Gå til innhold

Kort til 'konfirmasjon'

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

konfirmasjon i ordets rette forstand er jo en bekreftelse av et tidligere ritual - her dåpen. borgerlig konfirmasjon er jo bare et tulleord, ser helt den at noen vil ha et overgang-til-voksenlivet-rituale men det burde fått et bedre navn slik som navnefest er for den kristne dåpen.

Velg et av de vanlige kortene uten kors på du, så går det nok flott.Jeg ville nok unngått ordet konfirmant også, men det er meg. 

Anonymous poster hash: 788af...d96

Kan jeg da spørre dere kloke damer :

Jeg skal gi penger til en gutt som ikke ønsket å konfirmere seg, han har kun et familieselskap. Hvilket type kort gir man da? Og hva skriver man?Anonymous poster hash: 4cad8...d95

Man gir vell ikke gaver til noen for å ikke konfirmert seg, akkurat som man ikke gir gaver for ikke å gifte seg eller ikke å ha bursdag?

Hva om han vil konfirmert seg neste år? Får han ny gave da?

Anonymous poster hash: dfbcb...43c

Annonse

siden han har selskap kan han vel få noe, type blomstrete kort der man skriver: hurra for deg eller lykke til i livet? 

Vet du hvorfor han ikke vil konfirmere seg? mange unngår dette pga rare familiekombinasjoner med mine, dine, våre, kanskje han sine barn? viss han er i den situasjonen og bare vil korte det hele ned til et selskap bør han hverfall få den oppmerksomheten han fortjener

Anonymous poster hash: 788af...d96

Ordet "konfirnasjon" betyr å styrke eller støtte. http://no.m.wikipedia.org/wiki/Konfirmasjon

Humanistiske konfirmanter (ingenting som heter "borgerlig") er konfirmanter på lik linje med de som konfirmerer seg i kirken. Dere fremstår som rimelig uintelligent som maser om "ordentlig" konfirmasjon, bekreftelse av dåp osv. Lenge siden dette forsvant fra det kirkelige ritualet:) Sjekk fakta eller hold munn:)

Gjest Hercule Poirot

Hvorfor er du så barnslig at du må sette konfirmasjon i no' slags anførselstegn fordi det er snakk om humanistisk konfirmasjon? Pinlig. En konfirmant er en konfirmant uansett. Du bruker helt vanlig konfirmasjonskort, og gave skal være av samme standard uansett type konfirmasjon.

Er du ikke ganske flau over holdningene dine, egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...