Gå til innhold

Hvilken langpannekake skal dere bake til utsalget på skolen 17.mai da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det klassetrinnet jeg har en datter i som har ansvaret for kakebakingen i år, og av erfaring vet jeg at 90% av kakene som blir bakt er sjokoladekaker. Så jeg tenkte jeg skulle være en av de som baker noe annet, men hva da?

Forrige gang jeg bakte til et arrangement bakte jeg eplekake i langpanne, og den forsvant med en gang så jeg kan selvfølgelig bake det en gang til.... Men hva slags kaker skal dere bake, eller hva slags kaker liker dere å finne i cafeen på 17.mai?

Lurte litt på å bake karamellkaken fra Det Søte Liv, den er jo supergod, men den ser jo ikke så veldig vårlig, frisk og fristende ut kanskje ;)

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/karamellkake-i-langpanne

Anonymous poster hash: 1efe8...d03
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med cup cakes?

Anonymous poster hash: 0b946...924
Skrevet

Hva med cup cakes?

Ungene her lurte også på om jeg kunne bake muffins, men kakene skal jo leveres på skolen mellom 16 og 18 dager før 17.mai og stå på kjøla der til cafeen åpner på søndagen. Jeg synes muffins ofte blir litt smulete dagen derpå jeg, men ungene bryr seg vel ikke om det egentlig....

Skrevet

Hva med cup cakes?

Ungene her lurte også på om jeg kunne bake muffins, men kakene skal jo leveres på skolen mellom 16 og 18 dager før 17.mai og stå på kjøla der til cafeen åpner på søndagen. Jeg synes muffins ofte blir litt smulete dagen derpå jeg, men ungene bryr seg vel ikke om det egentlig....

Ikke 16 og 18 dager før, men mellom kl 16 og 18 dagen før ;)

Skrevet

Ostekake baker jeg nesten alltid. Den går med engang! I tilegg lager jeg med glutenfri kjeks og det settes veldig stor pris på for de med allergi. Nå er det slikt at det "forventes" at keg baker den fordi den er så populær.

Ellers liker jeg veldig godt skolebrød og kanelboller:) blir fort som du sier maaaaange sjokoladekaker :-/

Skrevet

Vi skal bake to kaker hver og ta med, så her blir det enkelt og greit en Toro langpanne sjokoladekake med Toro glasur og rødt-hvitt-blått strø som pynt og Toro Brownies. 

Anonymous poster hash: 6d3e4...b98
Skrevet

Jeg lagde gulrotkake i muffinsformer for litt siden... Stor suksess! Ikke tørre i det hele tatt :)

Lagde frosting av mandarinost og melis, friskt og godt! Dersom du har rød og blå kakefarge kan du farge kremen, eller male innsiden av sprøyteposen for stripeeffekt. Eller bare kjøoe kransekakeflagg å sette på toppene ;)

Skrevet

Gulrotkake skal jeg bake.

Skrevet

Vi skal bake to kaker hver og ta med, så her blir det enkelt og greit en Toro langpanne sjokoladekake med Toro glasur og rødt-hvitt-blått strø som pynt og Toro Brownies.

Anonymous poster hash: e31c2...21e

Skrevet

Det skulle stå; ÆSJ!

Kan du ikke bake noe annet? Fins oppskrifter på både sjokoladekake og nydelige muffins som ikke smaker dritt!

Skrevet

Det skulle stå; ÆSJ!

Kan du ikke bake noe annet? Fins oppskrifter på både sjokoladekake og nydelige muffins som ikke smaker dritt!

Smaken er som baken, og det er disse kakene som går først hos oss, så nei. Lager meg ikke mer arbeid fordi en anonym på DIB sier æsj :lol: Dessuten er langpannesjokoladekaken til Toro glutenfri, greit å ha noen glutenfrie alternativer også.

Skrevet

Toro sine kaker er faktisk kjempegode!

Anonymous poster hash: 37189...8f1

Skrevet

Jeg lagde gulrotkake i muffinsformer for litt siden... Stor suksess! Ikke tørre i det hele tatt :)

Lagde frosting av mandarinost og melis, friskt og godt! Dersom du har rød og blå kakefarge kan du farge kremen, eller male innsiden av sprøyteposen for stripeeffekt. Eller bare kjøoe kransekakeflagg å sette på toppene ;)

Jeg har en veldig god oppskrift på gulrotkake som jeg steker i rund kakeform, om jeg skulle laget muffins istedenfor ca hvor lenge skal de stå i ovnen? I rundform tar de ca 45 min

Skrevet

Hva med cup cakes?

Ikke 16 og 18 dager før, men mellom kl 16 og 18 dagen før ;)

Jeg baker ofte muffins dagen för når vi har bursdagsselskap etc. Går veldig bra! 

Skrevet

Krydderkake i langpanne er og veldig godt. :) For de som kan lage kaker da..

For jeg kjenner veldig på presset med den bakingen! Jeg er elendig (og da mener jeg ELENDiG) på baking, kaker og mat.. Verste jeg vet. Så når det er dags for 17 mai baking kjenner jeg angsten ta sitt klamme grep rundt halsen.. Håper det blir langpannekake (sjokolade) for da er det easypeasy Toro, min trofaste venn som støtter meg gjennom dagen. For på vår skole får vi liste over hvem som skal bake hva..

Anonymous poster hash: 0a23c...4af

Skrevet

Toro sine kaker er faktisk kjempegode!

Anonymous poster hash: 37189...8f1

De er ikke vonde, men jeg vil ikke kalle de kjempegode. Når man sammenligner dem med kaker bakt med ferske egg, godt smør og andre gode ingredienser, så smaker de papp og har konsistens som skumgummi. 

Jeg baker gjerne krydderkake når jeg skal bake til sånne ting. Den oppskriften jeg bruker er med kefir, så den er nesten bedre dagen etter.

Skrevet

Kvæfjordkake

Anonymous poster hash: 52f98...2af

Skrevet

Jeg lagde gulrotkake i muffinsformer for litt siden... Stor suksess! Ikke tørre i det hele tatt :)Lagde frosting av mandarinost og melis, friskt og godt! Dersom du har rød og blå kakefarge kan du farge kremen, eller male innsiden av sprøyteposen for stripeeffekt. Eller bare kjøoe kransekakeflagg å sette på toppene ;)

Jeg har en veldig god oppskrift på gulrotkake som jeg steker i rund kakeform, om jeg skulle laget muffins istedenfor ca hvor lenge skal de stå i ovnen? I rundform tar de ca 45 min Anonymous poster hash: 0b946...924

Tja, kanskje et kvarters tid... Følg godt med, bruk kakepinne :)

Skrevet

Jeg skal lage kanelkake i langpanne med ostekrem på.

Anonymous poster hash: d980d...b01

Skrevet

Jeg lager alltid oreokake, i springform. Da slipper jeg å få kake (vi ikke har godt av, men ikke klarer å spare) hjem. Minuset er at det er relativt dyre ingredienser.

Skrevet

Husk å merke den med glutenfri! Tror Toro kaken er det. Veldig kjekt for de dom ikke kan ha gluten når kakene er merker! :-)

Anonymous poster hash: 1be05...f75

Skrevet

Har tre spesialiteter i langpanne:

- gulrotkake

- eplekake m/vaniljekrem

- krydderkake m/glasur

Blir nok èn av disse

Skrevet

Skulle jeg levert fra meg posekaker til et arrangement der det attpåtil skulle kreves betaling for dem, ja da hadde jeg skjemmes.

Skrevet

Det skulle stå; ÆSJ!

De kakene er jo knallgode, ofte bedre enn hjemmelaget.

Anonymous poster hash: 29981...24d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...