Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Hva ligger timelønna på? Jeg skreiv under kontrakt i dag å ser jeg har fått en timelønn på 191 kr. Jeg synes dette hørtes litt mye ut, å er redd for at det har blitt gjort en feil. Det er foressten første jobben jeg har etter jeg tok fagprøven. Anonymous poster hash: cd086...054
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Må være såpass!! Gratulerer med ny jobb Anonymous poster hash: 3b383...5bf
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Regner med det stemmer, jeg er på det øverste lønnstrinnet uten utdanning, har da 182 kr timen nå, de med fagbrev ligger på ca 10 kr mer i timen. Regner med det går for det samme om du har fagbrev som kokk eller som butikk slakter Anonymous poster hash: eda77...b79
Krumelur Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Høres riktig ut. Samme situasjon, 189 i timen. Kan ha gått opp siden jeg ble ansatt, Evt er det små forskjeller fra sted til sted.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Takk for svar dere Jeg håper selvfølgelig det stemmer, men ble brått usikker her. Min samboer jobber som kokk på restaurant, og han har bare 165 kr i timen som faglært kokk med 2 års ansiennitet. Jeg er klar over at det er forskjell fra restaurante til butikk, synes bare det hørtes så mye ut HI Anonymous poster hash: cd086...054
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Høres riktig ut. Samme situasjon, 189 i timen. Kan ha gått opp siden jeg ble ansatt, Evt er det små forskjeller fra sted til sted. Ja men hvis du har vært ansatt en stund så har du vell ansiennitet? Jeg har ikke jobbet som kokk etter jeg besto fagprøven. Derfor synes jeg 191 kr virket litt mye som startlønn? Anonymous poster hash: cd086...054
Mathias07 Skrevet 2. mai 2015 #7 Skrevet 2. mai 2015 Det er forskjell på å jobb som kokk og jobb i ferskvaretisk. Bedre betalt i butikk,kokk på restaurant elendig betalt i forhold. PS dette er min mening.
Krumelur Skrevet 2. mai 2015 #8 Skrevet 2. mai 2015 (endret) Butikk følger som regel tariffen til Virke, restaurant er noe helt annet. Jobba for luselønn på restaurant i mange år selv! Fikk beskjed om at jeg fikk lønn som kokk med to eller flere års erfaring. Dette er et halvt år siden. Men hvis de har satt deg på for høy lønn er ikke det noe du trenger å bekymre deg for. Hvis det er det som står i kontrakten så får du det. Endret 2. mai 2015 av Krumelur
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #9 Skrevet 2. mai 2015 Kjenner at dette nesten er provoserende. Jeg har mastergrad og seks års erfaring. Tjener ubetydelig mer. Gratulerer til deg i alle fall:) Anonymous poster hash: b8068...1ff
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #10 Skrevet 2. mai 2015 Butikk følger som regel tariffen til Virke, restaurant er noe helt annet. Jobba for luselønn på restaurant i mange år selv! Fikk beskjed om at jeg fikk lønn som kokk med to eller flere års erfaring. Dette er et halvt år siden. Men hvis de har satt deg på for høy lønn er ikke det noe du trenger å bekymre deg for. Hvis det er det som står i kontrakten så får du det. Takk for svar igjen Nei jeg trenger nok ikke det, er bare jeg som er så redd for at jeg skal bli skyldig noe liksom. Ja det er det som står i kontrakten, både jeg og arbeidsgiver har skrivd under på den Anonymous poster hash: cd086...054
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #11 Skrevet 2. mai 2015 Kjenner at dette nesten er provoserende. Jeg har mastergrad og seks års erfaring. Tjener ubetydelig mer. Gratulerer til deg i alle fall:) Anonymous poster hash: b8068...1ff Takk for det Ja jeg kan godt forstå det, har venninner som jobber som ekstrahjelp på en skobitikk hvor de tjener mer enn min samboer som er faglært med erfaring... Føles nesten bortkastet å bruke tid å energi på læretid og fagbrev når man ikke får noe igjen for det. Anonymous poster hash: cd086...054
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #12 Skrevet 2. mai 2015 Hva ligger timelønna på? Jeg skreiv under kontrakt i dag å ser jeg har fått en timelønn på 191 kr. Jeg synes dette hørtes litt mye ut, å er redd for at det har blitt gjort en feil. Det er foressten første jobben jeg har etter jeg tok fagprøven. Anonymous poster hash: cd086...054 Jeg syns du fikk veldig mye så der var du heldig. Jeg har 193,48 kr timen med 18 års ansiennitet Anonymous poster hash: 4acfa...7b9
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 Hva ligger timelønna på? Jeg skreiv under kontrakt i dag å ser jeg har fått en timelønn på 191 kr. Jeg synes dette hørtes litt mye ut, å er redd for at det har blitt gjort en feil. Det er foressten første jobben jeg har etter jeg tok fagprøven. Anonymous poster hash: cd086...054 Jeg syns du fikk veldig mye så der var du heldig. Jeg har 193,48 kr timen med 18 års ansiennitet Anonymous poster hash: 4acfa...7b9 Hmm, ja jeg får spørre de om det er riktig. Er du faglært? Anonymous poster hash: cd086...054
Krumelur Skrevet 3. mai 2015 #14 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Kjenner at dette nesten er provoserende. Jeg har mastergrad og seks års erfaring. Tjener ubetydelig mer. Gratulerer til deg i alle fall:) Anonymous poster hash: b8068...1ff Skjønner ikke hva slags jobb du har da? Skal ikke de med fagbrev få noe igjen for sin kompetanse? 191 kr timen er ikke akkurat høytlønnet. Er selv vant til å jobbe i restaurantbransjen for 160-170 kr timen, uten kveld, helg og overtidstillegg, er det rettferdig? Å være kokk er et hardt yrke. Det er mer ordnede forhold hvis man jobber i butikk, men det er fortsatt tungt og stressende til tider. Endret 3. mai 2015 av Krumelur
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #15 Skrevet 3. mai 2015 Jobber selv i butikk og dette hørtes ganske riktig ut, selv om jeg trodde startlønnn var litt lavere. Har selv nesten samme lønn uten noe fagbrev, men full anisitet. Anonymous poster hash: fb5d2...0e5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #16 Skrevet 3. mai 2015 Lønnen i hotell/restaurantbransjen er utrolig dårlig! Egentlig litt rart at det i det hele tatt er lov... Anonymous poster hash: 3b383...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå