Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #1 Skrevet 2. mai 2015 Lillejenta vår på seks uker har fått så kraftig melkeutslett(?). Det kan umulig være særlig behagelig, og hun som har vært så rolig helt frem til nå er tydelig utilpass. Vet dere om det er noe som kan hjelpe på et slikt utslett? Hvor lang tid tar det før det går over? Anonymous poster hash: 16597...118
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #2 Skrevet 2. mai 2015 Hold deg unna ALT som inneholder mais! Les innhold i halvfabrikata også! Mais er veldig ofte synder til slike utslett. Om det ikke er mais, så er det noe annet du har spist som hun reagerer på. Har du siste par dagene spist noe annet enn du har gjort tidligere? Anonymous poster hash: 95527...b01
*flux* Skrevet 2. mai 2015 #3 Skrevet 2. mai 2015 Smør henne med en god salve/krem. Du skal se det går over snart.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #4 Skrevet 2. mai 2015 Ved 6 uker er det vanlig at mange babyer "kvikner" litt til - mange babyer har også økedøgn på denne tiden (vil amme mer og virker mye mer klagete og klengete enn tidligere). Men det så jo ikke bra ut. Du er sikker på at det ikke bare er hormonutslett? Mange babyer får det, noen verre enn andre... Mi datter fikk det, men ikke så ille som det din datter har, men utifra bildet (som er noe uklart) så kan det ligne. Men hvis dette brått har dukket opp, så er det jo trolig noe annet... Du får kutte ut en og en ting i kosten og se om det hjelper, om det ikke går over/blir verre. Kanskje en tur til legen også... Jeg blir så skremt når så små blir syke på noe vis. Hvis hun er hoven i tillegg, ville jeg kontakten legevakt i fare for opphovning i hals! Anonymous poster hash: b09b4...be8
keisermamma1 Skrevet 2. mai 2015 #5 Skrevet 2. mai 2015 Det der ser ut som allergi. Dra til lege og få det sjekket opp.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2015 #6 Skrevet 2. mai 2015 Takk for svar, dere. Har egentlig ikke spist noe uvanlig, og har laget all mat fra bunnen de siste dagene. Hun skal på seksukerskontroll på mandag, så får høre hva lege og helsesøster sier da. Ekkelt å se at hun plages, men hun gråter ikke (det har hun ikke gjort siden noen få klynk da de tok føllingsprøven), er bare utilpass. HI Anonymous poster hash: 16597...118
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #7 Skrevet 3. mai 2015 Det kan være allergi på det meste. Det bøs sjekkes opp. Så små må ikke gråte selv om de er utilpass. Mitt barn var veldig allergisk, og klødde på seg blodige sår. Ble faktisk skallet i bakhodet grunnet gnikking når han lå i sengen. Så hadde helt klart bedt om henvisning til enten hudlege eller barnelege. Er barnet unger 6 uker har du vel åpen retur til barneavdelingen? Da ville jeg snakket med de. Helsesøster kaller nesten alt utslett for melke eller hormonutslett. Det kan gi store plager selv om barnet ikke gir uttrykk for det. Anonymous poster hash: df4af...5b0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #8 Skrevet 3. mai 2015 Mine barn hadde utslett som liknet i noen uker ved samme alder, ikke fullt så mye men ganske likt. Ble kalt hormonutslett og gikk over av seg selv. Anonymous poster hash: 3daf8...ae9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå