Gå til innhold

Hvorfor har ikke jeg slike øyenbryn som tenåringene har? Og hvordan får jeg det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke produkter bruker alle dem med smashing bryn? Jeg har kjøpt pudder og børste, men syns ikke det gjør susen.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har fått komplementer for mine, er 33 år. Men det eneste jeg gjør er å nappe de. De er naturlig svarte (har lysebrundt hår) og tykke.

Kanskje du kan farge dine og nappe? Få tips av en frisør.

Anonymous poster hash: ac261...f87

Skrevet

Jeg har fått komplementer for mine, er 33 år. Men det eneste jeg gjør er å nappe de. De er naturlig svarte (har lysebrundt hår) og tykke.

Kanskje du kan farge dine og nappe? Få tips av en frisør.

Farger hver gang jeg er hos frisøren. Napping overflødig da jeg nappet dem èn gang for alle på 90-tallet. De er altså relativt tynne. Ønsker fyldigere og mer markerte.

Skrevet

Har du prøvd å nappe de lysere hårene rundt? Det kan jo være de kommer ut som mørke og fyldige. Så får du tykkere bryn. Ellers ingen tips, jeg har alltid fått høre at jeg har flotte øyebryn, de er mørke selv om jeg er naturlig blond, og de har veldig flott form i forhold til resten av ansiktet mitt. 

Anonymous poster hash: 93ddb...24a
Skrevet

Har du prøvd å nappe de lysere hårene rundt? Det kan jo være de kommer ut som mørke og fyldige. Så får du tykkere bryn. Ellers ingen tips, jeg har alltid fått høre at jeg har flotte øyebryn, de er mørke selv om jeg er naturlig blond, og de har veldig flott form i forhold til resten av ansiktet mitt. 

Ja, jeg gjør det av og til, men ser ingen forskjell. Er nesten ingen hår å nappe.

Tenkte mer på produkter som jeg kan bruke hver dag. En form for mascara eller noe? Hva bruker de som ikke har naturen med seg?

Skrevet

Farger hver gang jeg er hos frisøren. Napping overflødig da jeg nappet dem èn gang for alle på 90-tallet. De er altså relativt tynne. Ønsker fyldigere og mer markerte.

Kanskje du kan prøve slik hårtransplantasjon som menn bruker på hodet :D

Jeg har motsatt problem, må nappe hele tiden fordi mine er så tykke og svarte. Du kunne fått litt av meg om det var mulig ;)

Anonymous poster hash: 37423...df6

Annonse

Skrevet

Ja, jeg gjør det av og til, men ser ingen forskjell. Er nesten ingen hår å nappe.

Tenkte mer på produkter som jeg kan bruke hver dag. En form for mascara eller noe? Hva bruker de som ikke har naturen med seg?

Har du prøvd vanlig mascara på dem? Kanskje det faktisk gjør susen. Selv om det høres rart ut, hehe. Vet ikke om det finnes noe lignende mascara til øyebryn...

Skrevet

Hva bruker de som ikke har naturen med seg?

Dette har jo mye med mote å gjøre også. Det har i hvert fall vært to lange perioder i mitt liv hvor mine kraftige øyenbryn har vært veeeeeldig ute. Alt jeg ønsket meg var lette, fine bryn med tynne hår.

Kan det være en ide å gå til en som er virkelig god på makeup og få opplæring i opptegning av bryn?

Skrevet

Kanskje du kan prøve slik hårtransplantasjon som menn bruker på hodet :D

Jeg har motsatt problem, må nappe hele tiden fordi mine er så tykke og svarte. Du kunne fått litt av meg om det var mulig ;)

Ha ha, jeg og! Jobber daglig mot monobrynet med hekksaks og machete ;-)

Men min tenåringsdatter som egentlig har helt lyse bryn, farger dem jevnlig med sånn permanent farge. Hun har sånne typisk fine, velformede teenage-bryn.

Anonymous poster hash: 4a0e0...9ac

Skrevet

Jeg måtte google litt. Fant dette: http://www.vita.no/makeup/mayb-master-s-brow-mascara-medium-brown

Og jeg snublet over en litt eldre forumtråd (fra et annet forum) om noen som lurte på øyenbrynsmascara. Da ble det nevnt mascara fra Bodyshop og fra HM. Tråden var fra 2013, så vet ikke hvordan sortimentet er nå da... Det var også ei som skrev at hennes problem var lyse og få øyenbrynshår, så hun måtte bruke pudderblyant. Som jeg ikke engang vet hva er... 

Skrevet

Du kan tegne de tykkere, om du finner rett farge. Men da bør du være flink, ser ikke fint ut om de blir forskjellige.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ikke napp et eneste hår mer, de kommer virkelig ikke ut som sorte etterhvert. Når du farger brynene må du legge farge litt utenfor brynet. Da kan du får farget de lyse hårene som kanskje ikke synes. Siden du har nappet brynene dine i hjel tidligere, må du også hjelpe til med brynefarge av et slag. Selv bruker jeg øyebrynskygge med egen øyebrynkost. Og så fyller jeg inn med farge, forstørrer litt der det trengs, former sånn jeg vil.

Jeg håper du ikke du har nappet bort den lille spissen på oversiden av brynene. Hvis du har gjort det, ville jeg tegnet på en liten spiss. Men kanskje den dukker opp hvis du får farget småhårene. Det er virkelig ikke fint med ihjelnappede bryn, som framstår som en tynn, konturløs strek.

Skrevet

Jeg napper nesten ingenting. Farger av og til hos frisør.har lyse øyenbryn og de er ikke tette så er nødt å farge med blyant imellom også. Har jeg mye sminke på øynene, til fest feks, kan også øyenbrynene bli litt mørkere så da bruker jeg brun mascara. Tørker av kosten først da så det ikke kommer for mye på. Men blir veldig fine og markerte bryn av det👍🏻

Anonymous poster hash: 3416f...88a

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Jeg får mine farget og formet his frisøren, da er de som hos tenåringene hehe ;)

Skrevet

Fylle inn med brynfarge? Er det ikke pudderet som er brynfargen da? Har ikke nappet noe i overkant.

Skal se på de produktene du over her viser til. Takk :)

Skrevet

Jeg får mine farget og formet his frisøren, da er de som hos tenåringene hehe ;)

Ja, men jeg har ikke nok hår! 

Skrevet

Jeg nappet også mine tykke tenåringsbryn én gang på 90-tallet, og dett var dett.

Nå bruker jeg øyenbrynskost og skygge, for det gir det aller beste resultatet. Kajal/blyant må du holde deg langt unna!! Ellers finnes det jo bryngelé med mascarakost å få kjøpt, men det har jeg aldri prøvd.

Jeg så for litt siden en presentasjon av Bobbi Browns øyenbryns-kit, og det har jeg lyst til å prøve.

Ellers har jeg også sett at det iallefall i Oslo finnes steder der man kan få satt på bryn-extensions, ett og ett hår limes på. Det så virkelig flott ut, men må fylles på titt, og er svinaktig dyrt. Må bare vinne i Lotto først..

Skrevet

Jeg bruker brynmaskara fra maybelline! Veldig bra produkt! Jeg bruker å farge de lyse hårene rundt også og det gir et inntrykk av kraftigere bryn!

Anonymous poster hash: 91a27...50a

Skrevet

Jeg ødela brynene mine med supernapping på slutten av 90-tallet.

Har prøvd det meste siden, nå har jeg bitt i det sure eplet og fått permanent make-up på bryn og eyeliner.

Veldigveldigveldig fornøyd!

De ser mer naturlige ut enn de har gjort på 10 år, og jeg bruker bare litt øyenbrynsskygge hvis jeg skal ha de litt mørkere når jeg bruker mer sminke (fest,ut på byen osv).

Frem til jeg fikk dette gjort har jeg de siste årene brukt øyenbrynsfarge månedlig, og hver dag måttet farge opp med øyenbrynspenn og jevne ut med skygge.

Anonymous poster hash: 9d4c8...5e9

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

De tegner du inn etter den formen du får laget hos frisøren, du bare "utvider" brynet ditt med brynblyant til samme form , men større !

Skrevet

De tegner du inn etter den formen du får laget hos frisøren, du bare "utvider" brynet ditt med brynblyant til samme form , men større !

Hm. Da tror jeg at jeg vil trenge opplæring..

Skrevet

Hvor mye koster det å farge brynene sine og hvor ofte må man farge de opp igjen... Jeg er velsignet med hvite bryn fra naturens side😏

Anonymous poster hash: c86d5...5bb

Skrevet

Hvor mye koster det å farge brynene sine og hvor ofte må man farge de opp igjen... Jeg er velsignet med hvite bryn fra naturens side

Anonymous poster hash: c86d5...5bb

Jeg betaler ca. 200-300 kr og gjør det hver sjette uke. Da ser de rimelig stusslige ut de siste to.

Skrevet

Kjøp deg en penn med riktig brynfarge og tegn opp. På Google finner du en guide over hvor det høyeste punktet skal være, hvor de skal begynne og hvor de skal slutte.

På ebay selger de foresten sjablonger til bryn om du trenger det😂

Anonymous poster hash: 85cd4...855

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...