Gå til innhold

Vondt i et kne. Gå det av meg eller hvile?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt vondt i det ene kneet siden jeg slo foten hardt inn i en dørkarm på fredag. Jeg har også begynt å gå lengre turer etter et laaaangt opphold, så det kan også være grunnen til at kneet er vondt, og det at det oppsto etter at jeg slo foten kan bare være tilfeldig.

Jeg har unngått lengre turer siden fredag, og har "kjent" kneet hele helgen. I kveld har jeg gått en runde på nesten 5 km, ognkjenner nå at kneet stivner litt. Jeg vet ikke om jeg vil direkte klassifisere det som smerte, men det er ubehagelig, og litt vondt.

Smerten sitter på innsiden av kneskåla, og jeg kjenner det godt når jeg bøyer kneet. Kjenner det også godt i nedoverbakker og ned trappen.

Noen med tips til hva det kan være og hva jeg bør gjøre med det?

Anonymous poster hash: 7c9b6...e79

Fortsetter under...

Gjest Gul stjerne

Nja, er ikke helt enig i strekk-teorien.

Du sier smerten sitter bak kneskålen.,Dette er et typisk sted å få vondt for nybegynnere. Jeg tror du bare er støl på grunn av uvant aktivitet. Det kan være at muskulaturen rundt knærne dine er litt svak. Dette vil endre seg, og du vil bli sterkere med tiden. Du skal ikke drive å tøye på stedet du har vondt, etter min erfaring kan dette gjøre vondt verre.

Har du gode nok sko? Fortsett å gå, men ikke press deg de neste 7 dagene. Om smertene er like ille eller verre, vurder lege.

Nja, er ikke helt enig i strekk-teorien.

Du sier smerten sitter bak kneskålen.,Dette er et typisk sted å få vondt for nybegynnere. Jeg tror du bare er støl på grunn av uvant aktivitet. Det kan være at muskulaturen rundt knærne dine er litt svak. Dette vil endre seg, og du vil bli sterkere med tiden. Du skal ikke drive å tøye på stedet du har vondt, etter min erfaring kan dette gjøre vondt verre.

Har du gode nok sko? Fortsett å gå, men ikke press deg de neste 7 dagene. Om smertene er like ille eller verre, vurder lege.

Ja, jeg tror skoene skal være gode nok. Jeg får ikke vondt noen andre steder, har tidligere slitt med tilbakevendende benhinnebetennelser, men det merker jeg ikke noe til nå.

Da prøver jeg det. 7 dager med moderate turer, og så eventuelt lege. Tusen takk for tipset. :)

Anonymous poster hash: 7c9b6...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...