Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. mai 2015 #51 Skrevet 5. mai 2015 Jeg skal lage kanelkake i langpanne med ostekrem på. Anonymous poster hash: d980d...b01 Vil du dele oppskrift? Selvfølgelig. Fikk den på mail fra min gamle mormor nå. Kanelkake: Ingredienser: Kake: 4 kopper kefir 2 ts natron 6 kopper hvetemel 6 kopper sukker 8 ts kanel 200 g smeltet smør Slik gjør du: Bland sammen kefir og natron, la det svelle. Bland deretter alle ingrediensene godt sammen, det er ikke nødvendig å bruke kjøkkenmaskin. Hell røren i langpanne med bakepapir i. Stek på nederste rille på 180 grader i ca 30-40. minutter. Jeg bruker kopper på 2,5 dl. Det er en veldig enkel kake. Blir alltid vellykket. Ostekrem med sitron. 300 gr kremost. (Philadelphia el kremost til baking fra Tine) 4 dl melis. 120 gr romtemperert smør i terninger. Saften av en halv sitron. Evt. frø fra en vaniljestang. Kremost, (vaniljefrø), smør i terninger og siktet melis blandes sammen med mixmaster til en glatt og klumpfri glasur. Smak til med sitron. La den sette seg i kjøleskap noen timer, før du har glasuren på den avkjølte kaken.Anonymous poster hash: d980d...b01 Takk! Den må prøves!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå