Gå til innhold

Hva har dere på soveromsvinduet for å få det helt mørkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har rullegardin fra IKEA som visstnok skal være lystett, noe den absolutt ikke er.

Hva bør vi kjøpe? Noen som har plissegardiner å funker det?

Anonymous poster hash: ee540...f23

Skrevet

lystett rullegardin fra princess

Anonymous poster hash: 3ee2b...dd6
Skrevet

Har vanlige persienner året rundt. På sommeren fester jeg et lystett stoff langs listene. Ikke superpent men helt mørkt blir det. Er kjøpt på stoff og stil, og med vanlige gardiner hengende over, skjules de ganske godt.

Plissegardiner dekker nok ikke noe mer av vinduene en rullegardiner. En liten glipe innerst er det uansett. Pluss at det er ganske dyrt om de skal være helt lystette.

Anonymous poster hash: f2558...6ca

Skrevet

Mørk rullegardin og mørke gardiner. Pent/koselig og praktisk.

Anonymous poster hash: f807a...4b8

Skrevet

Mørkegrå rullegardin

Anonymous poster hash: 9fcd3...759

Skrevet

Vi har lystette plissègardiner og er veldig fornøyd. Har det både på vårt soverom og ungenes (+ gjesterommet). Bestilte og fikk montert av Kjells markiser.

Skrevet

Mørke lystette gardiner. Blir ikke helt svarte natta der inne, men mørkt nok til å sove hvertfall.

Vi bor i nord så jeg fikk ikke sove på sommernettene før vi kjøpte slike gardiner...

Anonymous poster hash: 3505b...7c2

Skrevet

Vi har aluminiumsfolie klistret på vinduet med zalo. Vanlig aluminiumsfolie. Men det kommer noe lys inn når vinduet er åpent. Folien absorberer varme, så det blir ikke så varmt når sola skinner på vinduet.

Vi hadde det i fjor på sønnen vår sitt rom og da var han baby. Vi bor i nord hvor det er lyst ute døgnet rundt om sommeren. Men nå liker han å se ut av vinduet sitt, ser på bilene og togene, så vi kan ikke dekke det til med folie. Av erfaring så er hverken lystette gardiner eller rullegardiner helt tette når sola skinner kl 3 om natta, så vi har et svart og tykt teppe hendende foran, ikke fint nei, men lett å løfte opp så han kan se ut. Vi slipper inn bittelitt lys på ene siden så han ikke skal bli avhengig av å ha det helt mørkt, og han sover på dagtid ute i lyset.

Anonymous poster hash: 781ab...979

Skrevet

Og ja, som det skrives over her, en liten glipe mellom vindu og gardin er det jo, men for oss er det mer enn mørkt nok og et bedre alternativ enn lystett rullegardin pga den er såpass tung at vi kan ha vinduet åpent og få inn luft uten at gardinen beveger seg og bråker sånn som rullegardinen ville gjort.

Skrevet

Svarte, lystette rullegardiner fra IKEA, godt montert slik at de faktisk dekker vinduet skikkelig. Jeg tror monteringen er viktigst, for vi har den hvite varianten (også fra IKEA) i medierommet, og der blir det også veldig mørkt når de er nede. I tillegg har vi noen mørke og litt tykke gardiner på soverommet. Totalt blir det veldig mørkt, selv midt på sommeren, men selvsagt ikke stummende mørkt. Det tror jeg ikke er mulig så lange man har vinduer og dører i et rom (med mindre man teiper fast noe på dem).

Anonymous poster hash: c81e8...6d0
Skrevet

Lystett rullgardin fra Princess og mørke lystette gardiner over det igjen. 

Du får kjøpt ferdig foret og lystette gardiner i de fleste gardinbutikker, og når du har en lystett rullgardin bak de igjen blir det mer enn mørkt nok.

Datteren min som er veldig var for lyset og har vindu på den siden av huset som sola står opp våknet grytidlig frem til vi nå installerte mørkeblå persienner i tillegg til lystette barnegardiner. Nå sover hun som en stein :)

http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=731516020

Anonymous poster hash: 3df2e...c22
Skrevet

Jeg jobber mye nattevakter, og er avhengig at det er mørkt for å få sove på dagen. Bruker grå, lystette gardiner fra Ikea, de fungerer veldig bra. I tillegg kan man ha vinduet åpent uten at det kommer lysstriper inn. 

Brukte lystett rullegardin før, men er mye mer fornøyd med disse gardinene, føler det er luftigere og.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70298422/ 

Anonymous poster hash: 0f436...7e6
Skrevet

Det blir mørkt om du bare monterer riktig, som hun over her sier. La rullen gå innover så du får stoffet tettest mulig mot vindu/lister og montér på utsiden av listene så disse er dekket.

Da blir det mørkt.

Skrevet

Lystett rullegardin fra IKEA, funker fint. Vi bor på Østlandet så det kan være derfor ( mindre sol) et annet sikkert tips som fungerer for meg er å lukke øya😉

Anonymous poster hash: 33897...7d8

Skrevet

I påvente av rullegsrdiner så har vi fynetrekk ekstra over gardinene 😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...