Gå til innhold

Jeg blir lei meg når venner ikke svarer på meldinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at de har lest meldingene. ..

Har jeg grunn til å bli lei meg? ?

Hvorfor er noen sånn ??

Anonymous poster hash: f1f12...d75

Skrevet

Jeg kan være en av de.

Hvis jeg er opptatt, leser jeg meldingen i full fart, for å se om det er viktig.

Hvis det kan vente, svarer jeg litt senere.

Anonymous poster hash: 257f6...436

Skrevet

Jeg er kjempetreg til å svare. Som hun over  - jeg leser kanskje meldingen når jeg holder på med noe, og glemmer det. Bruker i tillegg mobilen kjempelite, og kan legge den i veska og ikke se på den hele helga - skulle nesten tro jeg var olding.

Men - jeg forsøker å si det til vennenen mine så de ikke skal bli lei seg for det gjelder alle som sender melding :) 

Anonymous poster hash: f96fa...5b3
Skrevet

Du kan si på en grei måte at du tar deg litt nær av det :).

Jeg er dessverre slik selv. Noen ganger passer det bare dårlig å svare med en gang, og noen ganger klarer jeg da å glemme det i mellomtiden. Enkelte ganger tenker jeg at jeg venter med å svare til jeg vet hva jeg skal svare, f.eks. hvis svaret mitt er avhengig av om vi får barnevakt eller gjelder noe jeg må gruble litt på før jeg har en formening om det.

Anonymous poster hash: ec068...3df
Skrevet

Med barn i hus så kan man ikke bestandig hive seg over mobilen når det kommer inn meldinger... Betyr ikke at du ikke blir likt av vennene dine, men der og da er unger hus,jobb og hva som helst annet viktigere enn å svare på en melding som ikke haster. Og har det skjedd en million ting og vedkommende har hatt like mange armer som en blekksprut, så er det fort gjort å glemme å svare når det er rolig igjen. Er det livsviktig, så ring. Verden er anerledes som voksen med forpliktelser i livet kontra den bekymringsløse ungdomsstida.

Skrevet

Takk for tilbakemelding 😊😊

Får prøve å ikke ta meg så nær av det

Skrevet

Med barn i hus så kan man ikke bestandig hive seg over mobilen når det kommer inn meldinger... Betyr ikke at du ikke blir likt av vennene dine, men der og da er unger hus,jobb og hva som helst annet viktigere enn å svare på en melding som ikke haster. Og har det skjedd en million ting og vedkommende har hatt like mange armer som en blekksprut, så er det fort gjort å glemme å svare når det er rolig igjen. Er det livsviktig, så ring. Verden er anerledes som voksen med forpliktelser i livet kontra den bekymringsløse ungdomsstida.

Signeres.

Anonymous poster hash: ec068...3df

Skrevet

Jeg leser også ofte meldinger kjapt selv om jeg er opptatt med noe annet, men venter da oftest med å svare til det passer bedre (er f.eks. vanskelig å skrive melding med en unge på armen) med mindre det er noe som krever svar med en gang. Prøver uansett å svare så fort som mulig da.

Men skjønner godt hva du mener, jeg kan selv bli litt irritert om jeg har sett at den jeg har sendt melding til har sett den og ikke svarer, men har tid til å skrive ting på Facebook.

Anonymous poster hash: 99b68...b98

Skrevet

du virker masete

Anonymous poster hash: e5f96...d8a
Skrevet

Jeg hater sms. Vil noen noe så kan de plukke opp telefonen og ringe meg.

Anonymous poster hash: 915d1...88b
Skrevet

Uff. jeg er litt sånn.... Ganske mye faktisk :sjenert:  Jeg er sååå nysgjerrig at jeg må se på meldingen med en gang, gjerne når jeg har armene full av unger eller andre ting. Også tenker jeg hva jeg skal svare inni hodet mitt også glemmer jeg det.... For jeg har jo "svart", he he ;) Kan komme på det samme kveld eller dagen etter. I tillegg er jeg sånn som kan ha mobilen i veska over hele helga uten å se på den.

Heldigvis har jeg sagt i fra til alle rundt meg at det ikke er med vilje... Bare så utrolig glemsk. Har bedt folk om å ringe meg hvis de ikke får svar på sms og messenger.  ;)

Skrevet

Jeg er ganske rask med å svare for at jeg ikke skal glemme det.

Men jeg er også sånn at om jeg ikke leser meldinger om jeg er opptatt.

Venter til jeg kan svare.

Anonymous poster hash: dcd84...3f4

Skrevet

Jeg er også supersløv til å svare. Kan plutselig kommer på en sms jeg skulle har svart på en uke eller to senere. Grunnen er rett og slett at livet mitt er så hektisk at jeg gjerne leser meldingen mens jeg lager middag eller lignende, og ikke har tid til å svare med en gang. Så skjer det liksom noe hele tiden, og plutselig har det gått flere dager.  :sjokkert:

Hvis noen vil ha tak i meg asap, så bør de ringe. Kanskje det er det du også bør. Synes ikke du skal ta deg nær av det i hvert fall :)

Skrevet

du virker masete

Du virker veldig kjapp til å dømme

Skrevet

du virker masete

Hvis det å sende en melding ca 1 gang i mnd så kall meg gjerne masete!!

Skrevet

Syns flere av dere virker lite interessert i vennene deres. Det koster ikke så forferdelig mye å svare på en melding. Tviler på dere hadde vært like sløve om det gjaldt skole eller jobb?

Anonymous poster hash: 8af93...079

Skrevet

Syns flere av dere virker lite interessert i vennene deres. Det koster ikke så forferdelig mye å svare på en melding. Tviler på dere hadde vært like sløve om det gjaldt skole eller jobb?

Anonymous poster hash: 8af93...079

Jeg har vært midt i et svar flere ganger, men har måtte avbryte pga. bikkja spydde ned gulvteppet, ungen ramla og slo seg osv. Og da har det gått litt i glemmeboka noen ganger å få fullført svaret. Jeg svarer alltid at jeg beklager sent svar. F.eks "Beklager sent svar, men bikkja spydde ned gulvteppet da du sendte melding". Alle skjønner jo at fjerning av spy er viktigere enn å svare på en melding. Og jeg kommenterer ikke rundt på facebook i stedet når jeg er for opptatt til å svare på meldingen.

Det gjør meg virkelig ikke til en kjip venninne som ikke er interessert i venninnene mine!

Skrevet

Det kommer litt an på. Jeg er som flere her, kan lese meldingen og blir avbrutt når jeg skal svare. Men svar kommer alltid, og da evt med en unnskyldning.

Jeg har derimot ei venninne som er kjempedårlig på å svare. Hun klager på at tlf ikke virker så hun får stort sett ikke meldingene, men hun nekter også å kjøpe ny tlf (dette har pågått i flere år). Der har jeg bare gitt opp å ta kontakt. Hun svarer ikke på mail eller lignende heller.

Anonymous poster hash: 3bc00...4af

Skrevet (endret)

Akkurat som denne. Jeg glemmer ofte å svare, spesielt hvis det bare er "svadamld", en slags smalltalk på messenger. Kjempekoselig, men i en hektisk hverdag blir det ikke alltid tid eller ork for å svare så fort.

Jeg har faktisk akkurat fått en litt snurt mld av en venninne om hvorfor jeg ikke svarte på mld fra igår. Da hadde hun stilt et konkret spm, men jeg leste mld og glemte å svare i styret av syke barn, fire andre som skal aktiviseres, mates, dusjes, leses for, legges and so on. Og den tiden jeg fikk innimellom brukte jeg til bare ingenting og hadde glemt hele mld. Det betyr ikke at jeg ikke setter umåtelig stor pris på venninnen min, jeg bare har tusen andre tanker i hodet som er her og nå.

Endret av Mandala
Skrevet

hvis et er noe som krever raskt svar så svarer jeg når jeg ser den. Har noen som skriver laaaaange meldinger eller opp til flere etter hverandre, da blir det ofte glemt fordi jeg ikke har tid til å svare og sette meg inn i det. Tenker da at jeg skal gjøre det senere..., men glemmer det ofte

Anonymous poster hash: a8c90...21c
Skrevet

Slå av Imessage, så slipper du å dvele rundt det ;)

Anonymous poster hash: f3ccb...07e
Skrevet

Trist 😯 er du flink til å svare tilbake?

Anonymous poster hash: f9671...9a5

Skrevet

Trist 😯 er du flink til å svare tilbake?

Anonymous poster hash: f9671...9a5

Jeg svarer alltid ja

Hi

Skrevet

Skjønner deg godt HI. Har noen slike selv blant familie og venner som ikke svarer (i det hele tatt). Og jeg maser heller ikke. Synes det er mye mer hensynsfullt ovenfor en travel småbarnsmor å sende en sms som tar 1 min å lese og 5 min å besvare, og kan leses/besvares når som helst i løpet av dagen, enn å ringe og forvente at hun skal kaste fra seg det hun holder på med for å skravle en halvtime som det da fort kan bli, der og da. Man føler seg ikke akkurat verdifull. Her er jeg snart en uke over termindato og enkelte blant venner og familie som ikke har tatt noen som helst form for kontakt siste måneden eller to for å høre om hvordan det går med meg en gang. Den formen for kontakt vi har er jeg som sender en sms for å vise at jeg bryr meg eller er interessert i livet deres, og som jeg får svar på i ca 50% av tilfellene.

Anonymous poster hash: 6e27b...afe

Skrevet

Jeg er lik som deg.. Kan bli utrolig lei meg av det..og det er egentlig ikke noe å bli lei seg for engang. Men tror mye av grunnen er at jeg aldri hadde venner på grunnskolen og fikk først venninner på sykepleieutdannelsen. Og om de ikke svarer, kan jeg tenke at det er ingen som bryr seg, nå er de sikkert sammen med noen andre som er bedre enn meg, nå blir jeg venneløs igjen osv.Høres ut som en overfølsom 10-åring, men sånn er jeg. Har selvsagt aldri fortalt dem om at jeg tenker sånn.

Anonymous poster hash: f0572...299

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...