Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Jeg syns Hallingstakken er formløs. Sognebunaden er glorete pluss at vesten i brokade ikke harmonerer med forkleet som ser ut som striesekk. Anonymous poster hash: b122b...a80
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Den grønne hallingstakken med pysjamasskjorte syns jeg er den minst pene
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Den hvite Bergensbunaden (selv om den vel strengt tatt ikke er en bunad), den ser ut som en dårlig bløtekake. Anonymous poster hash: aac89...244
Mamalarma Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Synes alle bunadene er fine på sin måte. Bunader bæres med stolthet uansett.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Oslobunaden, uten tvil! Fullstendig historieløs & sjarmløs.... Anonymous poster hash: 2eaaf...35b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Hva er poenget med denne tråden? Annet enn å kanskje tråkke på noen som har en bunad som du synes er lite pen? Selv har jeg en festdrakt, den er nok ikke av de aller peneste, men jeg elsker den Det betyr veldig mye for meg siden mamma har sydd den og bestemor har montert den. Så selv hva andre måtte mene om den så bærer jeg den med stolthet❤️ Anonymous poster hash: 6a923...ab9
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Østfoldbunaden og Oslobunaden synes jeg er fæle Anonymous poster hash: 6481e...586
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #9 Skrevet 4. mai 2015 Jærbunaden. 😜 (Er et annet ord her for felleskjøpetdress/ varmedress) Anonymous poster hash: 00450...a62
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #10 Skrevet 4. mai 2015 Denne her: http://www.norskflid.no/fileshare/filarkivroot/Bunad/Sor-Trondelag/R%C3%B8d%20Tr%C3%B8nderbunad/TronderRod_helfigur.jpg Og Hallingstakken: http://www.bunadshandel.no/img/3c227e302852/Stakk%20bl%C3%A5.jpg Synes ikke denne heller er noe særlig fin, for mye hvitt: http://www.bunadrosen.no/bilder/damebunad/hardanger-bunadrosen-03_thumb.jpg Anonymous poster hash: 644f3...2a8
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #11 Skrevet 4. mai 2015 Trønderbunad og Aust-Agder bunad. Sognebunaden, glorete? Da er vel alle bunader glorete? 😆 Anonymous poster hash: d2d41...e3f
TanteTroll Skrevet 4. mai 2015 #12 Skrevet 4. mai 2015 Østfoldbunaden og Oslobunaden synes jeg er fæle Anonymous poster hash: 6481e...586 Og jeg elsker Østfoldbunaden min! Godt smaken er som baken
Hjertefru Skrevet 4. mai 2015 #13 Skrevet 4. mai 2015 Alle bunader er fine. Artig at det er så mye variasjon. Greit at enkelte bunader i dag fremstår som glorete, men de ble jo til i en annen tid de fleste; der synet på hva som var pent var ganske annerledes. Materialtilgangen var begrenset, og det var om å gjøre å bruke de fineste, dyreste stoffene og gjerne klaske på det man hadde av "bling" som perler og sølv.
Gjest Antarctica Skrevet 4. mai 2015 #14 Skrevet 4. mai 2015 (endret) Syns ikke den der knallturkise festdrakten fra Tromsø, med store gulgrønne tromsøpalmer brodert på er noe fin. Fargene er skrikende, dekoren er banal og hele uttrykket er verken historisk eller nyskapende. Bare merkelig. Smakløst. Endret 4. mai 2015 av Pashla&pashlingene
beef sister Skrevet 4. mai 2015 #15 Skrevet 4. mai 2015 Syns ikke den der knallturkise festdrakten fra Tromsø, med store gulgrønne tromsøpalmer brodert på er noe fin. Fargene er skrikende, dekoren er banal og hele uttrykket er verken historisk eller nyskapende. Bare merkelig. Smakløst. Jeg tenkte å skrive at jeg ikke har sett en bunad jeg ikke synes er fin (ok, kanskje Setesdalbunaden, både til herre og dame, den er litt snål), men etter å ha Googlet Tromsødrakten, må jeg nok si meg enig i at den var stygg. Men turkis?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #16 Skrevet 4. mai 2015 Festbunadene til Nes og Gol/Hemsedal er særdeles grusomme. Anonymous poster hash: f64db...1a8
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 4. mai 2015 #17 Skrevet 4. mai 2015 Trønderbunaden til min store sorg :/
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #18 Skrevet 4. mai 2015 Jeg er fra Tromsø og har tromsbunad. Jeg elsker den. Tror du over her kanskje tenker på nordlandsbunad? Den er også nydelig, synes jeg. Liker ikke slike tråder. Synes alle bunader er fine jeg, og uansett hvilken, så bør man bære den med Stolthet og glede :-)) Anonymous poster hash: 91a17...228
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #19 Skrevet 4. mai 2015 http://www.norskflid.no/bunad/bunader/troms/tromsbunaden-for-kvinner/ Dette er tromsbunad. http://www.gratisannonsernorge.com/_mm/_d/_library1/133354/big_troms%20festdrakt%20s01.jpeg dette er Tromsø festdrakt Fine begge to :-) men holder en knapp på tromsbunaden. Den er bare helt nydelig :-) Anonymous poster hash: 91a17...228
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #20 Skrevet 4. mai 2015 Navdrakta selvfølgelig Anonymous poster hash: 4dbbc...ef6
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #21 Skrevet 4. mai 2015 Tromsødrakten er ikke en bunad. Den er ikke så fin, men den er ikke turkis:) Hilsen tromsøværing. Anonymous poster hash: aa35e...113
Gjest Antarctica Skrevet 4. mai 2015 #22 Skrevet 4. mai 2015 Syns ikke den der knallturkise festdrakten fra Tromsø, med store gulgrønne tromsøpalmer brodert på er noe fin. Fargene er skrikende, dekoren er banal og hele uttrykket er verken historisk eller nyskapende. Bare merkelig. Smakløst. Jeg tenkte å skrive at jeg ikke har sett en bunad jeg ikke synes er fin (ok, kanskje Setesdalbunaden, både til herre og dame, den er litt snål), men etter å ha Googlet Tromsødrakten, må jeg nok si meg enig i at den var stygg. Men turkis? En skrikende blåfarge i alle fall! Ikke fint!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #23 Skrevet 4. mai 2015 Det jeg pleier å gjøre som er ganske kjekt er at jeg rett og slett vinkler bekkenet slik at urinen går nedover og ikke utover, om du skjønner. På den måten så renner det forbi analåpningen og det vasker meg rett og slett ren Har fått et helt nytt liv etter at jeg fant ut dette Håper det hjelper deg også vennen! Anonymous poster hash: 7d4a8...333
Hønemor30 Skrevet 4. mai 2015 #24 Skrevet 4. mai 2015 Det jeg pleier å gjøre som er ganske kjekt er at jeg rett og slett vinkler bekkenet slik at urinen går nedover og ikke utover, om du skjønner. På den måten så renner det forbi analåpningen og det vasker meg rett og slett ren Har fått et helt nytt liv etter at jeg fant ut dette Håper det hjelper deg også vennen! Anonymous poster hash: 7d4a8...333 Atte hææææ???
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #25 Skrevet 4. mai 2015 Det jeg pleier å gjøre som er ganske kjekt er at jeg rett og slett vinkler bekkenet slik at urinen går nedover og ikke utover, om du skjønner. På den måten så renner det forbi analåpningen og det vasker meg rett og slett ren Har fått et helt nytt liv etter at jeg fant ut dette Håper det hjelper deg også vennen! Anonymous poster hash: 7d4a8...333 Åh, det var helt feil, mente ikke å lime inn dette. Skulle lime inn nordlandsbunad Det er minst fine etter min mening, men fin den også da Anonymous poster hash: 7d4a8...333
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå