Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 32+5. På siste kontroll så det ikke ut til at babyen hadde vokst, men det var bare litt over en uke siden forrige kontroll, og litt unøyaktigheter er det sikkert når de måler magen, så tenkte ikke så mye på det. Men veide meg nå, og oppdaget at jeg har gått ned over en kilo de siste par ukene. Jeg raste opp 8 kilo de første tre månedene i svangerskapet, etter det har det stabilisert seg veldig, hadde gått opp noe over ti. Men nå er jeg altså nede i ni totalt. Begynner å bli bekymret for om hun har sluttet å vokse de siste par ukene. Er det normalt å gå ned i vekt i 3. trimester??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144212684-normalt-%C3%A5-g%C3%A5-ned-i-vekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har holdt meg på den samme vekten i et par uker nå (37+4 idag),og babyen hadde vokst akkurat som den skulle på kontroll i forgårs 😊 har gått opp 13kg nå.

Men mamma fortalte at da hun gikk med meg gikk hun masse opp i vekt til å begynne med,og så en kg eller sånn ned på slutten,og jeg veide likevel nesten 4kg.

Det kan nok være ganske normalt at vekten går ned også, ja. Jeg gikk ned et kilo på slutten av forrige graviditet og det var ikke noe galt da.

Likevel vil jeg anbefale deg om å ta kontakt med lege / jordmor for jeg har lest at man skal gjøre det hvis man går ned i vekt. Gjør det for å være sikker, du!!

Går stadig ned i vekt jeg. Typisk kan det være at jeg har mindre vann i kroppen, eller har hatt det litt mer travelt og spist mindre osv. Ser på målingene som gjøres av forskjellige at det kan variere litt ja og iløpet av en uke behøver det ikke skje så mye, men ville fulgt med siden du tross alt tenker på det .

Annonse

Takk for svar! :-) Endte med å ringe jordmor på sykehuset (siden det var helg), hun sa at det neppe var noe å bekymre seg om, men at det kunne være lurt å ta en ekstra kontroll denne uka. Fikk kontroll i dag, og nå har nurket heldigvis vokst igjen og alt ser bra ut. Skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har gått nedi vekt, jeg er normalvektig og har ikke forandret kosthold. Men jordmor mente jeg kanskje kan ha hatt vann i kroppen selv om jeg ikke har opplevd det sånn, og at det kan ha forsvunnet. Uansett sa legen at alt ser helt normalt ut med nurket, så da er jeg ikke så bekymret lenger. :-)

Gjest Runforit

Takk for svar! :-) Endte med å ringe jordmor på sykehuset (siden det var helg), hun sa at det neppe var noe å bekymre seg om, men at det kunne være lurt å ta en ekstra kontroll denne uka. Fikk kontroll i dag, og nå har nurket heldigvis vokst igjen og alt ser bra ut. Skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har gått nedi vekt, jeg er normalvektig og har ikke forandret kosthold. Men jordmor mente jeg kanskje kan ha hatt vann i kroppen selv om jeg ikke har opplevd det sånn, og at det kan ha forsvunnet. Uansett sa legen at alt ser helt normalt ut med nurket, så da er jeg ikke så bekymret lenger. :-)

Så bra :)

Alt vi skal bekymre oss for :P

Godt lille vokser som den skal :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...