Gå til innhold

Rundt spisebord vs rektangulært spisebord? Og hvordan får dere plass til storselskap?

Anbefalte innlegg

Synes det ser så koselig ut med rundt spisebord. Noen som har og som kan si litt om det? Antall personer, praktisk etc? Sånn til hverdags tenker jeg at det er veldig koselig og praktisk. God plass rundt bordet, og god plass til kjeler. Men til selskap så blir det vel ikke så lett å få samlet så mange rundt det, for de jeg har sett har ikke store uttreksmulighetene. Hva gjør dere da?

Og ellers lurer jeg på hvordan dere andre gjør det når dere skal ha stort selskap. Hvordan får dere plass til 20 stk rundt bordet? Defleste har vel ikke så store bord... :)

Fortsetter under...

Om ein skal ha plass til 20 stk rundt bordet må vel dei fleste ut og låne ekstra bord.  Vårt (avlange) bord har plass til to innleggsplater, og det går då 12 stk rundt.  Dei gongene vi har vore 20 stk i dåp har vi lånt to bord frå eit forsamlingslokale.  Kjøkenbordet vårt er og stort, med to innleggsplater, men har vore brukt som koldtbord/kakebord i desse høva.  Det finnes og nokre spisebord som kan utvidast til så store, men dei tek litt plass til kvardags likevel, og kostar ein del.  Det finnes runde bord som kan bli avlange om ein legg i ileggsplater.  Er ikkje så mange runde bord på marknaden for tida.

Vi hadde rundt bord før å for oss var det fryktelig upraktisk. Bordet ble litt for stort så for å hjelpe de minste barna med servering, skjæring av kjøtt mm måtte vi reise oss opp. Kasseroller, mugger ble litt for midt på også ble det for lite når vi hadde gjester.

Vi kjøpte et rektangulær bord og har faktisk hatt 20 til middag rundt bordet. Vi la på en ekstra plate på bordet, romslig var det ikke, men det var mulig😉 Jeg liker det mye bedre enn rundt da alt er innenfor rekkevidde.

Anonymous poster hash: f94f8...88d

Hadde rundt før, likte det, kunne legge i plater og det ble stort.

Har rektangulært 120 bredt bord nå. Der får vi plass til 12.

Skal vi ha mer gjester setter vi opp klappbord og lager en T

Anonymous poster hash: 1465b...b3e

Vårt spisebord er ovalt, drt blir jo en slags mellomting. Med 2 ileggsplater får vi 14 barn rundt bordet i bursdag, 12 voksne er vel maks. Ønsker meg skovby spisebord, med ileggsplater blir drt over 5 meter langt og har plass til 22 personer!

Anonymous poster hash: eaaa7...582

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...