Gå til innhold

Lekke fostervann? Ble våte igjennom trusa, og buksa!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt mye utflod dette svangerskapet, men i stad etter jeg hadde vært på do, så kjente jeg at jeg plutselig ble helt våt i buksa! Da jeg etterpå kom meg inn på do igjen for å se så var trusa veldig blaut, og det var kommet igjennom buksa, så du så en våt flekk på utsiden av buksa 🙈

Det kan vel umulig komme så mye utflod på en gang? Og utfolden er jo ofte litt tykkere..

Men hvis dette skulle være fostervann, så er det vel ikke farlig så lenge det ikke er kommet noe mer etter dette? Noen med erfaringer? Jeg vil ikke ringe jordmor å mase hvis dette ikke er noe farlig..

(Jeg er i uke 36+4.)

Anonymous poster hash: 5137b...787

Fortsetter under...

Har også merket dette i det siste, er i uke 33+4. Tenkte først det samme som deg, samtidig som jeg har i bakhodet og har lest at det er veldig vanlig at man lekker litt urin på denne tiden.

Jeg har merket det oftest når jeg går tur, spesielt om jeg går litt fort.

Anonymous poster hash: aebd8...0ff

Da jeg var på fødselsforberedendekurs sa jordmor at det er vanlig med veldig tynn utflod på slutten og at mange tror det er vannet som har gått. Men kan jo være greit å få sjekket det hvis du er bekymret :)

Anonymous poster hash: 90803...9f0

Annonse

Gjest Trulte med to små

Jeg må bare si at jeg kan ikke skjønne at du vil vente med å ringe ang noe så viktig! Du kan jo snart gå i fødsel så langt som du er på vei.

Er hodet festet feks?

Jeg var på kontroll i går og jordmor mente babyen lå i seteleie. Er 37 uker. og fikk streng beskjed om å legge meg ned og ringe ambulanse om vannet skulle gå nå, pga av babyens leie og fare for å klemme navlesnoren siden babyen lå så høyt oppe.

Ikke for å skremme deg, men vi har ingenting igjen for å "vente og se" og ta en risiko med våre ufødte barn.

Jeg syns du bør ringe!! Lykke til!

Jeg har lest at hvis vannet går er man ikke i tvil. Men at det kan finnes lommer med fostervann som kan sprekke å at det ikke er farlig. Det blir også produsert nytt fostervann hele tiden.

Men.. Det er jo lurt at føden sjekker det om man virkelig tror det skulle være fostervann.

Ta på deg et bind. Leste at fostervann blir liggende oppå bindet som en hinne. Det lukter også litt søtt, som sæd visstnok. Urin lukter jo annerledes.

Har det kommet mer? Hos meg har det skjedd to ganger på en uke at jeg har blitt litt i tvil. Men hvis fostervann lekker, lekker det ikke da hele tiden?

Anonymous poster hash: aebd8...0ff

Jeg ville ha sjekket. Jeg hadde det akkurat sånn i første svangerskap, uke 31. Rant litt i flere dager, men ikke mye. Dro til legen, og ble sendt til sykehuset med en gang. Var ikke vits i at de sjekket. Hadde en liten "rift" slik at det rant fostervann. Fikk streng sengeligging og måtte ihvertfall ligge der til uke 34. Fikk kun lov til å gå på do. Fikk også lungemodningssprøyter. Lå en uke, så kom vesla.

Annonse

Så bra det ikke var fostervann. Selv er jeg i uke 35 nå, og har også hatt et par lignende episoder. Jeg blir våt fra innerst til ytterst, selv om jeg går med truseinnlegg hele tiden nå for tiden. Utfloden virker ofte tykkere når jeg ser den på papir eller i trusa eller i truseinnlegget, men av og til kommer det bare en bølge av helt vannete utflod... Eller urin, hvem vet :S Har lukta forsiktig på det, synes alt lukter likt (så tror det er utflod mao). 

Anonymous poster hash: ae8ca...bfc

Har også opplevd flere ganger å bli våt gjennom truse og helt ut i buksa i svangerskapet. Har endel utflod + at jeg svetter mye i lysken, så blir ganske klamt der nede. Vannet gikk hjemme ved første fødsel, og det jeg har hatt hittill denne gangen er helt anderledes enn det, men jeg følger nøye med.

Anonymous poster hash: 8c484...674

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...