Gå til innhold

Første gangs gravid trenger litt råd

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 15+3 for 2 uker siden hørte jeg hjerte lyd for første gang. Men har vært i god form i 3 uker nå. Eneste er øme bryster, fort sliten på jobb og løper på do. Fler som er bedre form? Nå er jeg bekymret litt over at jeg er så god form. Er det noe galt i det? Fler som er eller har vært sånn?

Anonymous poster hash: 16d04...f91

Fortsetter under...

Det er i alle fall ikke noe å bekymre seg for.  

Jeg er i god form i svangerskapene, venter nr 4. Har vært litt varierende mtp at jeg har noen kroniske sykdommer som har variert under svangerskapene, men selv nå er jeg jo i super form om man ser bort i fra bekkenet. jeg er i 37. uke :)

Er førstegangs jeg også, og jeg har det også sånn om dagen...er 15+3 i dag og var på UL for to uker siden. De siste ukene har symptomene sluppet veldig taket og føler ikke magen har vokst i det siste heller. Føler meg i det hele tatt mindre gravid enn tidligere.

Det er visst normalt at det går litt lettere etter 1.trimester. Så lenge vi ikke har noen dårlige tegn heller, er mest sannsynlig alt bra med den lille :) Er nok bare det at vi har kommet til den beste perioden av svangerskapet :) Vi får prøve å nyte det! Selv gleder jeg meg VELDIG til å kjenne liv. 

Annonse

Gjest Runforit

Jogger hver dag 4-5 mil i uka. Er 28 uker.

Merkelig at du må være sykmeldt da.....

Anonymous poster hash: eac77...2f4

Det er pga blodtrykkfall som slår til til alle tider så jeg ikke kan planlegge dagen. Jogging øker blodtrykket så det er anbefalt når jeg er oppe og går.

Ikke at jeg trenger å forsvare meg ovenfor deg at legen har valgt å sykemelde meg....

Endret av Runforit

Det er pga blodtrykkfall som slår til til alle tider så jeg ikke kan planlegge dagen. Jogging øker blodtrykket så det er anbefalt når jeg er oppe og går.

Ikke at jeg trenger å forsvare meg ovenfor deg at legen har valgt å sykemelde meg....

Det du driver med er ikke annet enn snylting! Klarer du å løpe med blodtrykksfall så klarer du å gå på jobb også. 

Gjest Runforit

Det du driver med er ikke annet enn snylting! Klarer du å løpe med blodtrykksfall så klarer du å gå på jobb også.

Wow! Ja for du aner hva du prater om...

Du er nok mer kyndig enn lege og jordmor.

Sånne patetiske mennesker som deg gidder jeg ikke engang å bruke krefter på å taste på tastaturet.

Gjest Runforit

Er førstegangs jeg også, og jeg har det også sånn om dagen...er 15+3 i dag og var på UL for to uker siden. De siste ukene har symptomene sluppet veldig taket og føler ikke magen har vokst i det siste heller. Føler meg i det hele tatt mindre gravid enn tidligere.

Det er visst normalt at det går litt lettere etter 1.trimester. Så lenge vi ikke har noen dårlige tegn heller, er mest sannsynlig alt bra med den lille :) Er nok bare det at vi har kommet til den beste perioden av svangerskapet :) Vi får prøve å nyte det! Selv gleder jeg meg VELDIG til å kjenne liv.

Det er veldig spesiell følelse. Husker første dultet i uke 16 ❤️ Skvatt til på jobben og ropte ut til kollegaer at jeg kjente liv, haha :) Var veldig svakt i starten, men sinnsykt hvor sterk de blir på kort tid....og så finner de gjerne blæren din :P DA skal du få løpe på do da :P

Jeg har følt meg i fin form i svangerskapet til nå, bare utrolig trøtt i andre og tredje måned. Er også første for min del og ble mindre trett da jeg var ca uke14-15 og etter det bare følt meg mer og mer våken og opplagt. Er i uke 19 nå og vært på ultralyd der det var mye liv. Er nok ingenting å bekymre seg for :)

Anonymous poster hash: 0475a...a3d

Annonse

Wow! Ja for du aner hva du prater om...

Du er nok mer kyndig enn lege og jordmor.

Sånne patetiske mennesker som deg gidder jeg ikke engang å bruke krefter på å taste på tastaturet.

Åpenbart mer kyndig enn fastlegen din som sykemelder deg på slikt grunnlag. 

Gjest Runforit

Merkelig at du må være sykmeldt da.....Anonymous poster hash: eac77...2f4
Det er pga blodtrykkfall som slår til til alle tider så jeg ikke kan planlegge dagen. Jogging øker blodtrykket så det er anbefalt når jeg er oppe og går.Ikke at jeg trenger å forsvare meg ovenfor deg at legen har valgt å sykemelde meg....
Det du driver med er ikke annet enn snylting! Klarer du å løpe med blodtrykksfall så klarer du å gå på jobb også.Anonymous poster hash: eac77...2f4
Wow! Ja for du aner hva du prater om...Du er nok mer kyndig enn lege og jordmor.Sånne patetiske mennesker som deg gidder jeg ikke engang å bruke krefter på å taste på tastaturet.

Åpenbart mer kyndig enn fastlegen din som sykemelder deg på slikt grunnlag.  Anonymous poster hash: eac77...2f4

Å!!! En feig anonym bruker på nettet sier jeg burde jobbe!!!

*Løper og river sykemeldingen og begynner straks å jobbe*

Get a life.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...