Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #1 Skrevet 30. april 2015 Hei! Skal til Oslo og tenkte og ta trikk? Men hvordan betaler vi? Går det ann og betale 2 voksene og 1 barn sammen eller må vi ha hver våre? På horhånd, tusen takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 2e8f3...275
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #2 Skrevet 30. april 2015 Kjøp 24-timerskort om dere skal kjøre mer enn tre turer innenfor ett døgn. Selges på narvesen, seveneleven, etc, Anonymous poster hash: e36cb...ffb
Tipp topp Skrevet 30. april 2015 #3 Skrevet 30. april 2015 Hvis du har iPhone så last ned appen til ruter. Registrer deg og betal med mobilen. Da kan du kjøpe flere billetter på en gang.
overlord Skrevet 30. april 2015 #4 Skrevet 30. april 2015 Du trenger ikke iPhone for å laste ned appen.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #5 Skrevet 30. april 2015 Ja, iPone har jeg, da skal jeg laste ned den. Vi skal bare kjøre 2 turer. Tusen takk, jenter : ) Anonymous poster hash: 2e8f3...275
sug lut Skrevet 30. april 2015 #6 Skrevet 30. april 2015 (endret) Uansett om du kjøper på telefon eller i kiosk: alle billetter gjelder for både buss, trikk og bane, på enkeltbillett kan du kjøre ubegrenset innen en time (dvs bytte mellom trikker eller fra buss til trikk osv), og jeg støtter 24-timerskort om dere ikke skal være lenger. Da trenger du ikke tenke på billett mer enn en gang. Edit: vi postet visst likt. Da kjøper du enkeltbilletter, men igjen, husk at billetten er gyldig en time fra stempling/aktivering. Endret 30. april 2015 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #7 Skrevet 30. april 2015 Jeg var i Oslo i høst. Jeg kom inn til Oslo S, og tok tog til Sandvika. Jeg vet ikke om jeg hadde gyldig billett, eller om jeg snek. Sto plakater om min plikt til å gjøre ting riktig. Husker ikke om jeg hadde forvilla meg inn på førsteklasse på lokaltoget, eller om det var at jeg ikke hadde fått billetten stempla. Eller om det var at jeg ikke hadde kjøpt billett på forhånd, og ville kjøpe på toget, og så var det ingen det. Følte meg som en snik/en tyv. Livredd for at det skulle komme kontroller som sa jeg var en snik. Det gikk fint 😊 Men fikk litt inntrykk av at man måtte ha lokalkunnsksp for å reise kollektivt på rett måte. Lykke til, det var uoversiktlig i Oslo. Jeg reiser en god del kollektivt i andre internasjonale storbyer, de har bedre system 😊 Anonymous poster hash: 11ba8...e70
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #8 Skrevet 30. april 2015 Unngår trikk i Oslo, er totalt kaos og jeg har litt problemer med å orientere meg når det blir mye utålmodige folk. Sist jeg tok trikken forsøkte jeg å gå på helt fremme, det var ikke mulig så måtte følge strømmen midt på. INGEN gjorde noen tegn til å betale, og jeg skjønte ikke hvordan i helvete jeg skulle få betalt! Så jeg snek.. Anonymous poster hash: 97404...cf5
Mamma_til_2 Skrevet 30. april 2015 #9 Skrevet 30. april 2015 Tog og trikk i Oslo er super enkelt så lenge du gidder og lese/sjekke rutekartet, last ned Appen til tlf eller kjøp enkeltbilletter på automat, på trikken kommer det ikke noen for og stemple/ sjekke den men det kan Være kontroll og da må du ha gyldig bolet, på toget så stempler de den underveis og da må du sørge for og gå på en betjent vogn!! Og er du redd for og gå feil så er det mange vektere, og andre som jobber for ruter/ NSB som gladelig forteller og forklarer og tilmed viser deg vei!
Mamma_til_2 Skrevet 30. april 2015 #10 Skrevet 30. april 2015 (endret) Og foresten barn reiser gratis til de er 4 alle dager og til de er 16 sammen med en foresatt med voksenbillett i helger. Endret 30. april 2015 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #11 Skrevet 30. april 2015 Unngår trikk i Oslo, er totalt kaos og jeg har litt problemer med å orientere meg når det blir mye utålmodige folk. Sist jeg tok trikken forsøkte jeg å gå på helt fremme, det var ikke mulig så måtte følge strømmen midt på. INGEN gjorde noen tegn til å betale, og jeg skjønte ikke hvordan i helvete jeg skulle få betalt! Så jeg snek.. Anonymous poster hash: 97404...cf5 Ingen gjør tegn til å betale fordi de har månedskort e.l. Bare turister styrer med billetter. Det er ofte kontroller og boten er på to tusen. Det er lett å validere billetten, som regel er det mulig ved alle dører. Anonymous poster hash: 05e32...39d
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #12 Skrevet 30. april 2015 Bønder på tur haha Anonymous poster hash: db1b4...199
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #13 Skrevet 30. april 2015 Hi her Tenkte å ta trikk fra Ullevål Sykehus og ned til Jernanetorget og tilbake igjen dagen etter. Og jeg er så lite kjent og som ei sier her du må være lokalkjent for å ta trikk å bane i Oslo. Med trikk var det strake veien hørte jeg noen si, tok vi buss måtte vi bytte på Carl Berner..... Eller er jeg helt på jordet?! Anonymous poster hash: 2e8f3...275
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #14 Skrevet 30. april 2015 Du kan godt si bønder i byen, nå er ikke vi bønder men vi bor nå litt utenfor Oslo. Og jeg bruker faktisk bil fremfor buss, tog osv Og er det langt å kjøre, ja da tar jeg fly : ) Anonymous poster hash: 2e8f3...275
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #15 Skrevet 30. april 2015 Hi her Tenkte å ta trikk fra Ullevål Sykehus og ned til Jernanetorget og tilbake igjen dagen etter. Og jeg er så lite kjent og som ei sier her du må være lokalkjent for å ta trikk å bane i Oslo. Med trikk var det strake veien hørte jeg noen si, tok vi buss måtte vi bytte på Carl Berner..... Eller er jeg helt på jordet?! Anonymous poster hash: 2e8f3...275 Ja, ta trikk nr 18, den går fra ullevål og direkte til jernbanetorget Anonymous poster hash: 0e0a0...ec0
Anonym bruker Skrevet 30. april 2015 #16 Skrevet 30. april 2015 Hi her Tenkte å ta trikk fra Ullevål Sykehus og ned til Jernanetorget og tilbake igjen dagen etter. Og jeg er så lite kjent og som ei sier her du må være lokalkjent for å ta trikk å bane i Oslo. Med trikk var det strake veien hørte jeg noen si, tok vi buss måtte vi bytte på Carl Berner..... Eller er jeg helt på jordet?! Anonymous poster hash: 2e8f3...275 Ja, ta trikk nr 18, den går fra ullevål og direkte til jernbanetorget Anonymous poster hash: 0e0a0...ec0 Obs lommetyver på denne strekningen(og generelt all kollektiv hvor man står som sild i ei tønne) Jeg tar denne trikken hver dag og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt fremmede hender i jakkelommer og veska. Bærer alt av verdi på innerlommer på brystet og aldri blitt frastjålet noe på alle disse årene. Men har klasket bort mange klåfingrende hender. Anonymous poster hash: ccf11...125
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #17 Skrevet 1. mai 2015 Tusen takk alle sammen, da er app lastet ned. Trikk nr 18. Og jeg trenger ikke betale for barnet ; ) Anonymous poster hash: 2e8f3...275
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2015 #18 Skrevet 1. mai 2015 Tusen takk alle sammen, da er app lastet ned. Trikk nr 18. Og jeg trenger ikke betale for barnet ; ) Anonymous poster hash: 2e8f3...275 Trikk 18 eller 17;-) Anonymous poster hash: b66c6...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå