Gå til innhold

Hvor mye ville dere betale for dekorasjon til barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg liker å lage fine bursdagsfester til barna mine. Jeg vet at det ikke er veldig vanlig å ha dekorasjon i barnebursdag her i Norge, men vennene mine mener jeg skulle prøve å jobbe med det og lage/leie forskjellige ting til bursdagsselskap.

Siden jeg ikke vet hvordan det blir akseptert, hadde tenkt å spørre dere her om dere ville vart interesserte i å leie deko eller ikke?

Og hvor mye synes dere er ok å betale for det?

Takk for hjelpen.

Anonymous poster hash: 97080...f5b

Bilder slettet av opphavsrettslige årsaker.

Himmel og hav

Brukermoderator

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde ikke betalt for det. Synes alt blir bare mer og mer overdådig. Takke meg til et ordinært og enkelt selskap med lav terskel på alle bauger og kanter. Men for all del, det er sikker mange som er villig til å betale hauger av penger for at små prinser og prinsesser skal få føle at festen stå i stil med tittelen de bærer. 

Anonymous poster hash: f5732...2a2
Gjest Maiken og barna
Skrevet

Ballonger.....koster det ikke 10 kr pakken?

Her har vi aktivitetsbursdager. Heldigvis ingen av ungene som bryr seg om det

Skrevet

Hei.

Jeg liker å lage fine bursdagsfester til barna mine. Jeg vet at det ikke er veldig vanlig å ha dekorasjon i barnebursdag her i Norge, men vennene mine mener jeg skulle prøve å jobbe med det og lage/leie forskjellige ting til bursdagsselskap.

Siden jeg ikke vet hvordan det blir akseptert, hadde tenkt å spørre dere her om dere ville vart interesserte i å leie deko eller ikke?

Takk for hjelpen.

For barn holder det med ballonger, mat og kaker. Jeg synes ikke du skal bruke mye penger på det, om det kun er for syns skyld. Men hvis du synes det er moro, så kan du jo for eks prøve å finne noe på ebay til en billig penge eller kanskje lage noe.

Anonymous poster hash: abc30...9b0

Skrevet

Hei.

Jeg liker å lage fine bursdagsfester til barna mine. Jeg vet at det ikke er veldig vanlig å ha dekorasjon i barnebursdag her i Norge, men vennene mine mener jeg skulle prøve å jobbe med det og lage/leie forskjellige ting til bursdagsselskap.

Siden jeg ikke vet hvordan det blir akseptert, hadde tenkt å spørre dere her om dere ville vart interesserte i å leie deko eller ikke?

Takk for hjelpen.

For barn holder det med ballonger, mat og kaker. Jeg synes ikke du skal bruke mye penger på det, om det kun er for syns skyld. Men hvis du synes det er moro, så kan du jo for eks prøve å finne noe på ebay til en billig penge eller kanskje lage noe.

Tror hun sikter til at hun bil lage og selge/leie ut, og lurer på om det er et marked for det?!

Skrevet

Hei.

Takk for hjelpen.

Tror det avhenger av hvor du bor.

Personlig ville jeg neppe leid pynt med mindre det skulle være et spesielt tema, prisen var grei, og tilbyder rigget opp og ned. Jeg må innrømme at jeg synes det er pes med bursdager. Jeg stresser, styrer og ordner, er redd for å glemme noe eller noen, liker ikke å bake når det er avgjørende at resultatet blir bra, lurer på hva vi skal finne på for at gjestene ikke skal kjede seg +++. Hvis jeg kunne løst noe av dette stresset med at noen tilbød en pakke med et tema, gjerne kake, pynt, forslag/utstyr til leker etc., da hadde jeg lett betalt for det uten at jeg hadde tenkt på det som overdådig. Det er begrenset hvor overdådig det kan bli hjemme i min egen stue.

Annonse

Skrevet

Ville ikke betalt noe som helst for det. Syntes vanlige barnebursdager begynner å ta av litt vel mye, og orker ikke bidra til den tendensen.

Det virker som fler og fler mødre skal prøve å overgå hverandre, noe jeg syntes er helt tullete.

Skrevet

Jeg ville ikke betalt for det.

Anonymous poster hash: 8c3aa...ff8

Skrevet

Pynter med ballonger, glitter og popcorn. Koster meg 50-70,-

Anonymous poster hash: 0edb5...269

Skrevet

Ingenting.

Det er vanvittig å betale andre for dette.

Ungene har dårlig smak og det beste er om gulvet er dekket av ballonger bare.

Dekorasjon er mest for foreldrene.

Jeg liker å pynte litt men barna får delta. Det er deres bursdag.

Anonymous poster hash: a66e1...8fa

Skrevet

Det koster veldig lite å pynte slik barna liker det. Ballonger og en vimpelrekke hadde vi forrige gang. Vimpelrekken ble også brukt i navnefest og ballongene var vel også rester. Så rundt 100 kr som holdt til flere fester:)

Anonymous poster hash: a3a1c...27c

Skrevet

Jeg ville ikke betalt for dekorasjon. Pynter med det jeg har og kjøper tema-servietter og ballonger som pynter opp.

Ville heller betalt for at noen arrangerer en bursdag et annet sted. Makspris 150 pr deltaker. 200 om det er inkl servering.

Anonymous poster hash: 2f8f0...8bc

Annonse

Skrevet

Ville ikke betalt for det

Skrevet

Hei.

Hei.

Takk for hjelpen.

Tror hun sikter til at hun bil lage og selge/leie ut, og lurer på om det er et marked for det?!

Ja, det her det jeg lurer på, men ser det er ikke stor marked for det her. Det var det jeg tenkt.

For meg er det deilig å sitte på kvelden og lage små pynt til selskap. Barna mine elsker det, liker å velge en tema og alt.

Jeg har tenkt å leie det siden jeg har masse ting hjemme, jeg pleier ikke å kaste de etterpå. Men tror jeg skal fortsette å se det som en hobby.

Takk for hjelpen.

Skrevet

Jeg ville ikke betalt for dekorasjon. Pynter med det jeg har og kjøper tema-servietter og ballonger som pynter opp.

Ville heller betalt for at noen arrangerer en bursdag et annet sted. Makspris 150 pr deltaker. 200 om det er inkl servering.

Anonymous poster hash: 2f8f0...8bc

Hadde tenkt rundt 350 for å leie det jeg lager. Ikke per deltaker, totalt.

Skrevet

Ville ikke betalt noe som helst for det. Syntes vanlige barnebursdager begynner å ta av litt vel mye, og orker ikke bidra til den tendensen.

Det virker som fler og fler mødre skal prøve å overgå hverandre, noe jeg syntes er helt tullete.

Det har jeg ikke opplevd. Alle bursdagsselskaper barna mine ble inviterte til var bare vanlige, med pølse, kake og is.

Ingen mødre som prøver å overgå hverandre.

Skrevet

Hei.

Takk for hjelpen.

Tror det avhenger av hvor du bor.

Personlig ville jeg neppe leid pynt med mindre det skulle være et spesielt tema, prisen var grei, og tilbyder rigget opp og ned. Jeg må innrømme at jeg synes det er pes med bursdager. Jeg stresser, styrer og ordner, er redd for å glemme noe eller noen, liker ikke å bake når det er avgjørende at resultatet blir bra, lurer på hva vi skal finne på for at gjestene ikke skal kjede seg +++. Hvis jeg kunne løst noe av dette stresset med at noen tilbød en pakke med et tema, gjerne kake, pynt, forslag/utstyr til leker etc., da hadde jeg lett betalt for det uten at jeg hadde tenkt på det som overdådig. Det er begrenset hvor overdådig det kan bli hjemme i min egen stue.

Takk for hjelpen. Skal sjekke med folk her der jeg bor.

Det jeg lager jeg ikke overdådig. Det er små ting som for eksempel pyntkake med tema, små gaver til gjester, små bordpynt og veggdekor. Det er som du sier, for å pynte stue. :D

Skrevet

Tja, rundt 500 kr, kanskje litt mer om det var nødvendig:)

Når poden fylte 6 år hadde vi fotballbursdag, og da kjøpte vi inn tallerkener, glass, servietter, litt pynt, hatter, ballonger osv som var med logo til favorittlaget. I tillegg kjøpte jeg en del kakepynt som passet til fotballtemaet. Det ble nok fort 5-600 kr. Ble en kjempe fin bursdag :)

Anonymous poster hash: 6b556...c57
Skrevet

Tja, rundt 500 kr, kanskje litt mer om det var nødvendig:)

Når poden fylte 6 år hadde vi fotballbursdag, og da kjøpte vi inn tallerkener, glass, servietter, litt pynt, hatter, ballonger osv som var med logo til favorittlaget. I tillegg kjøpte jeg en del kakepynt som passet til fotballtemaet. Det ble nok fort 5-600 kr. Ble en kjempe fin bursdag :)

Anonymous poster hash: 6b556...c57

Jada, det koster jo litt å kjøpe sånne ting. Derfor tenkte jeg å leie er kanskje en god idee.

Takk for svaret. :blomst:

Skrevet

Takk til alle som svarte med respekt. :blomst:

Skrevet

Det finnes helt sikkert et marked for det, selv om det virker som trenden går mot litt enklere selskap. Tror mange er litt mettet på overdådige barnebursdager, og ønsker en mer retro stil med barna og leken i sentrum, fremfor amerikansk full-pakke-stil.

Jeg ville prøvd meg i omgangskretsen først, og latt jungeltelegrafen gå. Lykke til!

Skrevet

For meg høres dette ut som dårlig business dessverre.. Tror mange liker å stelle til barnefest selv, eller?? Kommer selvsagt på hvor man bor, men her kan man eksempelvis "fråtse" i masse superfint bursdagsstæsj til latterlig lave priser på Søstrene Grene eller TGR..

Anonymous poster hash: 4d695...719

Skrevet

Takk jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...