Gå til innhold

Går det an å lære seg å klippe hår? Også til dere som klipper dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt håpløs på det, kan verken klippe gutter eller jenter. Med to voksne og fire barn er det alt for dyrt å bruke frisør for å klippe barna, særlig nå som Mr og Mrs Riddick skal pusse opp og kjøpe ny bil. Går det an å lære å klippe hvis man i utgangspunktet er helt håpløs? Instruksjonsvideoer på youtube eller noe?

Har også et spørsmål til dere som klipper dere selv: hvordan i all verden gjør dere det? Kunne tenke meg å klippe tuppene på håret mitt, men det blir jo helt jævlig. Og hvilke frisyrer går det an å lage for halvlangt hår når man er over 30, har baby og ingen tid til å stå og flotte seg ved speilet 1 time på morgenen.

Skrevet

Jeg klipper mannen selv, gikk fra å være kløne så det ble så som så, til å få det til helt Ok.

Skrevet

Jeg klipper mannen med maskin og alle tre barna (en gutt og to jenter) med saks. Jeg er veldig flink til å klippe. Alle tror at mine barn og mann går til frisør. Det er ikke vanskelig hvis man kan noen grunnleggende prinsipper. Jeg er selvlært, men det finnes sikkert mye på YouTube.

Men jeg klipper ikke meg selv! Jeg har langt hår så det er bare å klippe tuppene. Har forsøkt, men det blir ikke fint.

Anonymous poster hash: ee81e...0f6

Skrevet

Jeg er helt håpløs på det, kan verken klippe gutter eller jenter. Med to voksne og fire barn er det alt for dyrt å bruke frisør for å klippe barna, særlig nå som Mr og Mrs Riddick skal pusse opp og kjøpe ny bil. Går det an å lære å klippe hvis man i utgangspunktet er helt håpløs? Instruksjonsvideoer på youtube eller noe?

Har også et spørsmål til dere som klipper dere selv: hvordan i all verden gjør dere det? Kunne tenke meg å klippe tuppene på håret mitt, men det blir jo helt jævlig. Og hvilke frisyrer går det an å lage for halvlangt hår når man er over 30, har baby og ingen tid til å stå og flotte seg ved speilet 1 time på morgenen.

Jeg har måttet begynne å klippe meg selv pga. økonomi. Hadde halvlangt hår da jeg begynte å klippe meg selv.

Hvis du vil ha det litt oppklippet så er det ikke vanskelig.

Første gangen jeg gjorde det så samlet jeg bare alt håret i ene hånden mens jeg bøyde meg fremover. Jo lenger bak mot bakhodet/bakover du trekker "hestehalen, jo mindre oppklipp blir det. Jeg klippet av alt på hele "hestehalen" (tuppene) på en gang. Siden ujevnheter da gjerne ses litt, så tar jeg saksen og klipper rett inn i tuppene. Æsj... vanskelig å forklare. Forestill deg at du har et papirark som du skal klippe frynser på langs ene kanten. Du klipper bare en cm eller halvannen flere ganger bortover arket - eller hårtuppene.

Jeg gjorde altså alt dette mens jeg holdt alt håret samlet. Fungerte som bare det :)

Syntes det ble litt for lite oppklippet på sidene og fremst, så da laget jeg en ny "hestehale" som jeg hold mer rett over issen, og klipte litt mer der. Jeg avslutter alltid med å klippe "frynser" på det jeg har klippet rett av. Når du gjør det så kamuflerer du at håret ev. ikke er klippet helt rett ;)

Jeg var egentlig livredd for å gjøre det, men så innså jeg at det er bare hår, det gror ut igjen.

Nå har jeg mye kortere frisyre. Det er mye vanskeligere å få til, synes jeg, så da tar jeg en "grovklipp" først, og så ser jeg litt hva som ikke stemmer helt og finklipper mer de neste dagene og etter at håret er vasket en gang eller to igjen.

Hvis du først forstår hvordan det fungerer på ditt hår så kan du lettere få hjelp også til å klippe det jevnere, du kan holde og få mannen til å klippe det som skal klippes, da blir det gjerne litt rettere.

Blir sliten i hendene av det når det er kortere frisyrer, og vanskelig å få fint bak, men sparer masse penger på det bare jeg gidder å gå over noen ganger.

Anonymous poster hash: d134c...f9e

Skrevet

Dette verktøyet til klipping av tupper er helt genialt. Må få litt hjelp av en venninde eller din mann. Kjøpes på ebay eller nettet. Søk på creaclip.

Ellers finnes det mange videoer på youtube. Søk på cut hair.

Anonymous poster hash: 7358e...525

Skrevet

Mannen og sønnen klipper jeg med maskin :)

Det har jeg gjortci 5-6 år. Tuuuuuusener spart!! :P

Mannen har ikke så mye hår å skryte av da, men sønnen er snart 13 og en meget kul og populær kar ;)

Har absolutt null talent, men maskin er toppen. Klipper han heeeelt kort rundt, så har han litt lengde oppå. Kan lage pigg, hanekam eller la d ligge litt ned til siden. Alle tror han går til frisør :)

Klipper nevøene mine også.

Mine tre døtre har kjempelangt hår, nesten til rompa. To av de klipper jeg to ganger i året ved hjelp av en vater-klype (husker ikke navnet... :P ) Fester på og klipper langs kanten. Genialt! De er forresten 4 & 20.

17åringen derimot har så sykt tykt hår at d må ha profesjonell hjelp.....

Skrevet

Mannen og sønnen klipper jeg med maskin :)

Det har jeg gjortci 5-6 år. Tuuuuuusener spart!! :P

Mannen har ikke så mye hår å skryte av da, men sønnen er snart 13 og en meget kul og populær kar ;)

Har absolutt null talent, men maskin er toppen. Klipper han heeeelt kort rundt, så har han litt lengde oppå. Kan lage pigg, hanekam eller la d ligge litt ned til siden. Alle tror han går til frisør :)

Klipper nevøene mine også.

Mine tre døtre har kjempelangt hår, nesten til rompa. To av de klipper jeg to ganger i året ved hjelp av en vater-klype (husker ikke navnet... :P ) Fester på og klipper langs kanten. Genialt! De er forresten 4 & 20.

17åringen derimot har så sykt tykt hår at d må ha profesjonell hjelp.....

Creaclip ja :P

Skrevet

Jeg klipper hele familien inkludert meg selv med maskin. Jeg har superkort i nakken og på sidene med litt lenger oppå. Varierer hvor langt jeg har det og hvordan jeg styler det. Bleker det også selv.

Skrevet

Ja, du kan gå på skole!! Er en grunn for at frisører går 4 år på skole!!

Anonymous poster hash: 30049...2bd

Skrevet

Er du frisør? ;)

Skrevet

Er du frisør? ;)

Hva fikk deg til å tro det😉

Skrevet

Er du frisør? ;)

Hva fikk deg til å tro det

Er du frisør? ;)

Utropstegnene dine ;)

Skrevet

Er du frisør? ;)

Er du frisør? ;)

Utropstegnene dine ;)

😉😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...