Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 de drikker av samme glass eller flaske som deg?? Er så redd for at sønnen min ble smittet av meg før jeg visste jeg hadde det. Min mann hadde sår på haka i mange år som han antok var vanlig herpes simplex og sa derfor ingenting til meg. Da jeg gikk gravid med min sønn fikk jeg første utbrudd nedentil. Jeg visste ikke hva det var da og før jeg rakk å undersøke det ble det borte. Så en stund senere fikk jeg nye utbrudd,sjekket det opp hos lege og fikk konstantert hsv-2, i mellomtiden hadde jeg latt sønnen vår drikke av samme vannflaske som meg og så hadde jeg smakt på maten hans og lignende for å sjekke at den ikke var for varm. Da han var 3-4 år fikk han munnsår inne i munnen og jeg har vært så redd for at jeg smittet han da han var mindre. Det har også hendt at jeg har glemt meg og latt han drikke av samme flaske som meg igjen. Nå er han 7 år og kom i dag og viste meg et sår på tissen!! Herregud, tenk om det er HSV-2.. og så er det min feil.. hva gjør en da egentlig? Kan han bli steril? Kan det smitte så lett via å drikke / spise fra det samme? Har aldri delt mat eller drikke med han når jeg har hatt utbrudd så langt jeg kan huske ihvertfall. Kan det være herpes simplex han har? Herregud. Anonymous poster hash: 75e56...0d5
4barns mor Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Herpes smitter når du har utbrudd. Jeg har selv herpes (ikke på kjønnsorgan), mine barn har ikke blitt smittet selv om jeg har smakt på maten dems, og de har drukket av samme glass som meg. Jeg er supernøye da jeg får utbrudd. Jeg får det vanligvis på øyet eller ved munn. Er du usikker, ta han med til lege neste gang han får blemmer.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Om du lar ham drikke av samme flaske som deg når du har munnen full av blemmer så er det klart du setter ham i fare for smitte! Det smitter dog ikke når du selv ikke har utbrudd. Jeg har ei venninne som har dette, hun er skikkelig uforsiktig og bryr seg ikke om hun smitter andre. Slikt synes jeg er drøyt, jeg vil da ikke ha dritten så hold blemmekjeften for deg selv liksom Men om han får blemmer eller sår så bør du ta ham med til legen bare for å sjekke iallefall. Anonymous poster hash: 25d83...141
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Jeg har aldri vært uforsiktig, selv før jeg visste hva det var var jeg forsiktig da jeg antok at forkjølelses blemmer kunne smitte også. Låner heller aldri bort leppomade, lebestift etc uansett utbrudd eller ei og lar heller ingen drikke av drikkene mine når jeg har utbrudd. Ja, skal ta han til legen, er bare så utrolig skamfull over å kanskje ha smittet sønnen min med det. Føles helt forferdelig. HI Anonymous poster hash: 75e56...0d5
SuperFries Skrevet 3. mai 2015 #5 Skrevet 3. mai 2015 Er han smittet, er det lite du kan gjøre. Lite legen kan gjøre også. Det er ikke farlig å ha herpes simplex, men det kan være plagsomt. De aller fleste av oss har viruset, men det bryter ikke ut på alle.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #6 Skrevet 3. mai 2015 Nesten alle har herpes altså, han kan like gjerne ha fått det fra skolen som fra deg. Jeg har selv herpes og får utbrudd på rumpeballen. Aner ikke når eller hvorfra jeg har fått det, det kom bare plutselig en dag, etter to år i fast forhold der han aldri har hatt sår noe sted. Anonymous poster hash: e63d6...c57
lilli1 Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Les om Herpes type 2 her: http://herpestype2.ning.com
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 hysterisk? Anonymous poster hash: 3ec92...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå