Gå til innhold

Hvordan få ostekaken på fat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bake ostekake til i morgen og klarte knuse formen jeg bruker til det. Der er det nemlig med fat som en lager kaken direkte på. Nå må jeg bruke vanlig rund form, men hvordan gjør dere det når kaken skal serveres da?

Anonymous poster hash: c2a88...b6f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal bake ostekake til i morgen og klarte knuse formen jeg bruker til det. Der er det nemlig med fat som en lager kaken direkte på. Nå må jeg bruke vanlig rund form, men hvordan gjør dere det når kaken skal serveres da?

Anonymous poster hash: c2a88...b6f

Det er vanskelig. Jeg fjerner bare ringen og serverer med bunnen av formen.

Anonymous poster hash: 4003b...c3f

Skrevet (endret)

Jeg legger springformen uten bunn rett på et vanlig kakefat og lager kaken rett på fatet. Aldri vært noe problem her.

Endret av ielj
Skrevet

Enten som hun over eller så legger jeg bakepapir i bunn slik at jeg kan dra kaken over på fat.

Anonymous poster hash: 961c1...da7

Skrevet

Jeg lager kaken rett på fat med springform, bruker ikke bunnen, og snur forma "opp ned" slik at kaka blir jevn hele veien.

Skrevet

Jeg legger et lag bakepapir nederst i springformen slik at der stikker ut i bunnen (bakepapiret skal ikke gå opp langs kantene av formen). Når kaka er ferdig legger jeg den på fat med bakepapiret som jeg forsiktig lirker vekk.

Vanskelig å foklare akkurat hvordan jeg gjør der. Prinsippet er hvertfall å bruke bakepapiret som en slags "bunn" som er lett å ta bort når du har fått kaka over på fatet :)

Anonymous poster hash: cdafe...a07

Skrevet

Bakepapir i bunnen av formen. Kan brettes under kaken, og så dras av når kaken står på riktig fat.

Anonymous poster hash: d3cd7...150

Skrevet

Setter kakeringen rett på serveringsfat og lager kaka der! Tar vekk kakeringen før servering! Voila, hverken bakepapir eller bunnen fra kakeform er i veien :)

Anonymous poster hash: 7b25e...02d

Skrevet

Lag kaken rett på fatet med kun ringen til kakeformen.

Anonymous poster hash: 63521...bf6

Skrevet

Lager også kaka rett på serveringsfatet. Legger bakepapir rundt selve formen (ikke i bunnen), slik at det blir tett, rett og fint når jeg fjerner kakeringen. Så slipper massen å sitte fast i ringen.

Anonymous poster hash: e88c1...622

Skrevet

Kaka rett på fatet med bare ringen ja. Men pass på å trykk kjeksbunnen godt ut i kantene, slik at det ikke renner ostemasse ned gjennom små hull.

Anonymous poster hash: 570ad...1c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...