Gå til innhold

Jeg er så spent !

Anbefalte innlegg

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Føler jeg bare må skrive det ett sted siden jeg ikke vil at alle i min omgangskrets skal vite at jeg blir igangsatt. Men jeg er kjempespent, det er jo bare litt over en uke til. Der skal jeg gå in på sykehuset på morgenen 11 mai å kommer ikke ut igjen før jeg har sønnen min i armene mine :D Og jeg føler meg litt ekstra heldig som får trille rundt med han på 17 mai, jeg som egentlig ikke skulle fått før etter 20 mai :)

Utrolig nok er ikke fødebagen min ferdig pakket enda, bare babyen sin :P Men jeg har unnet meg ny nattkjole, morgenkåpe og pusesokker til fødsel/barsel, så egentlig er det vel bare å legge alt i bagen.

Er utrolig spent på hvordan en igangsatt fødsel blir, håper den går greit selv om jeg er forberedt på det meste. Spent på hvor stor babyen faktisk er og gleder meg til å ikke ha diabetes lenger!!!!! Og gleder jo meg veldig til å se hvordan sønnen min ser ut, hvem er denne lille skapningen som har bodd i magen i alle disse ukene :)

Det er så rart å ha en dato å forholde seg til, på en måte trist å gå glipp av den spenningen med å plutselig få rier å innse at nå er det i gang, men samtidig godt å vite at jeg blir godt passet på ifht alle eventualiteter :)

Virker kanskje lamt å skrive her, men føles ut som jeg bare måååå få det ut og jeg vil ikke at for mange skal vite av venner osv, det blir jo bare maset tror jeg :P Men derfor har jeg nesten ingen å snakke med om det heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144212792-jeg-er-s%C3%A5-spent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 4 dager venting igjen..

Og kjenner jeg gruer meg. Men er veldig spent også. Blir spennende å møte lille nurket. Er hun mørk eller lys? Har hun hår eller ikke?

Har både fått lyst barn uten hår og mørkt barn med masse hår før.

Men gleder oss til å bli kjent med denne lille💜

Anonymous poster hash: 35568...568

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Og kjenner jeg gruer meg. Men er veldig spent også. Blir spennende å møte lille nurket. Er hun mørk eller lys? Har hun hår eller ikke?

Men gleder oss til å bli kjent med denne lille

Uff, hva gruer du deg til? Fødselen? Det er jo ikke noen kjekk følelse :/

Nei, må ta keisersnitt. .. ikke noe jeg proklamerer her på sidene siden det ikke regnes for 'fødsel' blant mange her. Hehe.

Enkel løsning ifølge mange.

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Nei, må ta keisersnitt. .. ikke noe jeg proklamerer her på sidene siden det ikke regnes for 'fødsel' blant mange her. Hehe.

Enkel løsning ifølge mange.

Åh, skjønner du gruer deg litt da ja :/ Legen nevnte ks som en mulighet for meg også, men jeg ville ikke fordi jeg synes det er skummelt. Jeg ser ikke på det som noen enkel løsning iallefall ! Men du skal se det går helt fint, det viktigste er at babyen kommer ut og at du ivaretas på best mulig måte :)

Skjønner du er spent :) Jeg fikk vite på onsdag at jeg blir satt igang på mandag (i morgen). Helt sprøtt å vite!! Nå har lille i magen lurt meg et par netter da. Masse kynnere/modningsrier som kom med 5-10 min. mellomrom i flere timer. Blir jo sprø av det ;) Lykke til med innspurten <3

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Skjønner du er spent :) Jeg fikk vite på onsdag at jeg blir satt igang på mandag (i morgen). Helt sprøtt å vite!! Nå har lille i magen lurt meg et par netter da. Masse kynnere/modningsrier som kom med 5-10 min. mellomrom i flere timer. Blir jo sprø av det ;) Lykke til med innspurten <3

Oi så spennende :D Masse lykke til :D <3

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Åh, i morgen er dagen ! Sitter her rastløs uten å gjøre de tingene jeg skal, som å pakke ferdig fødebag :P  Tviler på at jeg får til å sove i natt ! Jeg har babyen i armene mine innen 1-3 dager ca alt ettersom hvor lenge igangsettingen tar, dette er så uvirkelig! :)

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Miffa lykke til i morgen! når er termin?

Skjønner du ikke får gjort mye. HUsker selv nettene etter at vannet gikk og jeg ble forespeilet igangsetting.

Tusen takk alle sammen :) Kommer nok en oppdatering når det blir tid til det ;)

Termin er ikke før 20 mai egentlig :)

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Hei dere :) Håper Keisersnittet gikk fint Lessismore ! :)Koselig at dere har tenkt på meg :) Igangsetting tok sannelig tid! Kroppen min hadde virkelig ikke lyst til å gi slipp på noen baby enda nei. Fikk satt inn ballong på mandag, fikk rier men de hadde ingen effekt. Fikk satt inn en slags tampong med noe greier på tirsdag, fikk igjen rier men ingen særlig effekt. Onsdag fikk jeg satt inn tabletter i skjeden flere ganger, fikk rier men igjen ingen særlig effekt, hadde beskjedne 3 cm hvis de la godviljen skikkelig til. Torsdag kom legen å sa at i dag gir vi deg en tablett i skjeden, deretter tar vi vannet utpå dagen og gir deg riedrypp hvis ikke det starter av seg selv, skjer det ikke noe da blir det ks, men uansett så kommer iallefall babyen i dag!

Det var ganske tydelig at de hadde gitt opp å tro at kroppen min ville sette igang.

Men vannet ble tatt rundt tre tiden, jeg fikk rier igjen, denne gangen økende rier. i syv/halv åtte tiden hadde jeg fortsatt bare 3 cm, men så kraftige rier at jeg ikke klarte å kontrollere dem lenger og knakk helt sammen, fikk derfor epidural. Allerede mens den ble satt fikk jeg trykketrang. Hun sjekket åpning å det var 6 cm... Jeg insisterte på at jeg hadde trykketrang, hun mente det var var avføring som lå å irriterte i tarmen, så hun gikk på gangen. Mamma løp etter henne å krevde at hun skulle komme inn igjen (mamma har født fire barn og kastet ett blikk på magen min før hun løp å hentet henne), hun sjekket oppgitt åpning og kunne etter ett par rier ta imot en velskapt kar på 4160 gram og 50 cm :D Da var kl 20:31 ! Ikke en rift, ikke ett gangsår, ingenting, kunne gå på do etterpå uten litt svie engang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...