raskt etter dødsfall? Shame on you! Folk må begynne å bruke de hjernecellene de har fått utdelt. Nå er det andre gangen på relativt kort tid at jeg vet om nær familie/omgangskrets som har fått vite om dødsfall gjennom facebook. "Jeg var ikke først" sier du kanskje - men det holder faen meg ikke. Det er faktisk slik at akkurat det du skriver kanskje popper opp hos dine venner, og slike meldinger sprer seg med ekspressfart. Dermed er det kanskje din feil at nære får vite om tragiske hendelser på feil måte. SKJERPINGS!! Visse ting kan man virkelig gjøre på private meldinger med mindre pårørende har opprettet minneprofil. Utrolig at voksne mennesker ikke tenker lenger enn sin egen nesetipp. Anonymous poster hash: 33952...2ab Jeg skriver kondolerer hvis vedkommende som har mistet noen legger ut et minneord selv. Personene trykker da alltid liker, så jeg har ikke følt at jeg har gjort noe galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå