Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som snart blir 8 år og som jeg av ulike grunner har lyst til å gjøre litt ekstra stas på i år. Han gleder seg veldig til bursdagen og sa i går at han ville at jeg skule lage en fin kake til ham, men overraske ham med hvordan den så ut.

Problemet mitt er bare at jeg er så overarbeidet for tiden at jeg helt mangler kreativitet, så jeg trenger litt hjelp :) Jeg er relativt flink amatørbaker men en del kakebakingsutstyr, men på langt nær superflink og med alt mulig av bakeutstyr. F.eks. har jeg ikke sjans å lage en dinosaur med ulike sjatteringer i fargen, men jeg har tidligere laget f.eks. Angry Birds og Cars der det er klare farger.

Noen som har noen gode ideer?

Anonymous poster hash: 51435...c81

Fortsetter under...

Skrevet

Hva er han interessert i da? Til min gutt (som nå er 10 år) er den store lideskapet fotball med favorittlag Barcelona og Man United, så jeg hadde laget (og har laget) kaker med logoen deres på eller noe annet fotballrelatert.

Anonymous poster hash: 778f8...0a5
Skrevet

Hva er han interessert i da? Til min gutt (som nå er 10 år) er den store lideskapet fotball med favorittlag Barcelona og Man United, så jeg hadde laget (og har laget) kaker med logoen deres på eller noe annet fotballrelatert.

Han spiller fotball, men er ikke akkurat lidenskapelig opptatt av det ;) Nei, jeg vet ikke helt. Han er mye med venner og er glad i rollelek, men han mye lego hjemme og liker mine Craft, ninjago, enkelte superhelter (iron man og hulken tror jeg), biler, fly, båter osv.

HI

Skrevet

Hva med et spiselig bilde av spiderman,hulken o.l. Rund kake med farget fondant og annen kunstferdig kakepynt. Har akkurat googlet etter bursdagskake til gutt selv,og tror jeg kan få til noe fint.

Anonymous poster hash: e1152...357

Skrevet

Han spiller fotball, men er ikke akkurat lidenskapelig opptatt av det ;) Nei, jeg vet ikke helt. Han er mye med venner og er glad i rollelek, men han mye lego hjemme og liker mine Craft, ninjago, enkelte superhelter (iron man og hulken tror jeg), biler, fly, båter osv.

HI

Hva med en kake med Lego-tema da? Google det og se om du får noen gode ideer som ikke er så altfor tidkrevende. Lego har jo som regel klare, rene farger. Eventuelt en superhelt-kake formet som supermann sin kappe med logoen på eller noe?

Skrevet

HI

Hva med en kake med Lego-tema da? Google det og se om du får noen gode ideer som ikke er så altfor tidkrevende. Lego har jo som regel klare, rene farger. Eventuelt en superhelt-kake formet som supermann sin kappe med logoen på eller noe?

Her for eks:

http://www.mytaste.no/s/legokake.html

Denne var ganske kul, og ser ut som om det er vanlige Lego-figurer som pynt, kan jo være noen nye figurer som har da får etter at kaken er spist ;)

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/s306x306/e15/10932578_959035527459860_591729216_n.jpg

Eller Supermann:

http://www.barmo.no/sword/?p=2233

Annonse

Skrevet

Jeg så for meg en superflott kake med Hulk eller Iron man figur (med klare farger), i LEGO-format! Jeg har ikke peiling på hvordan man baker sånn, eller om det er mulig, men at det ser ut som figuren er bygget av lego :)

Anonymous poster hash: 07310...457
Skrevet

Ja, spiselig bilde var kanskje ikke så dumt. Hvor får man tak i det?

Jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å lage superheltkake, han er en veldig stillferdig og snill gutt som jeg tror helt egentlig ikke er så glad i superhelter, men sier at han er det fordi han vil være som alle andre. Jeg kom plutselig på at vi holder jo på å lese Harry Potter sammen, kanskje jeg kan finne noe der?

HI

Skrevet

Jeg lagde minecraft-kake en gang. Det var kjempeenkelt og gjorde stor lykke her. Jeg bakte en vanlig sjokoladekake i langpanne. Så kjevlet jeg ut sukkerpasta og skar ut firkanter som jeg la på slik at det ble minecraft-motiv.

Skrevet

HI

Her for eks:

http://www.mytaste.no/s/legokake.html

Denne var ganske kul, og ser ut som om det er vanlige Lego-figurer som pynt, kan jo være noen nye figurer som har da får etter at kaken er spist ;)

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/s306x306/e15/10932578_959035527459860_591729216_n.jpg

Eller Supermann:

http://www.barmo.no/sword/?p=2233

Legokakene var kule da, jeg skal kikke litt på hvordan de lager dem :)

HI

Skrevet

Minecraft kake! Bare å google for tips!

Anonymous poster hash: 9cbea...4f8

Skrevet

Jeg tenkte også minecraft, det kan gjøres veldig enkelt og veldig stilig. 

I en bursdag for ikke lenge siden hadde de laget en sjokoladekake i langpanne og skåret den i passelige firkanter, så hadde de laget en liten kake med lys deig også og skåret i firkanter. Så var disse firkantene rett og slett stablet på et fat pluss noen figurer o.l. fra minecraft. Ble veldig kult, og hver firkant var et passelig serveringsstykke...

Anonymous poster hash: 92509...fd1
Skrevet

Ja, spiselig bilde var kanskje ikke så dumt. Hvor får man tak i det? Jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å lage superheltkake, han er en veldig stillferdig og snill gutt som jeg tror helt egentlig ikke er så glad i superhelter, men sier at han er det fordi han vil være som alle andre. Jeg kom plutselig på at vi holder jo på å lese Harry Potter sammen, kanskje jeg kan finne noe der? HI Anonymous poster hash: 51435...c81

De har noen bilder på panduro,eller du kan bestille på nett. Google så kommer det opp en god del.

Anonymous poster hash: e1152...357

Annonse

Skrevet

Jeg lagde hodet til Zane i lego ninjago til min gutt som ble 8 år. Han ønsket seg den da. Men den var veldig lett og lage! Han ble veldig fornøyd 😊

Anonymous poster hash: cbea0...fb8

Skrevet

Takk HI for at du startet denne tråden! Akkurat det samme trenger jeg tips til! Hvor kan man kjøpe spiselige lokk??

Anonymous poster hash: 1f1e5...8ac
Skrevet

Jeg lagde Mindcraft kake til 8 åringen min.

Tok en firkantet sjokolade kake, dekket den med rød fond, hvite firkanter på toppen og hvit kant rundt og til slutt sorte bokstaver og tenninger på toppen.

Og vips, så hadde jeg en Mindcraft TNT-kake...

Anonymous poster hash: 9f77f...a90
Skrevet

Spiselig lokk lager du enkelt selv av marsmallows. Marsmallowsfondant. Lett å jobbe med er den også.

Jeg syns hvertfall den er bedre enn sukkerpastaen. Barna i familien her elsker den. Så er det veldig greit, for vi har flere i familien som ikke tåler mandler. Så da faller marsipan bort. Veldig enkel å lage den selv, så kan du lage til de fargene du vil. Dyrt om man skal kjøpe alle farger ferdige.

Anonymous poster hash: cbea0...fb8

Skrevet

Lage lokk selv...? Tviler på at jeg klarer :-D

Anonymous poster hash: 1f1e5...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...