Gå til innhold

Besteforeldre som ombestemmer seg....

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg med det da?

I går ringte svigermor og sa at de skulle reise bort i helgen, jeg er i uke 39 og fødselen er like rundt hjørnet. 

Det er leeenge siden vi spurte dem om de kunne komme bort og hjelpe til med de to andre barna når fødselen går i gang og alt var jo bare en eneste stor selvfølge at det ville de gjerne....

Så når hun ringer da og spør om jeg tror jeg kommer til å føde de neste dagene for de skal på heisatur med en vennegjeng/forening så blir jeg litt oppgitt.

I samme samtale sier hun med et sukk at de er invitert til en annen by neste helg i 60-års lag...skal jeg da få dårlig samvittighet? Hva er poenget med det? Det er ikke noen overraskelse at jeg har termin på denne tiden... Arg..

Vi har ikke mine foreldre i samme landsdel og ikke særlig mange andre vi kan spørre...da føler jeg vi allerede burde pratet med noen tidligere...

Anonymous poster hash: 76620...a99
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144212697-besteforeldre-som-ombestemmer-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg jeg hadde blitt skikkelig forbanna!

Det er helt uhørt når man har lovt å være tilgjenglig til fødselen!

Her våget hverken søster eller mr å dra noe sted som helst som de ikke kunne komme fort tilbakefra noe sted i nærheten av termin. 

hvilket sykehus tilhører du?

jeg ville snakket med noen som kan ta barna, det finnes nok en god sjel i tilknyttning til barnahage eller lignende som er villig til å ta på seg ansvaret.

Anonymous poster hash: e14da...41a

Jeg synes det er rimelig frekt dersom man har lovet noe annet. Man et i en sårbar situasjon som høygravid og med andre barn som må passes på. Det mener jeg er egoistisk av svigermoren din. Vi har opplevd lignende, men vi fant ut av det i uke 30 at svigerfar ikke kunne være stand by barnevakt likevel. Kjente meg veldig sviktet fordi det går utover hvordan vår eldste på 2 år kommer til å oppleve å få et søsken når det kommer personer som ikke kjenner henne så godt.

Ja det er jammen egoistisk gjort.. Hadde også blitt rimelig lei meg og irritert. Sånt gjør man bare ikke. Har man lovet å stille som barnevakt så gjør man det selvfølgelig. Hva mener hun dere skal gjøre om det skjer noe mens de er borte? Tror ikke jeg hadde hatt det beste forholdet til svigers om de hadde gjort noe sånt mot meg nei.. Her er det heldigvis mine foreldre som kommer og passer, og de regner jeg med avlyser det som måtte komme av tilbud rundt termindato. Er tross alt en stund siden vi spurte om pass..

Huff, ikke noen grei situasjon. Skjønner du er skuffa.

Mine foreldre har planlagt å være tilgjengelig og de spør i forhold ting de skal om svigers er tilgjengelig før de avtaler noe. Feks en uke før termin har de spurt fordi de egentlig må av gårde. Jeg har snakket med svigermor som sier hun ikke har noe på,programmet , men jeg stoler egentlig ikke på henne om vi ikke lager konkrete avtaler som jeg ser at hun skriver ned i boken.

Mamma måtte bo litt hos meg på hytta sist når mannen var hjemme og jobbet, just in case. Er greit med forutsigbarhet .

Håper det løser seg.

Ja , kjenner at det koker litt inni meg , det er litt ekstra mas å skulle finne andre vi kan spørre som da må være edru og hjemme klar til å ta imot våre barn eventuelt komme hjem til oss.

Det er så i siste liten alt sammen, og om de bestemmer seg for å reise bort neste helg også som er den helgen jeg har termin blir jeg enormt skuffet. I tillegg til at jeg har termin så har jeg barne bursdag den helgen og svigermor har vært totalt bestemt på at det skal hun være med på slik at hun kan avlaste meg litt.

Men det burde ikke overraske meg noe av dette, alt er som regel etter hva som passe der best. Skulle bare ønske de ikke sa ja og lagde avtaler med oss om de skal ombestemme seg like før alt går i gang....

HI

Anonymous poster hash: 76620...a99

Annonse

Litt annen greie, men svigermor skulle være barnevakt da eldste var 1 år, satt en drøy uke før og snakket med svigers hvor det kom at de skulle til Danmark å hjelpe datteren med å leie bolig. 

Litt forfjamset spurte jeg om avtalen og da sa svigermor at hun hadde tenkt å spørre naboen  om å passe sønnen min i tilfelle. 

Jeg var så sjokkert at jeg ikke klarte å si hva jeg mente, (det irriterer meg fortsatt)

Endte med at de ikke dro til Danmark og at jeg skaffet bolig til jenta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...