Gå til innhold

Jeg donerte penger til en organisasjon og nå maser de daglig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med masingen? Jeg kommer aldri i verden til å donere en krone mer når de maser slik. De ringer meg daglig og sender giroer i posten hvor jeg liksom skal fylle ut det jeg ønsker å donere, tror de virkelig folk gidder det der?

Jeg kjenner jeg blir mektig lei og det er utrolig irriterende. Hvordan blir jeg kvitt dem?

Anonymous poster hash: 79e79...478
Skrevet

Ja, det er utrolig frustrerende. Jeg var borti det samme for noen år siden, fikk ikke akkurat lyst til å gi mer for å si det sånn. Sendte til slutt en sint mail med klar beskjed om at jeg gir til de jeg ønsker å støtte når jeg har mulighet, og at med sånn masing så ønsker jeg ikke å støtte dem mer. Hørte ikke noe siden.

Anonymous poster hash: 51583...9e4

Skrevet

samme her. Jeg har autogiro med trekk hver mnd. Nå maser de som besett. Jeg blir fryktelig provosert. Jeg vurderer derfor å kutte helt ut.

Jeg støtter leger uten grenser og Plan fadder månedlig.

Nå Sender de meg mailer, brev  og sms om at nå er det kritisk der og der, så de trenger ekstra penger. Om jeg kan støtte de med xx kr. Nå er det f.eks Nepal.

Det er bare de 2 som maser ekstremt, men det er mye, og det er slike meldinger der du får dårlig samvittighet av å ikke støtte de ekstra. 

Anonymous poster hash: e351e...154
Skrevet

Ingen organisasjon som bruker penger på å lønne plagere får en krone av meg.

Noe jeg synes er temmelig ille er at mange av disse organisasjonene betaler sine ansatte temmelig godt.

Det er ikke gratis å drifte et stort sekretariat, det er heller ikke gratis å ha store reklame kampanjer.

Jeg ønsker å gi penger til fattige, ikke til å finansiere store organisasjoner og feite lønninger til store forretningsmaskiner.

Anonymous poster hash: e6582...124

Skrevet

Hi, du kan ringe dem og be om å bli bli slettet fra registeret deres - eller i hvert fall telefonlisten deres.

Det skal de respektere.

Anonymous poster hash: 42309...13d
Skrevet

eg får prøve å ringe. Jeg kjenner det er utrolig plagsomt for jeg ønsker å støtte dem og andre organisasjoner, men jeg orker virkelig ikke det maset. Jeg har faktisk et liv og må ta telefonen på grunn av jobb så det gjør meg veldig irritert når de kaster bort tiden min. Tigging er ikke til hjelp.

Anonymous poster hash: 79e79...478

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...