Gå til innhold

Hvilken langpannekake skal dere bake til utsalget på skolen 17.mai da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bake to kaker hver og ta med, så her blir det enkelt og greit en Toro langpanne sjokoladekake med Toro glasur og rødt-hvitt-blått strø som pynt og Toro Brownies.

Anonymous poster hash: 6d3e4...b98

Anonymous poster hash: e31c2...21e

Det skulle stå; ÆSJ!

Kan du ikke bake noe annet? Fins oppskrifter på både sjokoladekake og nydelige muffins som ikke smaker dritt!

De kakene er jo knallgode, ofte bedre enn hjemmelaget.

Anonymous poster hash: 29981...24d

Da må de hjemmebakte du har smakt være laget av verdens dårligste kokk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karamellkaka vil jeg anbefale på det varmeste! :)

Selv skal jeg bare "ondskapsfull sjokoladekake" fra det søte liv. Den er en soleklar vinner, men for guds skyld husk å doble fyllet! NAM!!!! :P

Anonymous poster hash: a127a...6ee
Skrevet

Vi skal bake to kaker hver og ta med, så her blir det enkelt og greit en Toro langpanne sjokoladekake med Toro glasur og rødt-hvitt-blått strø som pynt og Toro Brownies.

Det skulle stå; ÆSJ!

Kan du ikke bake noe annet? Fins oppskrifter på både sjokoladekake og nydelige muffins som ikke smaker dritt!

Så din personlige smak betyr masse for andre, antar du? Wow, snakk stormannsgalskap.

Anonymous poster hash: 647da...80c

Skrevet

Det skulle stå; ÆSJ!

Så din personlige smak betyr masse for andre, antar du? Wow, snakk stormannsgalskap.

Anonymous poster hash: 647da...80c

Er nok ikke alene om den oppfatningen, så langtfra noe tegn på galskap av ene eller annen sorten;-)

Skrevet

Karamellkaka vil jeg anbefale på det varmeste! :)Selv skal jeg bare "ondskapsfull sjokoladekake" fra det søte liv. Den er en soleklar vinner, men for guds skyld husk å doble fyllet! NAM!!!! :PAnonymous poster hash: a127a...6ee

Nå måtte jeg gå inn på det søte liv og den sjokoladekaka så himmelsk god ut!

Skrevet

Har tre spesialiteter i langpanne:

- gulrotkake

- eplekake m/vaniljekrem

- krydderkake m/glasur

Blir nok èn av disse

Kan jeg få eplekakeoppskriften din? Er så glad i eplekake med vaniljekrem, men har ikke funnet den ultimate enda!

Skrevet

- gulrotkake

- eplekake m/vaniljekrem

- krydderkake m/glasur

Blir nok èn av disse

Kan jeg få eplekakeoppskriften din? Er så glad i eplekake med vaniljekrem, men har ikke funnet den ultimate enda!

6 egg

5 dl sukker

200 gr smør

3 dl melk

9 dl mel

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

1 boks rømme

Pisk egg og sukker stivt. Smelt smør og ha i melken. Tilsett halvparten av melkeblandingen i eggedosisen. Sikt, tilsett det tørre og bland forsiktig. Rør så inn resten av melken og rømme. Hell røren i smurt langpanne. Ha en pakke piano vaniljekrem over dette (500gr) (Legg på i klatter med ei spiseskje).  Skrell epler og dytt godt nedi kaken. Strø over kanel og perlesukker. Stekes på nederste rille 175 grader i ca 50min.

Skrevet

- gulrotkake

- eplekake m/vaniljekrem

- krydderkake m/glasur

Blir nok èn av disse

6 egg

5 dl sukker

200 gr smør

3 dl melk

9 dl mel

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

1 boks rømme

Pisk egg og sukker stivt. Smelt smør og ha i melken. Tilsett halvparten av melkeblandingen i eggedosisen. Sikt, tilsett det tørre og bland forsiktig. Rør så inn resten av melken og rømme. Hell røren i smurt langpanne. Ha en pakke piano vaniljekrem over dette (500gr) (Legg på i klatter med ei spiseskje). Skrell epler og dytt godt nedi kaken. Strø over kanel og perlesukker. Stekes på nederste rille 175 grader i ca 50min.

Innertier by the looks of it! Takk!

Skrevet

Jeg bruker å lage vaniljekake til slike ting.

Er aldri kake igjen.

kaka er super-enkel å bake, er også helt greit :P

Anonymous poster hash: 0459b...0f0

Skrevet

- gulrotkake

- eplekake m/vaniljekrem

- krydderkake m/glasur

Blir nok èn av disse

6 egg

5 dl sukker

200 gr smør

3 dl melk

9 dl mel

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

1 boks rømme

Pisk egg og sukker stivt. Smelt smør og ha i melken. Tilsett halvparten av melkeblandingen i eggedosisen. Sikt, tilsett det tørre og bland forsiktig. Rør så inn resten av melken og rømme. Hell røren i smurt langpanne. Ha en pakke piano vaniljekrem over dette (500gr) (Legg på i klatter med ei spiseskje). Skrell epler og dytt godt nedi kaken. Strø over kanel og perlesukker. Stekes på nederste rille 175 grader i ca 50min.

Bare hyggelig! Ser jeg ikke skrev antall epler. Jeg pleier å bruke så mange som det er plass til :)

Skrevet

Dette er ikke relevant i det heletatt, men fy søren som jeg skal fråtse i kaker på 17 mai, elsker kake men kan ikke å bake selv :D

Anonymous poster hash: 71b52...429
Gjest Kira
Skrevet

- gulrotkake

- eplekake m/vaniljekrem

- krydderkake m/glasur

Blir nok èn av disse

Hvilken type glasur bruker du på krydderkaken? Jeg elsker krydderkake, men har aldri smakt en med glasur. Det høres kjempe godt ut!

Skrevet

Sitron kake er godt og friskt, krydderkake er kjempegodt og en med marengsbunn,krem og masse friske bær ser veldig flott ut på 17 mai??😃

Anonymous poster hash: cd523...63d

Skrevet

- gulrotkake

- eplekake m/vaniljekrem

- krydderkake m/glasur

Blir nok èn av disse

6 egg

5 dl sukker

200 gr smør

3 dl melk

9 dl mel

4 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

1 boks rømme

Bare hyggelig! Ser jeg ikke skrev antall epler. Jeg pleier å bruke så mange som det er plass til :)

Så ferdig industrivaniljekrem bruker du?

Anonymous poster hash: d980d...b01

Skrevet

- gulrotkake

- eplekake m/vaniljekrem

- krydderkake m/glasur

Blir nok èn av disse

Hvilken type glasur bruker du på krydderkaken? Jeg elsker krydderkake, men har aldri smakt en med glasur. Det høres kjempe godt ut!

Veksler mellom ostekrem og sjokoladekrem. Begge deler er godt :)

Gjest Kira
Skrevet

Veksler mellom ostekrem og sjokoladekrem. Begge deler er godt :)

Takk, dette skal prøves ut :)

Skrevet

Jeg baker alltid vaniljesauskake. Den er god og saftig og hvis man bruker ferdig piano vaniljesaus er den uten egg.

Anonymous poster hash: 45fbc...5a3

Skrevet

Kakene fra Toro er IKKE gode. Sååå skuffende på ulike arrangementer, når kaken ser god ut, så smaker det falsk kake og mer som papp :/ Har sluttet å kjøpe sjokoladekake på slike arrangementer for å prøve å komme unna. Lettvint Ja, godt Nei.

Anonymous poster hash: 265a3...84e

Skrevet

Om jeg spør ungene får jeg beskjed om brownie, og det må være møllerens vist nok.

Om ikke blir det en appelsinkake, smaker ikke appelsin men er litt frisk i smaken. Den er også glutenfri, så den er igrunn veldig grei syns jeg.

Eplekake/rabarbrakake er også greit, men den blir enten fin eller ser ut som ett takras. Så skal jeg bake den må jeg ha en pose i skapet itilfelle. For ser den ut som ett takras koser vi oss med masse kake, for god blir den alltid. Og posekaken ender opp på skolen.

Anonymous poster hash: ede38...082

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg skal lage kanelkake i langpanne med ostekrem på. Anonymous poster hash: d980d...b01

Vil du dele oppskrift?

Skrevet

Jeg skal lage kanelkake i langpanne med ostekrem på. Anonymous poster hash: d980d...b01

Vil du dele oppskrift?

Selvfølgelig. Fikk den på mail fra min gamle mormor nå.

Kanelkake:

Ingredienser:

Kake:

4 kopper kefir

2 ts natron

6 kopper hvetemel

6 kopper sukker

8 ts kanel

200 g smeltet smør

Slik gjør du:

Bland sammen kefir og natron, la det svelle. Bland deretter alle ingrediensene godt sammen, det er ikke nødvendig å bruke kjøkkenmaskin.

Hell røren i langpanne med bakepapir i.

Stek på nederste rille på 180 grader i ca 30-40. minutter.

Jeg bruker kopper på 2,5 dl. Det er en veldig enkel kake. Blir alltid vellykket.

Ostekrem med sitron.

300 gr kremost. (Philadelphia el kremost til baking fra Tine)

4 dl melis.

120 gr romtemperert smør i terninger.

Saften av en halv sitron.

Evt. frø fra en vaniljestang.

Kremost, (vaniljefrø), smør i terninger og siktet melis blandes sammen med mixmaster til en glatt og klumpfri glasur. Smak til med sitron. La den sette seg i kjøleskap noen timer, før du har glasuren på den avkjølte kaken.

Anonymous poster hash: d980d...b01

Skrevet

Jeg synes faktisk mor Monsen er veldig god :) Lages i langpanne :)

Anonymous poster hash: 2c6dd...708

Gjest Kira
Skrevet

Jeg synes faktisk mor Monsen er veldig god :) Lages i langpanne :)Anonymous poster hash: 2c6dd...708

Det lagde mamma alltid til jul i "gamledager". Takk for at du minnet meg på denne kaken :)

Skrevet

Denne så jo god ut da, med smeltet sjokolade og ikke bare kakao i:

http://karolineset.blogg.no/1383145756_langpannesjokoladekak.html

Men jeg virkelig elsker fyrstekake, og fant jo en versjon i langpanne her. Kanskje jeg skulle lage det? Blir vel ikke så mange fyrstekaker på kakebordet tenker jeg, så da kan jeg gjøre alle "gamlisene" fornøyd ;)

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/fyrstekake-i-langpanne

Ble veldig vanskelig plutselig, tror jeg må prøvebake litt til helga gitt. Ser jo av tråden her også at det blir veldig mange like kaker, sjokolade, gulrot og krydderkaker. På skolen her vil de bare ha langpannekaker, det er en ganske stor skole med over 700 elever så det er mange som skal ha et kakestykke eller tre.... Siden kakene skal leveres dagen før vil jeg ikke lage pavlova eller andre kremkaker, det er best samme dag synes jeg.

Kanskje jeg skal lage suksesskake

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/suksesskake-i-langpanne

Anonymous poster hash: 1efe8...d03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...