Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har faktisk aldri jobbet før (da skole alltid har vært i fult fokus. I morgen skal jeg søke på mine første jobber, skal søke på 40 stk ca. så det jeg lurer, hvordan foregår et jobbintervju, på for eksempel rema 100, europris og cubus og andre slike "vanlige" butikker :) Kan dere komme med noen eksempler på hva de spørr om? Hvordan kan jeg forberede meg best mulig? God Mandag Videre Anonymous poster hash: d79f9...b0b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Når du ser bort fra matbutikkene så har det forandret seg ganske mye siste tiåret å være butikkselger. Det er tøff konkurranse med nettbutikkene så i fysisk butikk er de 100% avhengig av dedikerte selgere som vet hva de driver med. Så skal du på intervju i bokhandel er fokuset mye på service og bokinteresse, leser du ikke skjønnlittereatur får du ikke jobb. For å være en dyktig bokselger må du selv lese bøker. Skal du på intervju i en interiørbutikk så er fokuset din interesse for interiør, du må ha en genuin interesse for interiør. Samme i andre bransjer, skal du selge klær må du være opptatt av mote osv osv. Jeg har jobbet på kjøpesenter i mange år, og det har vært en veldig utvikling her altså. Nå ansetter de ikke en lørdagshjelp på 19 år engang uten at den personen har en stor interesse for typen varer de har i butikken. Bransjen sliter, og de er helt nødt til å ha gode medarbeidere. Jeg jobber i bokhandel, og vi får ikke lov å ansette folk som ikke selv leser. I matbutikker er det nok litt annerledes, den bransjen kjenner jeg ikke så godt. Anonymous poster hash: 30bf3...ddd
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Såpass, ja. Jeg har forsåvidt stor interesse for interiør, godt to år med design også, får vell bare krysse fingrene tror jeg Har laget søknad til bokhandel også, som jeg nå vurderer og kaste i søpla, hahaha Anonymous poster hash: d79f9...b0b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 du blir ofte bedt om å si tre posetive og tre negative sider om deg selv. De spør også ofte om hvorfor de skal ansette akkurat deg. Anonymous poster hash: f54fa...a1e
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 du blir ofte bedt om å si tre posetive og tre negative sider om deg selv. De spør også ofte om hvorfor de skal ansette akkurat deg. Anonymous poster hash: f54fa...a1e Takk for tips! Anonymous poster hash: d79f9...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå