Gå til innhold

Noen som har hatt alvorlige brannskade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gikk det? Jeg har fått sterk sto annenrangs forbrenning på tærne.

Anonymous poster hash: 9d040...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 3. grads forbrenning og store åpne sår etter jeg falt i et st.hans bål da jeg var 5-6 år gammel. Behandlingen var ikke like god som i dag og livet mitt hang i en svært tynn tråd. Jeg fikk store infeksjoner i sårene og gikk på antibiotikakur etter antibiotikakur. Fikk også sepsis og havnet i koma. Måtte hudtransplanteres. 

Den dag i dag har jeg det bra, men store arr som har tatt langt tid å godta. Har heldigvis funnet meg en mann som liker meg for akkurat den jeg er og de skavankene jeg har, men jeg har hatt mine problemer i barne- og ungomdsårene grunnet dette. Ble også mobbet på skolen, og skulket hver eneste svømmetime omtrent.

Anonymous poster hash: 39d15...247
Skrevet

Jeg hadde en del brannsår på den ene armen, som jeg nå har tatovert over. Er kjempefornøyd! Etter mange år med kun langermede gensere går jeg nå med bare armer igjen :)

Anonymous poster hash: e567c...ec5

Skrevet

Store brannsår over hånd/arm for ca 10 år siden. Vises ikke lengre, med unntak av når det blir veldig kaldt, da blir huden mørkere.

Anonymous poster hash: 8e6cf...b09

Skrevet

sigarett brann merker på rygg & nakke, de er noen år gamle & ble dekket over med en stor farge rik tatovering det sekundet jeg ble 18. vanskelig å se dem om du ikke vet at de er der, fikk god hjelp på legevakt & hjemme til å stelle det så det grodde veldig pent + at de ikke var særlig dype. 

Anonymous poster hash: 5c1bb...e1f
Skrevet

Jeg falt over en gammel stråleovn da jeg var fire år og nettopp hadde badet. Det gikk verst utover brystkassa mi. 3.grads forbrenning og huden lå igjen å stekte på ovnen.

Min bestemor kastet meg i badekaret og kjølte ned med kaldt vann.

Jeg fikk veldig god behandling, og har i dag ikke synlig arr, men jeg har sart hud der, og kan ikke få sol på området...da bir det eksem med en gang.

Anonymous poster hash: fd138...e99
Skrevet

Ja det har jeg hatt, 2-3 gradsforbrenning i halve fjeset. Skulle blåse ut et telys da jeg var mindre. Og telyset ville ikke slukke, så jeg blåste og blåste og til slutt sto flammen rett opp i fjeset på meg. Så ikke ut i ukene etterpå, gjorde veldig vondt men har heldigvis ikke arr :)

Anonymous poster hash: a6c66...01e

Skrevet

Sønnen min hadde 2grads forbrenning under føttene etter å ha tråkket på sand der det hadde stått en engangsgrill.

Nedkjøling i kaldt vann i minst 20 min. Så dro vi til lege, smurte med kjølende brannsalve i noen dager. Holdt det rent og tørt. Brukte plaster på med krem når det gikk hull på blemmene.

Han er helt fin idag. Det er snart 7 år siden det skjedde.

Anonymous poster hash: a6f9c...072

Skrevet

Sønnen min brant innsiden av hånden sin da han var 10 mnd (på stekeovnen hos morfar). 2 grads. Gikk veldig fint! Surret våte kluter rundt og dro på legevakta. Salver og bandasje og sårskift annenhver dag i en uke på legevakta. Ingen arr. 

Anonymous poster hash: 5e22d...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...