Gå til innhold

tannbleking erfaringer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å bleke tennene..

Noen som har gjort det? 

Hvor mye kostet det? Og hvor ofte trenger man å gjøre det? 

Og er det vondt? :P

Anonymous poster hash: a20c4...14d
Skrevet

.

Skrevet

Jeg var tannlege før jeg flyttet til Norge. Vet ikke hvilke produkter de bruker her, så kan ikke svare om priser osv.

Men om vondt kan jeg litt. :Nikke:

Det varierer mye fra pasient til pasient. Noen har veldig lite vondt, mens noen har vondt i mange måneder etter prosedyren. Det jeg gjorde med pasientene mine var å slutte med bleking med en gang de begynte å få vondt. Kan begynne på nytt etterpå hvis det trenges, og hvis det ikke blir vondt igjen.

Men... jeg anbefaler ikke bleking med minst du røyker/drikker mye kaffe og tennene ser veldig mørke ut.

Bleking er ikke bra for tennene dine, så gjør det bare hvis du absolutt må.

Anonymous poster hash: 93c4c...916
Skrevet

Det er meg igjen. :legrine:

Om du røyker og bestemmer deg for å gjøre det, det er best å slutte med røyking før du begynne med tannbleking.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 93c4c...916
Skrevet

Har hørt at man er hos tannlegen først og får noe blekeskinner med hjem, og tar behandlingen hjemme.

Noen som har gjort det?

ho

Skrevet

Ja jeg har gjort det. Jobber på tannlegekontor selv. Vi lager en del blekeskinner.

Noen har veldig vondt, andre kjenner det ikke. Jeg har veldig vondt. Men det går over etter noen dager. Skylle med fluor hjelper godt. Ikke får du veldig høy styrke på blekingen her i Norge heller.

Men vi anbefaler alltid en grundig rens og sjekk først.

Prisen varierer fra kontor til kontor. Ca. 1800 kr. pr. kjeve. Det er da med skinner og blekemiddel. Skinnene har du jo, så kan du bare kjøpe blekemiddel seinere.

Jeg har bleket tennene med noen års mellomrom. Men jeg hadde nok ikke trengt det. Det er ikke fint når det synes at det er bleket lang vei.

Røyker man ikke, drikker lite vin og kaffe så holder det lenge. En rens med airflow hos tannlege/tannpleier kan også pusse bort mye misfarging.

Anonymous poster hash: 4c77a...3a0

Skrevet

Har lyst til å bleke tennene..

Noen som har gjort det?

Hvor mye kostet det? Og hvor ofte trenger man å gjøre det?

Og er det vondt? :P

Jeg hadde en grundig sjekk hos tannlegen først. Så fikk jeg støpt skinner. Betalte 3000 kroner. Blekemiddel rundt 800. Har lenge da.

jeg synes ikke det er vondt. Får hvite flekker på tennene, men det går fort over.

Anonymous poster hash: 16e73...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...