Gå til innhold

Hva gir dere til venners barn som er konfirmanter, og dere er invitert i konfirmasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ga 700,-, men da jeg leser her inne, så føler jeg nesten det var for lite.

Anonymous poster hash: 0ca30...4bb

Fortsetter under...

Skrevet

Trenger man gi noe da...?

Anonymous poster hash: 5a355...b38

Skrevet

Trenger man gi noe da...?

Du fikk med deg at de var invitert?

Anonymous poster hash: 0b21e...fa7

Skrevet

Trenger man gi noe da...?Anonymous poster hash: 5a355...b38

Leste feil, syntes det sto IKKE invitert i konfirmasjonen. Men synes fortsatt 700 hørtes mye ut. Kanskje 400?

Gjest Maiken og barna
Skrevet

Vi gir selvsagt til venners barn når de blir konfirmert, 400 pleier vi å gi.

Er vi i tillegg invitert blir det 7-800.

Skrevet

Trenger man gi noe da...?Anonymous poster hash: 5a355...b38

Du fikk med deg at de var invitert?Anonymous poster hash: 0b21e...fa7

HI her.

Hehehe, litt små kleint å komme uten noe ( jada, så du leste feil, og trodde vi ikke var invitert)

Anonymous poster hash: 0ca30...4bb

Annonse

Skrevet

Jeg ser flere skriver 400 her - hvor mye gir dere i bursdagsgaver? Vi gir for 500. Konfirmasjon er større enn bursdag, vi ville i hvert fall ikke gitt mindre enn hva de får i bursdagsgave-verdi (vi blir bedt til våre beste venners barns familiefeiring og barna våre i deres barnefeiring. Får tilsammen gaver/penger til 500 kr). Tror jeg ville gitt 1000. 

Anonymous poster hash: aec1c...3ea
Skrevet

Jeg ser flere skriver 400 her - hvor mye gir dere i bursdagsgaver? Vi gir for 500. Konfirmasjon er større enn bursdag, vi ville i hvert fall ikke gitt mindre enn hva de får i bursdagsgave-verdi (vi blir bedt til våre beste venners barns familiefeiring og barna våre i deres barnefeiring. Får tilsammen gaver/penger til 500 kr). Tror jeg ville gitt 1000.  Anonymous poster hash: aec1c...3ea

Gir dere bursdagsgaver til 500 kr til venners barn?? Det er jo nesten mer enn vi gir til våre egne barns bursdager! Ca100-150 til venners bursdager der vi er invitert.

Skrevet

Jeg ser flere skriver 400 her - hvor mye gir dere i bursdagsgaver? Vi gir for 500. Konfirmasjon er større enn bursdag, vi ville i hvert fall ikke gitt mindre enn hva de får i bursdagsgave-verdi (vi blir bedt til våre beste venners barns familiefeiring og barna våre i deres barnefeiring. Får tilsammen gaver/penger til 500 kr). Tror jeg ville gitt 1000. Anonymous poster hash: aec1c...3ea

Gir dere bursdagsgaver til 500 kr til venners barn?? Det er jo nesten mer enn vi gir til våre egne barns bursdager! Ca100-150 til venners bursdager der vi er invitert.

Oj....det var lite.

Anonymous poster hash: 90228...b2b

Skrevet

Jeg ser flere skriver 400 her - hvor mye gir dere i bursdagsgaver? Vi gir for 500. Konfirmasjon er større enn bursdag, vi ville i hvert fall ikke gitt mindre enn hva de får i bursdagsgave-verdi (vi blir bedt til våre beste venners barns familiefeiring og barna våre i deres barnefeiring. Får tilsammen gaver/penger til 500 kr). Tror jeg ville gitt 1000. Anonymous poster hash: aec1c...3ea

Oj....det var lite.

Anonymous poster hash: 90228...b2b

Det synes jeg var veldig lite, ja... Når vi er invitert i selskapet, gir vi det samme til dem som til andre bursdagsbarn (og voksne) i selskapet. Hadde det kun vært barnebursdag det var snakk om, hadde beløpet nok vært mindre (dog ikke så lite som du nevner, da vi på en måte gir fra både oss og barna våre. Annerledes f.eks med barnehagevenner og medelever som feirer bursdag, da bruker vi beløpet som er vanlig å gi for her, 50-100 kr), men vi blir invitert i familieselskapene også.

Anonymous poster hash: aec1c...3ea

Skrevet

Vi gir gaver for ca 2-300 til venners barn i bursdag hvis vi er invitert. Ville gitt 500 i konfirmasjon. Vi har alle god råd men jeg ville synes det er rart å gi mer. Og rart å få mer.

Skrevet

Det kommer helt an på hvor hvor god kontakt jeg har med konfirmantene og hvor glad jeg er i ham eller henne. Hvis det i utgangspunktet bare er foreldrene jeg er venner med gir jeg ca 5-800,-. Hvis jeg derimot har et nært forhold til konfirmanten kan gaven være på ca 5000,-.

Anonymous poster hash: c6185...40b

Skrevet

Vi skal i konfirmasjon til sønnen av et vennepar og gir 500 kroner, søsteren fikk like mye i fjor da hun ble konfirmert.  

Når vi er invitert i besøk til venners barn som har bursdag pleier vi gi 200 (få av vennene våre har barn over konfirmasjonsalder, kanskje summen hadde vært høyere til eldre barn).  

Vi har helt normal økonomi, og synes det er greie summer.  Vi har en del venner med ekstremt god økonomi og om vi prøvde kunne vi uansett ikke vunnet gavekarusellen.  

Anonymous poster hash: e4e7e...a9d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...